خبرنگاران پارک جنگلی گیسوم و ساحل جوکندان تالش پاکسازی شد

به گزارش رپید دانلود، آستارا - خبرنگاران - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش از جمع آوری 850 کیلوگرم زباله از پارک جنگلی گیسوم و ساحل جوکندان این شهرستان با کوشش مسئولان محلی، دوستداران طبیعت و عوامل یگان حفاظت محیط زیست اطلاع داد.

خبرنگاران پارک جنگلی گیسوم و ساحل جوکندان تالش پاکسازی شد

رامین شیلاتی روز یکشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: روز گذشته با رعایت کامل اقدامات و نکات بهداشتی از راستا جاده جنگلی گیسوم با هدف فرهنگ سازی و استفاده خردمندانه از طبیعت و مدیریت اصولی پسماند، حدود 350 کیلوگرم زباله جمع آوری و به محل دفن زباله بخش اسالم منتقل شد.

وی اضافه کرد: طرح گردشگری گیسوم تالش از مقاصد مهم گردشگران است و همه ساله جمع زیادی از مسافران و گردشگران نقاط مختلف ایران از آن بازدید می نمایند و متاسفانه زباله های زیادی در آن رها می گردد.

وی زباله را تهدیدی جدی برای محیط زیست مطرح کرد و گفت: اداره حفاظت محیط زیست با استفاده از تشکل های مردمی و مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت کوشش می نماید.

او گفت: در 2 اردیبهشت (روز جهانی زمین پاک) نیز با کوشش کارکنان حفاظت محیط زیست تالش و با شعار احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار، حدود 500 کیلوگرم زباله از ساحل جوکندان جمع آوری و به محل دفن پسماند در محدوده روستای قروق منتقل شد.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش، این شهرستان از 93 کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر برخوردار است و پیش از شیوع کرونا، جاذبه های گردشگرپذیر آن، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کرد.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع و در نوار ساحلی آن در حاشیه دریای خزر، هشت طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 991

به "خبرنگاران پارک جنگلی گیسوم و ساحل جوکندان تالش پاکسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارک جنگلی گیسوم و ساحل جوکندان تالش پاکسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید