برترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟

به گزارش رپید دانلود، چون میوه ها و سبزیجات منبع ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. متخصصان بر این باورند که خوردن آن ها و وجودشان در رژیم غذایی روزانه مان به سلامت بدن یاری زیادی می نماید. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، میوه ها و سبزیجات باید حداقل نیمی از بشقاب ما را پر نمایند. اگر چه خوردن سبزیجات محدودیت زمانی خاصی ندارد، اما میوه ها باید با توجه به قند موجود در آن ها در زمان های خاصی خورده شوند. در حقیقت با این که میوه ها فوق العاده هستند و منبع غنی ای از مواد مغذی به حساب می آیند، اما نباید در هر زمان از روز میوه بخورید. در ادامه مقاله درباره برترین زمان خوردن میوه بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟

برترین زمان خوردن میوه

کارشناسان تغذیه بر این باورند زمانی که معده تان خالی است، برترین زمان میوه خوردن است. به یاد داشته باشید که میوه ها را بعد از خوردن غذا میل نکنید. اگر میوه ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، شکر و کربوهیدرات به علاوه باکتری های موجود در میوه ها ممکن است باعث تخمیر مواد غذایی شوند که سیستم گوارش شما را مختل می نماید.

در حقیقت قند موجود در میوه ها با پروتئین های سنگین که معمولا فرایند های هضم آن ها طول می کشد، ترکیب می گردد و نقش مهمی در مسموم شدن بدن تان خواهد داشت. برای مثال در نظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و سپس روده تان گردد اما به علت آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می گردد. در این میان تمام حجم غذا آغاز به از بین رفتن و فاسد شدن می نماید.

پس میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد. به گفته دکتر پاتل، میوه ها باید در صبح بعد از یک لیوان آب خورده شوند. در آن صورت میوه ها نقش مهمی در سم زدایی بدن شما ایفا می نمایند.

نزدیک به زمان خواب هم باید از خوردن میوه پرهیز کنید. چون شکر موجود در میوه ها باعث افزایش سطح انرژی و هشداری و بیداری می گردد. بنابراین حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب میوه بخورید.

خوردن میوه قبل و بعد از ورزش کردن هم مفید است. قبل از ورزش میوه به بدن انرژی و قدرت می بخشد. درنتیجه با انرژی بیشتری ورزش می کنید. بعد از ورزش هم انرژی تخلیه شده را به بدن برمی گرداند.

روزانه چه میزان میوه باید بخوریم؟

میوه نباید بسیار کم یا بسیار زیاد مصرف گردد. میزان ایده آل در حد وسط قرار گرفته است. توصیه عمومی برای مصرف میوه و سبزیجات حداقل 400 گرم در روز، یا پنج وعده 80 گرمی است.

یک وعده 80 گرم معادل یک قطعه کوچک به میزان یک توپ تنیس است. برای میوه ها و سبزیجات یک وعده حدود 1 فنجان است. توصیه اصلی در حقیقت خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز است که با کاهش خطر مرگ از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان در ارتباط است. یک مطالعه علمی نشان داده که خوردن بیش از پنج وعده در روز هیچ سود اضافی ای به همراه ندارد.

این موارد برای تعیین شدن برترین زمان خوردن میوه بود. گاهی ما طبق عادت میوه می خوریم و فکر می کنیم که به بدنمان لطف هم می کنیم. در صورتی که اگر به برترین زمان خوردن میوه ها توجه نکنیم شاید حتی به بدن آسیب هم بزنیم.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1514

به "برترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید