اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید

به گزارش رپید دانلود، رئیس جمهور ترکیه گفت: تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر این کشور به 21 هزار و 43 نفر رسیده و زخمی ها 80 هزار و 97 نفر شده است.

اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور ترکیه گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر در جنوب ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسیده و زخمی ها 80 هزار و 97 نفر شده است.

اردوغان ضمن بیان این که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است، افزود: در بازرسی منطقه ها زلزله زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم.

به گفته اردوغان، 14 میلیون شهروند ترکیه تحت تاثیر زلزله دوشنبه قرار گرفتند و ممکن است تعداد زلزله زدگان در منطقه ها آسیب دیده و اطراف آن به 20 میلیون نفر برسد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن بیان این که عملیات جستجو و امداد در برخی شهرها و منطقه ها زلزله زده سرانجام یافته، افزود هیچ شهروندی را زیر آوار باقی نخواهیم گذاشت. قول می دهیم روند بازسازی را تنها طرف یک سال تکمیل کنیم. اردوغان گفت 160 هزار نیروی جستجو و نجات داخلی و خارجی شبانه روز در حال کار هستند.

وی گفت: متاسفانه برخی احزاب و نیروهای سیاسی از آب گل آلود ماهی می گیرند و روحیه وحدت ندارند. اردوغان همچین از کشورهای دوست و برادر که در این فاجعه به کمک ترکیه آمدند، تشکر کرد.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، این کشور بسکمک از روندها از جمله پیوستن به خدمت سربازی اجباری را به مدت چند ماه تعویق کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1540

به "اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: تعداد جانباختگان زلزله ترکیه به 21 هزار و 43 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید