از هر ظرفیتی برای برطرف موانع سرمایه گذاران بهره گرفته گردد

به گزارش رپید دانلود، ایرنا/ براساس سخنان معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت میراث فرهنگی، از هر ظرفیتی برای برطرف موانع سرمایه گذاران بهره گرفته گردد.

از هر ظرفیتی برای برطرف موانع سرمایه گذاران بهره گرفته گردد

جواد واحدی در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی فارس در شیراز شاخص سازی و اشتغال آفرینی و دانش بنیان کردن حوزه گردشگری و صنایع دستی را از اهداف این وزارتخانه دانست و مطرح کرد: شعار سال باید در حوزه گردشگری و صنایع دستی متبلور گردد. در حوزه زیرساختی هم سال جاری مجلس یاری شایانی برای ایجاد زیرساخت هتل و گردشگری کرد. حتی این پیشنهاد داده شد که اگر بعضی وزارتخانه ها نتوانستند تسهیلات را در حوزه خود جذب نمایند این تسهیلات به حوزه گردشگری تزریق گردد تا حوزه گردشگری فعال تر گردد.

واحدی تأکید کرد: در حوزه زیرساختی هر اندازه وام یا تسهیلات که قرار است در اختیار سرمایه گذار گذاشته گردد، به وزارتخانه اعلام می گردد، چرا که نگاه وزیر میراث فرهنگی به استانها نگاه ویژه ای است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کرونا ضربه سنگینی به حوزه گردشگری وارد کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم با بهتر شدن شرایط بیماری شاهد رونق گردشگری در کشور و استان فارس باشیم.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه استان فارس استانی برجسته در همه امور است و مسئولان استان فارس به وسیله گردشگری می توانند موجب تحول استان شوند، ادامه داد: مسئولین استانی و کشوری باید از ظرفیت استان فارس در حوزه گردشگری بهره ببرند و زمینه تقویت حوزه گردشگری و حتی گردشگری مذهبی را فراهم نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به قدمت استان فارس در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و برخورداری این استان از بیش از سه هزار اثر تاریخی می توانیم گام های بلندی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برداریم.

واحدی با اعتقاد به اینکه استان فارس میتواند نماد برای سایر استانها باشد، گفت: با برنامه ریزی مدون و منسجم می توانیم استانهای دیگر را تشویق و ترغیب کنیم تا این استانها هم مانند فارس به معرفی و تقویت جاذبه های فارس بپردازند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان ها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خوشبختانه استان فارس از ظرفیت های بالایی در حوزه سرمایه گذاری برخوردار است و کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه بسیاری برای سرمایه گذاری در استان فارس دارند.

وی اضافه نمود: سرمایه گذاران متعددی در این استان سرمایه گذاری نموده اند و گامهای مؤثری در این عرصه برداشته شده است. می بایست از تمام پتانسیل خود برای جذب سرمایه گذار و برطرف بروکراسی های اداری جهت تسهیل کار سرمایه گذاران بهره بگیریم.

واحدی گفت: وزارت میراث تمام اختیارات را احصا نموده است و از زمانی که تفویض اختیار به مدیران کل داده شده به نظر می رسد که قطار توسعه گردشگری راه افتاده است که امید است سرعت این قطار در استان فارس بیشتر باشد.

وی بر اهمیت تعامل، همکاری و هم افزایی بین دستگاهی تأکید کرد و گفت: حوزه گردشگری یک ظرفیت مغفول داشت و آن هم بحث اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ها بود.

واحدی در رابطه با انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: گزینه های متعددی برای انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی فارس آنالیز شد و بعضی تخصص خوبی داشتند اما در حوزه اجرا ضعیف بودند. انتخاب مدیرکل بر اساس شناخت، تخصص داشتن احاطه مدیریتی بر سازمان و اندازه تعاملات فرد صورت گرفت.

در این مراسم سید موید محسن نژاد به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس معرفی گردید. محسن نژاد پیش از این معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بود و در ماههای اخیر نیز سرپرستی این اداره کل را برعهده داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1395

به "از هر ظرفیتی برای برطرف موانع سرمایه گذاران بهره گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هر ظرفیتی برای برطرف موانع سرمایه گذاران بهره گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید