تلفظ صحیح کلمات انگلیسی ، برترین لهجه انگلیسی

به گزارش رپید دانلود، یکی از دغدغه های زبان آموزان، چگونگی صحیح تلفظ کلمات است. افراد در این گونه موارد معمولا دچار نگرانی شده و به علت ترس از تلفظ نادرست، تا حدی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و از صحبت کردن امتناع می نمایند. با توجه به این که زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست، قطعا تلفظ کلمات برای شما سخت خواهد بود. ما در این جا قصد داریم 4 راه حل مفید برای تسلط بر تلفظ صحیح کلمات انگلیسی و داشتن راحت ترین تلفظ زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تلفظ صحیح کلمات انگلیسی ، برترین لهجه انگلیسی

راهکارهای آسان تلفظ زبان انگلیسی

هدف ما در این جا این است که راهکارهایی را معرفی کنیم که به شما در تلفظ صحیح کلمات انگلیسی آسان و شبیه به هم یاری کند. منظور ما در این جا جملاتی هستند که حروف با تلفظ مشابه در آن ها زیاد است و شما را در بیان جمله دچار مشکل می نماید. به عنوان مثال جملات زیر را در نظر بگیرید:

تلفظ حروف d ، b و r در جمله World Wide Web

تلفظ حروف b و g در جمله I brought the bad goods back

تلفظ حروف r در جمله ! What a wonderful world

بسیاری از زبان آموزان مبتدی در بیان جملات بالا دچار مشکل می شوند. برای برطرف این مشکل چه باید کرد؟

این مشکل زمانی به وجود می آید که شما قصد دارید تمامی حروف را به طور کامل تلفظ کنید. از این رو حروف مشابه در کنار هم شما را به اشتباه وا داشته و باعث تلفظ نادرست کلمات می گردد. برای حل این مشکل بهتر است عبارات را در فکر خود به صورت ساده تری بازنویسی نموده و بعضی حروف را از کلمات موجود در عبارت حذف کنید. در این صورت تلفظ برای شما ساده تر خواهد شد.

برای نمونه عبارت روبرو را در نظر بگیرید: ! What a wonderful world

این عبارت را می توانیم به این صورت Whada wondeful wold بازنویسی نموده و به همین شکل تلفظ کنیم. شاید فکر کنید این تلفظ تلفظ صحیح کلمات انگلیسی این عبارت نیست و ما در این جا قصد داریم تلفظ نادرست کلمات را به شما آموزش دهیم. اما این طور نیست! ما فقط قصد داریم به شما یاری کنیم مشکل تلفظ زبان انگلیسی خود را موقتا حل نموده و تا حد زیادی به تلفظ درست کلمات نزدیک شوید. در این صورت حس بهتری پیدا نموده و اعتماد به نفس بیشتری برای حرف زدن به زبان انگلیسی پیدا می کنید. آن گاه با تمرین بیشتر می توانید کلمات را به درستی تلفظ کنید و دیگر مسئله ای برای شما وجود نخواهد داشت.

در ادامه چهار راهکار پیشنهادی را به شما معرفی می کنیم:

1 - یکی کردن کلمات در یک عبارت در تلفظ صحیح کلمات انگلیسی

یکی از مواردی که می تواند به شما در بیان صحیح جملات یاری کند، یکی کردن کلمات یک عبارت است. فرض کنید شما می خواهید از کسی سوالی بپرسید و سوال شما با عبارت What do you شروع می گردد. شاید در ابتدا فکر کنید بیان این عبارت چندان سخت نیست، اما به این نکته توجه داشته باشید که این عبارت تنها سه کلمه در ابتدای جمله است و شما باید به طور همزمان به بیان کلمات دیگر و بعلاوه گرامر زبان برای چیدمان درست جمله نیز فکر کنید. در این صورت ممکن است در تلفظ همین یک عبارت ساده نیز دچار مشکل شوید.

راهکار:

ما به عنوان یک غیر بومی و زبان آموز مبتدی، معمولا عبارت را به صورت کلمات منفصل در نظر گرفته What / do / you و آن ها را پشت سرهم تلفظ می کنیم. این کار زمانی که ما همزمان در حال فکر کردن به قواعد گرامری زبان نیز هستیم، کمی مشکل است. از این رو ممکن است ما را دچار اشتباه نموده و همین جمله ساده را نیز به صورت غلط تلفظ کنیم. برای حل این مشکل، برترین راهکار یکی کردن کلمات است. یعنی عبارت What do you را به صورت کلمه Whadoyo در نظر گرفته و بیان کنیم. در این صورت فشار تلفظ سه کلمه در فکر شما کاهش پیدا نموده و شما فرصت دارید تا زمان بیشتری بر روی فکر کردن به بخش های دیگر جمله اختصاص دهید.

2 - صرف نظر از تلفظ اصوات و حروف واضح در تلفظ زبان انگلیسی

گاهی اوقات برای تلفظ راحت تر، می توانید بعضی از اصوات و حروف واضح را حذف نموده و از تلفظ آن ها صرف نظر کنید. به عنوان مثال عبارت World war one را در نظر گرفته و سعی کنید آن را چندین بار پشت سر هم تکرار نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد که حرف r شما را در تلفظ دچار مشکل خواهد نمود.

راهکار:

برای حل این مشکل بهتر است اصوات و حروف واضح را حذف نموده و عبارت را به صورت Wold wo one تلفظ کنید. البته به یاد داشته باشید که این نوع تلفظ فقط در شرایط خاص و برای راحت تر بیان کردن عبارت مورد استفاده قرار می گیرد و نباید همواره این کار را انجام دهید. زیرا در این صورت این روش برای شما عادت می گردد و مخاطبتان پس از تکرارهای زیاد متوجه می گردد که مسئله ای در این میان وجود دارد. پس این روش فقط در زمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که شما در تلفظ دچار مشکل هستید. در این مواقع تلفظ کلمات دیگری چون Particularly به صورت Paticulaly , Regularly به صورت Regulaly و Pearl Harbor به صورت Pel Habo در می آید.

3 - جایگزین کردن بعضی از اصوات تلفظ صحیح کلمات انگلیسی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای زبان آموزان مبتدی و خصوصا بچه ها وجود داشته باشد این است که در تلفظ بعضی از جملات دچار مشکل شده و از یک صدای دیگر به جای صدای اصلی استفاده می نمایند. این مسئله زمانی که مجبور به تکرار یک جمله باشید، بیشتر پیش می آید.به عنوان مثال، فرض کنید قرار است آهنگ Happy birthday to you را در یک جمعی که همه غیر بومی هستند، تکرار کنید. اگر توجه کنید می بینید که اغلب این عبارت را به صورت Happy birzday to you تلفظ می نمایند.

راهکار:

برای برطرف این مشکل می توانید th را که غیر بومی ها در تلفظ آن مقداری ضعف دارند، با صدای t جایگزین کنید. قطعا تلفظ صدای t صحیح نیست اما به تلفظ اصلی نزدیک تر است.

4 - رمزگذاری کلمات با واژه های مشابه در تلفظ زبان انگلیسی

گاهی اوقات کلماتی را مشاهده می کنید که تلفظشان کمی سخت است، خصوصا اگر اولین بار باشد که آن ها را می بینید و قصد تلفظ آن ها را دارید. در این موارد بهتر است کلمه مورد نظر را با کلمه مشابه دیگری که برایتان آشناست، رمزگذاری کنید. این راهکار را با مثال برایتان شرح می دهیم. فرض کنید می خواهید واژه Cinnamon به معنای دارچین را تلفظ کنید. در این کلمه تعداد زیادی n و m وجود دارد که ممکن است در تلفظ شما را دچار مشکل نموده و مثلا به اشتباه آن را به صورت Cimannon بیان کنید.

راهکار:

برای تلفظ درست چنین کلماتی بهتر است واژه ای مشابه با این کلمه که برای شما آشناتر است را به خاطر بسپارید تا در این مواقع از آن ها بهره ببرید. مثلا برای به خاطر سپردن تلفظ درست کلمه Cinnamon می توانید لغت Cinema را به خاطر بسپارید. آن گاه در هنگام تلفظ Cinnamon لغت سینما را به یاد آورده و تلفظ آن را به درستی بیان می کنید.برای مثال دوم واژه Finite به معنای محدود را در نظر بگیرید. شاید فکر کنید این واژه مانند کلمه definite به معنای قطعی تلفظ می گردد، اما این طور نیست. واژه Finite به صورت [ fainait] (فاینایت) تلفظ می گردد. برای به یاد سپردن تلفظ این کلمه می توانید از رمزگذاری استفاده نموده و واژه fine night را به خاطر بسپرید. پس از تکرار و تمرین تلفظ واژه در فکر شما حک شده و دیگر نیازی به رمز گذاری نیست. از این روش می توانید برای واژه های دیگر نیز بهره ببرید. به مثال های زیر توجه کنید:برای تلفظ واژه Queue به معنای صف می توانید آن را با تلفظ حرف q رمزگذاری کنید.برای تلفظ واژه Quay به معنای اسکله می توانید آن را با تلفظ حرف key رمزگذاری کنید.این روش تقریبا برای بسیاری از کلمات قابل اجراست و می تواند یاری بسیاری در یادگیری تلفظ صحیح به شما بکند. در این جا سعی کردیم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که می تواند در یادگیری آسان تر تلفظ درست کلمات به شما یاری کند. امیدواریم این روش ها مورد استفاده تان قرار گرفته و بتوانید زبان انگلیسی را به خوبی و راحتی یاد بگیرید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1534

به "تلفظ صحیح کلمات انگلیسی ، برترین لهجه انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفظ صحیح کلمات انگلیسی ، برترین لهجه انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید