بررسی قیمت انواع کیا اسپورتیج صفر و کارکرده

به گزارش رپید دانلود، کیا موتورز یکی شرکت های باسابقه تولیدکننده خودرو است. این شرکت که ابتدای کار خود را با تولید دوچرخه و سپس موتورسیکلت و کامیون شروع کرده بود در سال 1986 یعنی بیش از سی سال پیش اولین خودروهای خود را با همکاری فورد تولید کرد. هم اکنون کیا موتورز به عنوان دومین تولیدکننده خودرو در کره جنوبی شناخته می شود.

بررسی قیمت انواع کیا اسپورتیج صفر و کارکرده

اسپورتیج نام یکی از محصولات تحت مالکیت کیا (KIA) است. محصولی که طبق اعلام شرکت کیا موتورز در سال میلادی گذشته محبوب ترین خودروی تولید این شرکت بوده است؛ به نحوی که در سال 2018 این خودرو با بیش از 500 هزار فروش، شاخص خرید و فروش کیا را بالا برده است.

اسپورتیج در ایران

اطلس خودرو کننده رسمی کمپانی کیا موتورز در ایران است. حدود 10 سال از حضور اسپورتیج در ایران می گذرد و در این مدت این خودرو توانسته است به یکی از محبوب ترین کراس اوور های موجود در ایران تبدیل شود. عده ای این محبوبیت را به دلیل قیمت مناسب نسبت به مشخصات فنی و ظاهری کیا اسپورتیج می دانند.

در این مقاله قصد داریم نگاه کوتاه و مختصری به انواع مدل های کیا صفر و کارکرده موجود در ایران داشته باشیم و آن ها را ازنظر قیمت و مشخصات بررسی کنیم.

تولد کیا اسپورتیج

نسل اول خودروهای اسپورتیج به صورت معدودی هنوز در ایران وجود دارد. خودروهای کیا مدل 1997 -1998 که کارکردی بیش از 220 هزار کیلومتر دارند در سایت دیوار حدود 80 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اسپورتیج 2008-2010

نسل دوم کیا که نسبت به نسل قبلی در ایران به تعداد بیشتری یافت می شود کیا اسپورتیج 2008 است. این خودرو در زمان خود به عنوان ماشین زیبایی شناخته می شد اما در بین طراحی های مجذوب کننده امروز هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اسپورتیج 2008 از موتوری با حجم 2700 سی سی بهره برده و دارای گیربکسی 4 سرعته اتوماتیک است. مالکین این خودرو از قدرت آن در سربالایی ها به عنوان یکی از مزیت های جدی یاد می کنند.

اگر قصد خرید کیا اسپورتیج را داشته باشید هم اکنون می توانید مدل های 2008-2010 که کارکردی بین 150 تا 200 هزار کیلومتر دارند را با قیمتی در حدود 160 تا 190 میلیون تومان در سایت دیوار خریداری کنید.

اسپورتیج 2011

سال های 2010-2011 نسل تازه یا همان نسل سوم اسپورتیج وارد بازار شد. خیلی ها این نسل از اسپورتیج را آغاز محبوبیت چشمگیر آن می دانند. در این مدل اولین تغییری که به چشم می خورد تغییر در ظاهر خودرو است. ظاهر کلاسیک نسل قبلی جای خود را به ظاهری مجذوب کننده، اسپورت و جوان پسند داد. طراحی تازه کاملاً مدرن و ارگونومیک بود. در کشور خودمان نیز این نسل از اسپورتیج با قبال خوبی روبرو شد و توانست محبوبیت قابل توجهی به دست بیاورد.

خودروهای موجود از این نسل در ایران از پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتری بهره می برد. این موتور می تواند قدرتی در حدود 176 اسب بخار تولید کند که این قدرت از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

این مدل از سال 2011 تا 2015 تقریباً به یک شکل ارائه می شد البته در هرسال شاهد تغییرات مختصری بودیم ولی این تغییرات به حدی نبودند که بتوان نام نسل تازه را بر آن گذاشت.

مدل های 2014 - 2015 این خودرو که معمولاً کارکردی بین 50 تا 100 هزار کیلومتر دارند با قیمتی در حدود 300 الی 350 میلیون تومان در بازار ایران معامله می شوند.

نسل چهارم و آخر

اسپورتیج 2015 را می توان آخرین نسل از خودروهای کیا اسپورتیج موجود دانست. طراحی ظاهری این خودرو از همان مدل قبلی پیروی می کند اما در جزئیات شاهد تغییراتی هستیم. گذار از حالت رسمی تر به اسپورت تر از ویژگی های طراحی تازه است. خطوطی که در بدنه ایجادشده است، سپر برجسته و گلگیر پلاستیکی چهره ای تهاجمی تر به این خودرو بخشیده است که همین باعث می شود که مجذوب کننده تر برای جوانان به نظر برسد. در کل ظاهر این خودرو به سمتی حرکت کرده است که از عرف دور شود و همین نامتعارف بودن برای شخصیت هایی که در چهارچوب نمی گنجند می تواند گزینه وسوسه برانگیزی باشد.

پیشرانه این خودرو 4 سیلندر و 16 سوپاپ است که می تواند قدرت 177 اسب بخار در دور موتور 6000 تولید کند. گیربکسی که در این خودرو مورداستفاده قرارگرفته است همچون مدل قبلی 6 سرعته اتوماتیک است.

قیمت صفر این خودرو در رنج 520 - 530 میلیون تومان است؛ اما مدل های 2016 - 2017 کم کارکرد را می توان زیر 500 میلیون تومان نیز در بازار ایران معامله کرد.

در این مقاله سعی کردیم گریزی کوتاه بر نسل های مختلف کیا اسپورتیج داشته باشیم. خودروهای کامپکت SUV خودروهایی اند بین شاسی بلندها و سدان ها که دارای قابلیت هایی از آفرود ها و ویژگی هایی از سدان ها هستند. کیا اسپورتیج در رقابتی شدید بین مدل های مختلف کامپکت SUV است. اگر قصد خرید خودرو از جنس شاسی بلند کوچک دارید باید مدل های مختلف کیا اسپورتیج را با خودروهایی همچون هیوندا توسان و تویوتا Rav4 مقایسه کنید.

منبع: کجارو / virlan.co
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1331

به "بررسی قیمت انواع کیا اسپورتیج صفر و کارکرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی قیمت انواع کیا اسپورتیج صفر و کارکرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید