آزادی شماری از زندانیان درقطر

به گزارش رپید دانلود، امیر قطر با هدف کنترل شرایط بهداشتی و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دستور عفو و آزادی شماری از زندانیان این کشور را صادر کرد.

آزادی شماری از زندانیان درقطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری قطر روز پنجشنبه بدون اشاره به آمار این زندانیان اضافه نمود که این تصمیم به منظور کنترل شرایط بهداشتی و بر اساس در نظر دریافت اصول انسانی در شرایطی که کشور با بیماری همه گیر کرونا روبرو شده است، از سوی امیر قطر اتخاذ شد.

این خبرگزاری همچنین از تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد و اضافه نمود: در این تماس تلفنی که روز گذشته انجام شد مهمترین اوضاع منطقه و دنیا مورد آنالیز نهاده شد و طرفین درباره توسعه روابط راهبردی بین دو کشور گفت و گو کردند.

در این تماس تلفنی همچنین راهکارهای مبارزه با بیماری کرونا و همکاری های مشترک برای پیشگیری از این بیماری مورد آنالیز نهاده شد.

از سرگیری فعالیت بعضی مراکز تجاری خدماتی و صنعتی

شورای وزیران قطر روز گذشته در جلسه هفتگی خود که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید با آنالیز اوضاع این کشور در شرایط کنونی که دنیا با شیوع بیماری کرونا روبرو است اجازه داد بعضی مراکز تجاری، صنعتی و خدماتی این کشور فعالیت خود را با رعایت اصول بهداشتی از سر گیرند.

بر اساس تصمیم هیات وزیران، ساعات رسمی کار در ماه رمضان در این کشور برای بخش دولتی چهار ساعت در روز و از ساعت 9 صبح تا یک بعد از ظهر و ساعات کار بخش خصوصی از ساعت 9 تا سه بعد از ظهر معین شد.

همچنین مقرر شد مسئولیت معین ساعات کار مراکز عرضه مواد غذایی، داروخانه ها، رستوران ها به وزارت تجارت و صنعت واگذار شد تا پس از هماهنگی با دستگاههای ذیربط در این باره تصمیم گیری گردد.

برگزاری نماز آدینه تنها با حضور 40 نفر

بر اساس اعلام رسانه های قطر، تمام مساجد و مراکز برگزاری برنامه های مذهبی تا اطلاع ثانوی بسته است.

در همین حال وزارت اوقاف این کشور اجازه داد نماز آدینه و نماز تراویح با رعایت شرایط بهداشتی و تامین سلامتی نمازگزاران در مسجد محمد بن عبدالوهاب دوحه تنها با حضور 40 نفر برگزار گردد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تا به امروز هفت هزار و 141 نفر در قطر به بیماری کرونا مبتلا شده و 10 تن هم جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 212

به "آزادی شماری از زندانیان درقطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی شماری از زندانیان درقطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید