بازسازی ویلا: خانه عفیف الدوله بعد از بازسازی، تخریب شد

به گزارش رپید دانلود، بخشی از خانه قاجاری عفیف الدوله که به تازگی به وسیله سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی تهران بازسازی و بهسازی شده بود، تخریب شده است.

بازسازی ویلا: خانه عفیف الدوله بعد از بازسازی، تخریب شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خانه عفیف الدوله در سنگلج تهران، محله 15 خرداد، خیابان اکبرنژاد، خیابان شیشه گران کوچه حمامی قرار گرفته است.

به گفته بهزاد یعقوبی نماینده اداره اوقاف در بازار تهران، این بنا یک موقوفه متصرفه است که هرچند در لیست آثار ملی به ثبت نرسیده، اما جزو بناهای واجد ارزش در بافت تاریخی تهران است.

وی اضافه کرد:

هرچند این بنا جزو اموال موقوفه بخش غرب تهران است، اما رئیس این اداره از چنین اقدامی هیچ اطلاعی نداشت و قرار شد امروز در اولین فرصت با نامه نگاری با میراث فرهنگی تهران این اتفاق را پیگیری کند.

وی با بیان این که در طول چند سال گذشته بخش هایی از خانه به وسیله افرادی متصرف شده بودند می گوید:

در طول چند سال پیروز به تخلیه بعضی از این افراد شدیم، اما هنوز چند نفر در این بنا ساکن هستند و به نظر می رسد این اقدام به وسیله کسانی صورت گرفته است که بعد از چند سال زندگی بدونِ اجازه از مالک، خود را صاحب حق می دانند.

او با اشاره به بازسازی سردر بنا به وسیله سازمان زیباسازی و میراث فرهنگی در سال گذشته، ادامه می دهد:

اوقاف از این عمل استقبال کرد، حتی اعلام کردیم در صورتی که در هزینه کرد اعتبار با مشکل بودجه روبرو شدند، می توان از محل اجرای حفظ عین موقوفه اعتبار را هزینه کرد.

یعقوبی در انتها گفت:

با تخریب هایی که در این سال ها صورت گرفته، در حال حاضر دیوار بیرونی ریخته& اما دیوار پشتی و طاق بنا به جای مانده است و قطعا اداره اوقاف تهران هرچه سریع تر این تخریب را پیگیری می نماید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1275

به "بازسازی ویلا: خانه عفیف الدوله بعد از بازسازی، تخریب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: خانه عفیف الدوله بعد از بازسازی، تخریب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید