جان افراد از جام مهم تر است

به گزارش رپید دانلود، برای سرنوشت لیگ هرکسی می تواند نظر خودش را هرطوری که می خواهد اعلام کند، اما مهم این است که مسئولان ورزش، تصمیم گیرنده هستند و آنها باید تصمیم عاقلانه بگیرند.

جان افراد از جام مهم تر است

ابراهیم قاسمپور - مربی و کارشناس فوتبال| اتفاقی که درباره کروناویروس در سراسر جهان اتفاق افتاده، عادی و طبیعی نیست و جهان تا به امروز آن را تجربه ننموده، بنابراین تعطیلی اجتناب ناپذیر است. بزرگترین و معتبرترین لیگ های فوتبال و رشته های مختلف ورزشی تعطیل شده اند و حتی مسابقات المپیک هم عقب افتاده، چون جان آدم ها از خیلی چیزهای دیگر مهم تر است. همه می دانند که شرایط، حاد است و حتی اگر هم قرار باشد بازی و مسابقه ای برگزار گردد خود مردم استقبال نمی نمایند چون جان شان برای شان از همه چیز مهم تر است. شرایطی به وجود آمده که روی اقتصاد ورزش به خصوص فوتبال که اگر از نفت بالاتر نباشد کمتر نیست، تأثیر بسزایی گذاشته و این هم طبیعی است؛ شما هرچقدر پول داشته باشید، اگر سلامتی نداشته باشید، ارزشی ندارد. بنابراین همه باید از این تعطیلات ورزشی استقبال نمایند.

در این میان شرایط ورزش و لیگ ایران نیز متأثر از شرایط فوق است. ورزش ما هم مانند چیزهای دیگر ما است. در این شرایط سخت و حساس همه سعی می کنیم از آب گل آلود ماهی بگیریم. برعکس جاهای دیگر که منطق حاکم است، در کشور ما اصلاً منطقی وجود ندارد. تیمی که در صدر جدول است و اختلاف امتیاز دارد، این را دستمایه می نماید که ما باید قهرمان شویم و تیم های پایین جدول هم در آستانه سقوط هستند، این را مستمسک دست می نمایند که ما هنوز شانس باقی ماندن در لیگ را داریم. همه چیزمان به هم می آید. خیلی نباید تعجب کنیم که چرا این مسائل در ورزش و فوتبال ما وجود دارد. خیلی از کشورها قرنطینه می نمایند و مردم هم حمایت و پیروی می نمایند، اما ما می بینیم که تردد ماشین ها و رفت و آمد مردم در سطح شهر بیشتر شده است! ما از خیلی چیزها، موارد بد را الگو می گیریم و از موارد خوب الگو نمی گیریم. می بینیم که در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و... که در سطحی بالا لیگ دارند همه چیز را تعطیل نموده اند اما ما آغاز می کنیم کل کل و کری خواندن با همدیگر و این جالب نیست. ما در همه چیز شبیه جاهای دیگر عمل نمی کنیم؛ نه در رانندگی، نه در فوتبال، نه در مصاحبه و... در همین بحث کرونا، ایتالیا را ببینید؛ قرنطینه کردند و مردم هم استقبال کردند. یا در هند و چین با جمعیت یک میلیارد و اندی، مردم از تصمیمات استقبال کردند اما متأسفانه ما جدی نمی گیریم.

برای سرنوشت لیگ هرکسی می تواند نظر خودش را هرطوری که می خواهد اعلام کند، اما مهم این است که مسئولان ورزش، تصمیم گیرنده هستند و آنها باید تصمیم عاقلانه بگیرند. من هم می توانم خیلی چیزها بگویم اما کسانی که قانونی را تصویب و آن را اجرا می نمایند، باید تصمیم بگیرند. مطمئناً باید تابع یکسری قوانین باشیم. شما نمی توانید خودسرانه قانونی را وضع و به آن عمل کنید. درست است که قوانین داخلی باید هماهنگ با شرایط داخلی باشد اما پشت آن هم باید فکر و تدبیر باشد نه اینکه بر حسب نظرات یک عده تصمیم گیری گردد که هیچ مسئولیتی هم ندارند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 292

به "جان افراد از جام مهم تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان افراد از جام مهم تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید