برای حفظ سلامتی این کارها را در حین پرواز انجام دهید!

به گزارش رپید دانلود، توصیه های حین پرواز

اگر عاشق هواپیما و سفر هوایی هستید؛ دایما با هواپیما سفر می کنید یا هرازگاهی همراه با خانواده به سفر می روید موارد مهمی را حتما باید در طول پرواز رعایت کنید. البته امروز نمی خواهیم در خصوص قوانین ایرلاین ها و اندازه بار مجاز صحبت کنیم، بلکه می خواهیم نکات مهمی را به شما معرفی کنیم که اغلب نادیده گرفته می شوند. این نکات از توصیه های پزشک ها، فیزیوتراپیست ها و مسافران حرفه ای گردآوری شده و با رعایت آن ها می توانید پروازی بهتر و لذتبخش تر داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با مهم ترین توصیه های حین پرواز آشنا شویم.

برای حفظ سلامتی این کارها را در حین پرواز انجام دهید!

1- همواره دست هایتان را بشویید

اگرچه ممکن است این نکته به نظرتان بدیهی برسد اما متاسفانه بسیاری از مسافران آن را نادیده می گیرند. از هنگامی که وارد فرودگاه می شوید تا زمانی که سوار هواپیما می شوید مدام در معرض آلودگی های زیاد قرار می گیرید. فرودگاه های بزرگ روزانه پذیرای هزاران مسافر از سرتاسر دنیا هستند و هرکدام ممکن است بیمار باشند و این بیماری را به دیگران هم انتقال بدهند. وقتی وارد هواپیما می شوید هم باز در معرض آلودگی قرار دارید. تحقیقات نشان داده که میز غذاخوری هواپیما آلوده ترین قسمت هواپیماست! از آنجا که نمی توان از مواجهه با این آلودگی ها جلوگیری کرد با رعایت نظافت شخصی و شستشوی مداوم دست ها می توانید تا حد زیادی در برابر این آلودگی ها خود را ایمن کنید. در واقع، به اعتقاد پزشکان شستشوی مداوم دست ها مانند یک نوع واکسیناسیون عمل می نماید و در برابر ابتلا به بیماری ها از شما محافظت می نماید. بنابراین یکی از برترین توصیه های حین پرواز این است از هنگامی که وارد هواپیما می شوید تا سرانجام سفر هربار که فرصت کردید دست هایتان را بشویید.

حتی می توانید برای نظافت و بهداشت بیشتر از ژل های ضدعفونی نماینده دست بهره ببرید و در حین پرواز از آن ها بهره ببرید. به ویژه قبل از غذاخوردن در هواپیما بهتر است دست هایتان را کاملا ضدعفونی کنید تا در برابر بیماری و آلودگی ها از خود محافظت کنید.

2- در حالی که روی جایگاه نشسته اید ورزش کنید!

نشستن طولانی مدت روی جایگاه و در ارتفاع می تواند برای مسافران مشکل ساز بگردد. گرفتگی عضلات، زانو درد و … از جمله مسائلی است که باعث اذیت شدن مسافران می گردد. فیزیوتراپ ها می گویند که حتی وقتی روی جایگاه هم نشسته اید می توانید با کمی نرمش از بسیاری از این مسائل جلوگیری کنید. کشش پاها، نرمش دست و بازو، شل کردن عضلات، چرخش گردن و … از جمله نرمش های مفیدی است که به صورت نشسته هم می توانید انجام دهید. نباید اجازه بدهید که عضلاتتان برای ساعت های متوالی بی حرکت و منقبض بماند، در هر فرصتی آن ها را حرکت بدهید و با دست ماساژ بدهید تا از گرفتگی عضلات و مسائل ناشی از آن جلوگیری کنید.

3- همواره در حین پرواز بلند شوید و کمی راه بروید!

یکی از برترین توصیه های حین پرواز این است که از هر فرصتی استفاده بکنید و در هواپیما راه بروید. البته در پروازهای اکونومی جایگاه ها فاصله کمی از هم دارند و راهرو بین آن ها هم تنگ و باریک است. اما حداقل به بهانه دستشویی رفتن هم که شده در طول پرواز یکی دوبار از جایتان بلند شوید و راه بروید. نشستن طولانی مدت به ویژه در پروازهای طولانی مدت برای سلامتی اصلا مناسب نیست. این موضوع می تواند فشار زیادی به مهره های کمر و زانوها وارد کند و باعث گرفتگی عضلات و دیگر مسائل گردد. اگر نمی خواهید بعد از پیاده شدن از هواپیما دچار مشکل شوید پس در طول پرواز به بهانه های مختلف از جایتان بلند شوید و چند قدم راه بروید.

4- نوشیدن آب را از قلم نیاندازید!

این هم یکی دیگر از توصیه های حین پرواز است که اغلب نادیده گرفته می گردد. بسیاری از افراد چون دوست ندارند از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده نمایند از خوردن مایعات و آب خودداری می نمایند. اما این کار کاملا اشتباه است و به سلامتی شما آسیب می رساند. همه در خصوص اهمیت نوشیدن آب کافی در زندگی روزمره زیاد شنیده ایم. اما باید بدانید که در طول پرواز به علت خشکی هوای داخل کابین، احتیاج به آب و رطوبت بیشتر هم می گردد. کم آبی و دهیدراته شدن بدن باعث می گردد در برابر انواع بیماری ها آسیب پذیرتر شویم و بعلاوه دچار مسائل ناشی از کم آبی مثل سردرد، سرگیجه و … شویم. بنابراین دفعه بعد که سوار هواپیما شدید حتما یک بطری آب هم همراهتان داشته باشید. اگر نگران آن هستید که به علت محدودیت حمل مایعات نتوانید بطری را با خود به داخل هواپیما ببرید می توانید بطری را کاملا خالی یا نیمه پر همراه داشته باشید. بعد از اینکه از قسمت امنیت پرواز رد شدید می توانید این بطری را از اولین آبسردکن پر کنید و با خود به داخل هواپیما ببرید.

5- به توصیه های ایمنی مهمانداران توجه کنید!

اگر تابحال سوار هواپیما شده باشید حتما دیده اید که در ابتدای پرواز، مهمانداران بعضی نکات ایمنی پرواز را برای مسافران شرح می دهند. محل قرارگیری درب خروج اضطراری، نحوه استفاده از ماسک اکسیژن و … از جمله آموزش هایی است که مهمانداران به مسافران می دهند. متاسفانه اغلب مسافران به این توصیه ها توجهی نمی نمایند، اما در مواقع اورژانسی و سوانح هوایی همین توصیه ها می توانند جان شما را نجات بدهند. پس یکی از ضروری ترین های توصیه های حین پرواز توجه به محل قرارگیری درب های خروج اضطراری است. سعی کنید به محض نشستن روی جایگاه فاصله خود با نزدیک ترین درب خروج اضطراری را تخمین بزنید. در مواقع اورژانسی مسافران باید در عرض چند ثانیه از این درب ها تخلیه بشوند و هر ثانیه ارزشی حیاتی پیدا می نماید. اگر امکان انتخاب جایگاه برای شما وجود دارد سعی کنید نزدیک ترین جایگاه به این درب ها را انتخاب کنید. در غیراینصورت سعی کنید فاصله خود با درب خروج را تخمین بزنید و خود را برای مواقع اورژانسی آماده کنید. سرعت عمل در حین سوانح هوایی می تواند به نجات جان شما و همسفرانتان منجر بگردد.

منبع: thelist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1306

به "برای حفظ سلامتی این کارها را در حین پرواز انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حفظ سلامتی این کارها را در حین پرواز انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید