اعمال مقررات منع آمدوشد در چهارمین شب اعتراضات در مینیاپولیس، آزادی افسر پلیس خاطی به قید وثیقه

به گزارش رپید دانلود، چهارمین شب اعتراضات ضد نژادپرستی در واکنش به کشته شدن یک مرد سیاه پوست 20 ساله به نام دانته رایت به دست یک افسر پلیس در منطقه بروکلین سنتر در مینیاپولیس برگزار شد و افسر پلیسی که به سمت این جوان سیاهپوست تیراندازی کرده بود روز چهارشنبه دستگیر اما عصر همان روز با قرار وثیقه آزاد شد.

اعمال مقررات منع آمدوشد در چهارمین شب اعتراضات در مینیاپولیس، آزادی افسر پلیس خاطی به قید وثیقه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم پاتر، به اتهام قتل غیرعمد، چهارشنبه زندانی شد و در عصر همان روز، در مقابل پرداخت وثیقه ای یکصدهزار دلاری، آزاد شد.

به گزارش رسانه های محلی، وی امروز، پنج شنبه برای دادرسی مقدماتی به قاضی معرفی می شود. این زن پلیس سفیدپوست 48 ساله در صورت محکومیت تا 10 سال زندان محکوم می شود.

کیم پاتر روز یکشنبه هنگام توقف عادی رفت و آمد در مرکز بروکلین، حومه مینیاپولیس، داونته رایت 20 ساله آفریقایی-آمریکایی را هدف آتش قرار داد. وی سپس ادعا کرد که سلاح کمری را با اسلحه شوکر برقی (Taser) اشتباه گرفته است.

در پی تشدید اعتراضات به خشونت پلیس علیه اقلیت ها به ویژه سیاهپوستان، مقام های امنیتی در برخی شهرها و مناطق ایالت مینه سوتا از ساعت 22:00 سه شنبه به وقت محلی تا ساعت 06:00 روز چهارشنبه به وقت محلی منع آمد و شد اعلام کرده بودند.

مدیریت شهر مینیاپولیس در توییتی از تمدید این منع آمد و شد خبر داد و بیان نمود که این منع آمد و شد در منطقه بروکلین سنتر از ساعت 22 چهارشنبه به وقت محلی تا ساعت شش روز پنج شنبه به وقت محلی اعلام شده است.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات گزارش دادند، پلیس مینه سوتا 24 تن را به خاطر نقض مقررات منع آمد و شد و تحریک ناآرامی ها در چهارمین شب اعتراضات به خشونت های پلیس علیه سیاهپوستان بازداشت کرد.

نیروهای پلیس در اعتراضات چهارشنبه شب برای متفرق کردن مردم متوسل به استفاده از گاز اشک آور و شلیک نارنجک های گیج کننده شدند. پلیس روز سه شنبه 79 تن را به اتهام آشوب و دیگر جرائم بازداشت کرد. در همین حال مقامات مجری قانون بیان نمودند که هیچ گونه غارتی در این شهر رخ نداده است.

به گفته جان هرینگتون، کومیسیونر اداره امنیت عمومی مینه سوتا حدود 500 تن در چهارمین شب اعتراضات شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 931

به "اعمال مقررات منع آمدوشد در چهارمین شب اعتراضات در مینیاپولیس، آزادی افسر پلیس خاطی به قید وثیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال مقررات منع آمدوشد در چهارمین شب اعتراضات در مینیاپولیس، آزادی افسر پلیس خاطی به قید وثیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید