خسارت 93 میلیارد ریال تگرگ به کشاورزان یامچی

به گزارش رپید دانلود، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: در پی بارش روز گذشته تگرگ در این منطقه 93 میلیارد ریال به کشاورزان یامچی این شهرستان خسارت وارد شد.

خسارت 93 میلیارد ریال تگرگ به کشاورزان یامچی

به گزارش خبرنگار از ،علی صیادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: تگرگ به بیشتر محصولات کشاورزی در یامچی خسارت زده به طوری که در بخش درختان بارده به باغ های پسته و زردآلو و در بخش زراعی به مزارع گندم، جو و گوجه بین 10 تا 40 درصد خسارت وارد شده است.

او از کشاورزان خسارت دیده که محصولات خود را بیمه محصولات کشاورزی نموده اند خواست برای دریافت خسارت خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه نمایند و افزود: کشاورزانی که بیمه ندارند باید منتظر باشند تا اعتبار حوادث غیرمرقبه پرداخت گردد.

صیادی برترین راه چاره برای جلوگیری از خسارت تگرگ را استفاده از سامانه ضدتگرگ بیان کرد و ادامه داد: کشاورزان و باغداران می توانند در باغ های خود این سامانه را راه اندازی نمایند و جهاد کشاورزی برای یاری برای خرید این سامانه به آنان تسهیلات با سود کم اعطا می نماید.

شهرستان مرند دارای 95 هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی بوده که از این مقدار 49 هزار هکتار اراضی آبی و 46 هزار هکتار اراضی دیم است و نسبت زمین های آبی 52 درصد و اراضی دیم 48 درصد می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1104

به "خسارت 93 میلیارد ریال تگرگ به کشاورزان یامچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 93 میلیارد ریال تگرگ به کشاورزان یامچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید