امیکرون جایگزین دلتا می گردد، امید برای آرام شدن شرایط همه گیری

به گزارش رپید دانلود، آنالیز محققان نشان می دهد، سویه امیکرون می تواند جایگزین نوع دلتا گردد و ایمین افراد را بیش از 4 برابر افزایش دهد.

امیکرون جایگزین دلتا می گردد، امید برای آرام شدن شرایط همه گیری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی نیوز، آنالیز محققان آفریقای جنوبی نشان می دهد که سویه امیکرون می تواند جایگزین نوع دلتا گردد؛ براساس آنالیز های انجام شده، پاسخ ایمنی افراد آلوده به امیکرون محافظت در برابر دلتا را بیش از چهار برابر افزایش می دهد.

در این آنالیز 33 فرد واکسینه شده و واکسینه نشده که به سویه امیکرون آلوده شده بودند، حضور داشتند. محققان علاوه بر آنکه دریافتند خنثی سازی سویه امیکرون (به وسیله سیستم ایمنی بدن شرکت کنندگان) طی 14 روز پس از ثبت نام در مطالعه، 14 برابر افزایش یافته است، مشاهده کردند که افزایش 4.4 برابری در خنثی سازی نوع دلتا نیز وجود دارد.

این یافته ها می تواند پیامدهای قابل توجهی برای کشورهایی مانند ایالات متحده داشته باشد که در آن موارد ابتلا به سویه امیکرون به سرعت در حال افزایش است.تیم دانشمندان در موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در یافته های خود نوشتند: این نتایج با این نظریه که امیکرون نوع دلتا را جایگزین نموده است، مطابقت دارد، زیرا می تواند مصونیتی ایجاد کند که دلتا را خنثی می نماید و احتمال ابتلای مجدد به این سویه را کاهش می دهد.

بر اساس یافته های دانشمندان، اگر امیکرون جایگزین دلتا گردد و نسبت به انواع سویه های گذشته خفیف تر باشد، شیوع بیماری شدید کووید 19 کاهش می یابد و به اندازه قابل توجهی از سطح اختلالات همه گیری کرونا کاسته می گردد.

بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در ایالات متحده بیش از 58 درصد مواردابتلا مربوط به سویه امیکرون می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1287

به "امیکرون جایگزین دلتا می گردد، امید برای آرام شدن شرایط همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون جایگزین دلتا می گردد، امید برای آرام شدن شرایط همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید