برترین ویتامین ها برای درمان آکنه

به گزارش رپید دانلود، ویتامین ها برای فرایندهای مختلف بدن ضروری هستند. ویتامین های خاصی وجود دارند که به بازیابی سریع تر جای جوش و جلوگیری از وقوع مجدد آکنه یاری می نمایند.

برترین ویتامین ها برای درمان آکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

ویتامین ها برای فرایندهای مختلف بدن ضروری هستند. ویتامین های خاصی وجود دارند که به بازیابی سریع تر جای جوش و جلوگیری از وقوع مجدد آکنه یاری می نمایند.

آکنه یک بیماری شایع پوستی بوده که هر کسی ممکن است در مرحله ای از زندگی خود به آن مبتلا شود. با این حال، آکنه بیماری بسیار پیچیده ای بوده و هیچ درمان مناسبی برای آن وجود ندارد. اما، بعضی از اقدامات مراقبت از پوست، رژیم های غذایی مناسب، سم زدایی و ورزش می تواند باعث بهبود سلامت پوست شود. این اقدامات به پیشگیری از بروز آکنه و پاکسازی جای جوش یاری می نماید. بعضی ویتامین ها وجود دارند که برای سلامت پوست ضروری هستند.

برترین ویتامین ها برای درمان آکنه

ویتامین E

ویتامین E یکی از ویتامین های مهمی بوده که باعث سلامت پوست و مو می شود. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به رهایی از آسیب رادیکال های آزاد یاری می نماید. رادیکال های آزاد به واسطه داروها، نگه دارنده های غذا، سیگار، آلاینده ها و غیره وارد بدن می شوند. این رادیکال ها باعث آسیب اکسیداتیو به پوست شده و باعث مسدود شدن منافذ پوست می گردند. ویتامین E آنتی اکسیدانی بوده که به سم زدایی بدن یاری می نماید. این ویتامین عملکرد پوست را هم بهبود می بخشد. چندین کرم حاوی ویتامین E به منظور روشن کردن جای جوش و ترمیم زخم آکنه مورد استفاده قرار می گیرند. ویتامین E به حفظ رطوبت پوست هم یاری می نماید. بنابراین، مصرف منظم این ویتامین به درمان آکنه یاری می نماید.

بادام برترین منبع ویتامین E می باشد. بنابراین شما می توانید به منظور حفظ پوست خود ار روغن بادام بهره ببرید. بعلاوه غذاهایی که حاوی ویتامین E هستند مانند جوانه گندم، سویا، سبزیجات برگی و میگو مصرف کنید.

ویتامین A

مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین A می تواند علت اصلی بیماری آکنه باشد. ویتامین A به کاهش فراوری چربی پوست که باعث جلوگیری از رشد آکنه می شود، یاری می نماید. پوست چرب بیشتر مستعد ابتلا به آکنه هستند. چربی باعث بستن منافذ پوست شده و باکتری ها می توانند بر روی این پوست رشد نموده وباعث ایجاد جوش های سرسیاه و سر سفید گردند. بسیاری از متخصصین پوست توصیه می نمایند که جهت جلوگیری از بروز آکنه از مکمل های ویتامین A استفاده شود. به غیر از رهایی از آکنه، ویتامین A باعث از بین رفتن جای جوش هم می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین باعث کاهش زخم می گردند. این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از پیری قبل از بلوغ پوست هم یاری می نمایند. این ویتامین مانع از ایجاد چین و چروک زود رس بر روی پوست می شود.

کرم های رتینوئید حاوی ویتامین A می باشند. کاربرد منظم این کرم می تواند به کاهش ظهور چشمگیر آکنه یاری کند. بعلاوه می توانید ویتامین A را با مصرف غذاهایی که حاوی این ویتامین هستند، به دست آورید. سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، برگ چغندر، خربزه و فلفل منابع غنی از ویتامین A هستند.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین B کمپلکس برای سلامت کلی بدن مفید می باشد. گفته می شود که التهاب اکنه به واسطه کمبود ویتامین B6 می باشد. ویتامین B12 برای رهایی از تجمع رنگدانه در بافت ها بسیار مهم می باشد. ویتامین B2 به رهایی از استرس یاری می نماید و این استرس می تواند باعث بروز آکنه شود. ویتامین B3 باعث افزایش گردش خون شده و بنابراین سلامت پوست را بهبود می بخشد. ویتامین B5 باعث کاهش استرس و بهبود عملکرد آدرنالین می شود. همه این فواید ویتامین B نشان می دهد که این ویتامین برای درمان آکنه مهم می باشد.

کمپلکس ویتامین B ترکیبی از انواع متنوع ویتامین های B بوده که در بسیاری از غذاها یافت می شوند. بعضی از این غذاها شامل جگر، مرغ، آوکادو، توت فرنگی، کدو تنبل، زردآلو، غلات، آجیل، برنج، سبزیجات برگی، شیر و محصولات لبنی می باشد.

بنابراین استفاده موضعی، مکمل، یا منابع غذایی ویتامین های ذکر شده در بالا را جهت درمان آکنه توصیه می شود. تحقیقات نشان می دهد که بعضی از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا و مکمل های روی هم به مبارزه با آکنه یاری می نمایند. بنابراین مواد غذایی که حاوی این ترکیبات هستند را هم در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1165

به "برترین ویتامین ها برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ویتامین ها برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید