آمریکا در آستانه تظاهرات سفیدبرتر پنداران

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی بیست، با توجه به آگهی های منتشر شده در بعضی شبکه های اجتماعی درباره برنامه گروه های سفید برتر پندار برای برگزاری تظاهرات در آمریکا، پلیس چند شهر در ایالات متحده به حالت آماده باش درآمد.

آمریکا در آستانه تظاهرات سفیدبرتر پنداران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این تظاهرات قرار است امروز یکشنبه انجام گردد. تجمعات روز یکشنبه گروه های راست افراطی و سفید برترپندار که جان سفیدپوستان اهمیت دارد نام گرفته است، قرار است در شهرهای مختلف آمریکا برگزار گردد.

گروه های شبه نظامی از جمله پسران مغرور که در حمله مرگبار به کنگره آمریکا هنگام تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست داشتند، برای حضور در تظاهرات روز یکشنبه نیز اعلام آمادگی نموده اند.

از سوی دیگر اعلام شده که هواداران جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد نیز قصد برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا را دارند.

برخورد این دو گروه با یکدیگر احتمال بروز درگیری میان دو طرف را افزایش داده است.

گروه های سفید برتر پندار در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ فعالیت های خود را گسترش داده و حتی برای اعضای خود آموزش های نظامی نیز در نظر گرفتند. نگرانی از فعالیت این گروه ها در آمریکا به حدی رسید که در زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری در این کشور بعضی از احتمال وقوع جنگ داخلی در ایالت متحده سخن می گفتند.

حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ژانویه امسال که در اعتراض به پیروزی جو بایدن در انتخابات صورت گرفت، بارزترین اقدام این گروهها در ماه های اخیر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 919

به "آمریکا در آستانه تظاهرات سفیدبرتر پنداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در آستانه تظاهرات سفیدبرتر پنداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید