آموزش تعویض ترموستات آبسردکن

به گزارش رپید دانلود، دستگاه آبسردکن همان طور که از نامش پیداست، برای سرد کردن آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در مکان های عمومی قرار داده می گردد. یکی از اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ترموستات است. ما قصد داریم تا در این مطلب بیشتر درباره تعویض ترموستات آبسردکن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش تعویض ترموستات آبسردکن

آشنایی با انواع آبسردکن ها

  • آبسردکن دیجیتال: این نوع از آبسردکن ها دارای مدارهایی برای کنترل دمای آب سرد و گرم هستند که در زمان راه اندازی باید تنظیمات اولیه آن ها انجام گردد. بعد از انجام تنظیمات اولیه، آبسردکن براساس تنظیمات صورت گرفته آغاز به کار می نماید.
  • آبسردکن معمولی: این نوع از آبسردکن ها هیچ نوع برد الکترونیکی ندارند و به وسیله اجزای مکانیکی، کار می نمایند. کنترل دمای آب سرد در آبسردکن های معمولی هم به وسیله ترموستات انجام می گردد.

وظیفه ترموستات در دستگاه آبسردکن

برای تعویض ترموستات آبسردکن، باید با وظیفه این قطعه آشنایی داشته باشید. ترموستات به آبسردکن یاری می نماید روشن و خاموش و در مواقع لزوم قطع و وصل گردد. در واقع زمانی که ترموستات دستور قطع کردن را به آبسردکن می دهد، آبسردکن آب را در دمای مطلوب نگه می دارد و زمانی که ترموستات فرمان مجدد صادر کند، دستگاه روشن شده و آغاز به کار می نماید. به طور کلی می توان گفت که وظیفه ترموستات، کنترل کردن دمای آب آبسردکن است.

مطلب پیشنهادی:نصب مخزن شناور دار آبسردکن

قبل از تعویض ترموستات آبسردکن، سلامت آن را آنالیز کنید

برای ترموستات Danfoss (نقره ای رنگ)، به سمت راست ترموستات نگاه کنید. اگر یک پین می بینید، نشان دهنده این است که ترموستات سالم است؛ اما اگر آن پین را نمی بینید، یعنی ترموستات ایراد دارد.

برای ترموستات Ecotherm (طلایی رنگ)، به قسمت بالای ترموستات نگاه کنید. اگر پین به سمت جلو باشد، یعنی ترموستات سالم است. و اگر پین به سمت پایین باشد، یعنی ترموستات معیوب است.

برای تعمیر دستگاه آبسردکن از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

مراحل تعویض ترموستات آبسردکن

  1. دوشاخه آبسردکن را از پریز بکشید.
  2. برای رسیدن به ترموستات دستگاه، همه پیچ ها را باز کنید.
  3. کندانسور را به آرامی به سمت راست حرکت دهید.
  4. برای تعویض ترموستات آبسردکن، ترموستات را بکشید و از جای خود خارج کنید.
  5. سیم های متصل به ترموستات را جدا کنید.
  6. ترموستات تازه را جایگزین ترموستات قدیمی کنید.
  7. اتصالات مربوطه را به ترموستات وصل کنید.
  8. پیچ ها را ببندید و آبسردکن را به برق وصل کنید.

جمع بندی

در این مقاله با آنالیز مراحل تعویض ترموستات آبسردکن کوشش کردیم تا اطلاعات مهم این فرایند را در اختیار شما قرار دهیم. اگر نکتهای به فکر شما میرسد که دانستن آن به کاربران در تعویض ترموستات آبسردکن یاری میکند، حتما آن را به وسیله بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

منبع: آچاره
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1440

به "آموزش تعویض ترموستات آبسردکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تعویض ترموستات آبسردکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید