افزایش شیوع بی دندانی در ایران پس از 35 سالگی

به گزارش رپید دانلود، دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی شیوع بی دندانی کامل بعد از 35 سالگی را در ایران بین 19 تا 38 درصد گفت.

افزایش شیوع بی دندانی در ایران پس از 35 سالگی

حسن سمیاری دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی درمورد این موضوع که دندان کمتر باعث کوتاهی عمر می گردد اظهارکرد: این موضوع مستقیماً ارتباطی به طول عمر انسان ندارد اما به صورت غیرمستقیم می تواند روی کیفیت زندگی انسان اثر بگذارد.

وی شیوع بی دندانی کامل بعد از 35 سالگی را در ایران بین 19 تا 38 درصد اظهار داشت و اضافه کرد: کسی که حتی یک دندان هم از دست داده باشد جزو افراد بی دندان محسوب می گردد که آمار آن هم حدود 60 درصد است.

دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی با بیان اینکه بی دندانی موجب کاهش کیفیت زندگی و کاهش امید به زندگی می گردد گفت: بسیاری از بیماران بی دندانی کامل دارند و خیلی افسرده هستند اما وقتی دندان های آن ها بازسازی می گردد امید به زندگی آنها هم افزایش می یابد.

سمیاری با اذعان به این مطلب که کاهش هزینه های دندانپزشکی و حمایت های بیمه ای از خدمات دندانپزشکی می تواند تعداد بی دندان ها را در کشور کاهش دهد تأکید کرد: برترین راه حمایت از مردم در بخش هزینه های دندانپزشکی و هزینه های درمان، استفاده از بیمه هاست؛ با وجود اینکه بیمه ها به عنوان سودآورترین صنعت کشور حضور دارند اما خدمات خوبی ارائه نمی دهند.

وی اضافه کرد: بیمه ها مانند بعضی شرکت ها از جمله شرکت نفت حداقل می توانند بخشی از هزینه های دندانپزشکی بیمه شدگان خود را تقبل نمایند.

دبیر اجرای کنگره پریودنتولوژی به بیمه ها پیشنهاد کرد که تا قبل از پرهزینه شدن کار دندان (مانند به عصب رسیدن و احتیاج به روکش) مردم را به ترمیم دندان هایشان و جرم گیری دندان ها تشویق نموده و این هزینه های پایین و کارهای ساده دندان را تقبل نمایند.

سمیاری با بیان اینکه مصرف دخانیات به ویژه سیگار می تواند موجب تعمیق بیماری های لثه ای و بیماری های دهان و دندان گردد گفت: کسانی که از سیگار استفاده نمی نمایند به درمان های سنگین و پیشرفته دهان و دندان هم احتیاج پیدا نخواهند کرد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1490

به "افزایش شیوع بی دندانی در ایران پس از 35 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شیوع بی دندانی در ایران پس از 35 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید