خبرنگاران زالی: طرح ترافیک تهران احتمالا از 29 اردیبهشت اجرا می گردد

به گزارش رپید دانلود، تهران- خبرنگاران- فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: با توجه به اینکه بخشی از اجرای طرح ترافیک به مصوبات شورای شهر تهران احتیاج دارد، احتمالا پس از شب های قدر یعنی 29 اردیبهشت طرح ترافیک اجرا خواهد شد.

خبرنگاران زالی: طرح ترافیک تهران احتمالا از 29 اردیبهشت اجرا می گردد

به گزارش دوشنبه شب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی با اشاره به کاهش 3.5 درصدی بستری مبتلایان جدید کرونا در بیمارستان های تهران، بر ضرورت عادی تلقی نشدن شرایط توسط شهروندان تاکید نمود.

وی گفت: در 24ساعت گذشته بالغ بر 191 بیمار در بخش های عادی و 62 نفر در بخش های ویژه به عنوان بیماران جدید با تشخیص سندروم کووید 19بستری شدند.

وی اضافه نمود: این آمار نسبت به روزهای قبل در زمینه بیماران جدید با شیب ملایمی در حال کاهش است و مجموع بستری های جدید 3.5 درصد کاهش نشان می دهد.

زالی ادامه داد: در زمینه مراجعان بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشتیم، در خصوص ترخیص بیماران کرونایی نیز 325 بیمار از مجموعه بیمارستان های تهران مرخص شده اند که نسبت به روزهای اخیر تعادل نسبی را در این زمینه نشان می دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، حجم بالای ترددهای درون شهر، افزایش تراکم در روزهای اخیر و بالا رفتن تراکم در بخش های مرکزی شهر بیش از گذشته رعایت ملاحظات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

زالی با تاکید بر ضرورت عادی تلقی نشدن شرایط گفت: شهروندان باید طوری رفتار نمایند که دچار بحران های جدید نباشیم.

وی یادآور شد: رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی توسط افراد به ویژه در زمان های پیک ترددهای درون شهری در بخش های مرکزی شهر که امکان فاصله گذاری اجتماعی با چالش هایی رو به رو است، برای حفظ و جلوگیری از آسیب به تعادل نسبی در بخش های درمانی لازم است تا در روزهای آینده به سمت تقلیل موارد ابتلای جدید حرکت کنیم.

پروتکل های بهداشتی مراسم شب های قدر توسط وزیر بهداشت ابلاغ می گردد

زالی درباره پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم شب های قدر اظهار کرد: این پروتکل ها توسط وزیر بهداشت در حال تهیه است و پس از تدوین توسط وزیر ابلاغ می گردد.

وی درباره تصمیم گیری در خصوص طرح ترافیک تهران شرح داد: پس از بازگشایی که در کلان شهر تهران رخ داد برای اینکه بار کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد گردد طرح ترافیک برداشته شد تا حمل و نقل عمومی شهر فرصتی برای تهیه وسایل حفاظتی از جمله ماسک داشته باشد.

افزایش 167 درصدی ترددها در سطح شهر

زالی ادامه داد: با توجه افزایش 167 درصدی ترددها در سطح شهر به ویژه در محدوده آلودگی هوا و مرکز شهر در روزهای اخیر بعضی از ترددها ضروری تلقی نمی گردد و به همین خاطر برای کاستن تجمعات تصمیم گرفته شد با شناور سازی و تغییراتی در طرح ترافیک این طرح اجرا گردد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و با تغییر زمان حضور کارمندان قبل از آغاز طرح ترافیک و مجاز شدن خروج کارمندان و عموم کادر درمانی از طرح به کارهای ضروری اداری و درمانی رسیدگی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 361

به "خبرنگاران زالی: طرح ترافیک تهران احتمالا از 29 اردیبهشت اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: طرح ترافیک تهران احتمالا از 29 اردیبهشت اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید