ثبت رکورد 10000 کیلومتر رانندگی بدون آلایندگی با خودروهای هیدروژنی

به گزارش رپید دانلود، اخیراً خودروی ix35 هیوندای که یک خودروی پیل سوختی الکتریکی (fuel cell electric vehicle) است، یک رکورد جهانی را جا به جا کرد. این خودرو پیروز شد طی 6 روز مسافتی معادل 6.096 مایل (9810 کیلومتر) را در اتوبانی که دور لندنمی چرخد، بدون توقف طی کند .

ثبت رکورد 10000 کیلومتر رانندگی بدون آلایندگی با خودروهای هیدروژنی

متولی این آزمایش، سازمان مسئول توسعه شبکه هیدروژن لندن بود که در کوشش است تعداد جایگاه های سوخت هیدروژن در سراسر بریتانیا را افزایش بدهد .

در طول این آزمایش اتومبیل هیدروژنی فقط اجازه داشت برای سوخت گیری توقف کند، سوخت گیری این اتومبیل ها فقط بین 3 تا 5 دقیقه زمان می برد. دراین آزمایش رکورد دیگری هم شکسته شد و اتومبیل هیوندای پیروز شد با یک باک پر هیدروژن، 400 مایل (644 کیلومتر) حرکت کند، که تا کنون هیچ اتومبیل پیل سوختی پیروز نشده چنین رکوردی از خود به جای بگذارد .

هنگامی که اتومبیل برای سوخت گیری توقف می کرد راننده ای که در اتومبیل بود جای خود را با شخص دیگری عوض می کرد تا آزمایش بدون توقف ادامه پیدا کند، اما هیوندای کوچک ما به تنهایی این آزمایش را پشت سر گذاشت و بدون هیچ جایگزینی تقریباً 50 دور کامل در اتوبان حرکت کرد .

این سفر که با شکستن رکوردهای زیادی همراه بود در روز 14 ماه مارس، مصادف با هفته هیدروژن انگلیس، شروع شد و پیروز شد تاثیر زیادی روی وجهه سازمان LHNE بگذارد. سازمان LHNE در نظر دارد پایگاه های سوخت گیری هیدروژن متعددی در سراسر بریتانیا احداث کند تا این جایگاه ها به راحتی در دسترس عموم مردم قرار داشته باشند .

مهمترین ویژگی اتومبیل های پیل سوختی مثل ix35 فراوری آلودگی صفر آن ها است. اگرچه سوخت هیدروژنی به خاطر قابلیت اشتعال بالای هیدروژن به خطرناک بودن مشهور شده است. اما مقاله ای در سال 2014 در وب سایت Computer Worldمنتشر شد که این نظریه را رد کرد .

بخشی از مقاله چنین بیان می کرد:

به نظر من این تنها درک و مشاهدات ما از قابلیت بالای احتراق هیدروژن در مقایسه با بنزین و گازوییلی است که به علت استفاده مداوم، استفاده از آن امروزه برای ما خیلی راحت تر به نظر می رسد.

البته اگر با خواندن این مقاله و فهمیدن فراوری آلودگی صفر این خودروها به آن ها علاقه مند شده اید، زیاد هم هیجان زده نشوید. هم اکنون در سراسر ایالات متحده تنها 44 پایگاه سوخت گیری هیدروژن وجود دارد و با توجه به هزینه بالای ساخت این پایگاه ها و تقاضای پایین برای آن ها بعید به نظر می رسد به این زودی تعداد آن ها افزایش پیدا کند.

به نظر شما واردات یا ساخت خودروهایی از این دست و توسعه پایگاه های سوخت هیدروژن می تواند گره گشای مشکل آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور ما باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / mic.com
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1264

به "ثبت رکورد 10000 کیلومتر رانندگی بدون آلایندگی با خودروهای هیدروژنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد 10000 کیلومتر رانندگی بدون آلایندگی با خودروهای هیدروژنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید