7 مزیت استفاده از روش پاکسازی مضاعف (Double cleansing) برای پوست

به گزارش رپید دانلود، روش پاکسازی مضاعف (Double cleansing) یک شیوه مراقبت از پوست دو مرحله ای است که برای پاک کردن کامل آرایش، ضد آفتاب و آلودگی ها طراحی شده است. تصور کنید پوست شما روزانه در معرض عناصر مخرب محیطی مختلف، مواد آرایشی و انواع ناخالصی ها قرار می گیرد. اولین شست و شو، یک تمیزی نسبی فراهم می نماید در حالی که پاکسازی دوم با حذف کامل ناخالصی ها ارائه یک تمیزی عمیق و مؤثر، پوست شما را شاداب و برای مراحل بعدی مراقبت از پوست آماده می نماید. تکنیک پاکسازی مضاعف پوست از ژاپن و کره نشأت گرفته و در سال های اخیر به فرهنگ غربی مهاجرت نموده است. برای آشنایی بیشتر با فرایند پاکسازی مضاعف پوست، مزایا و نکات آن، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

7 مزیت استفاده از روش پاکسازی مضاعف (Double cleansing) برای پوست

اصول روش پاکسازی مضاعف چیست؟

برای کسانی که به طور مرتب از آرایش یا ضد آفتاب استفاده می نمایند، پاکسازی مضاعف بازی را تغییر می دهد. تمیز کردن مضاعف به همان مقدار که به نظر می رسد، ساده است. بر اساس گزارش ها، گیشا های ژاپنی از روغن های پاک نماینده و در پی آن یک شوینده کف دار برای پاک کردن آرایش سفید خود استفاده می کردند. از این رو، روش پاکسازی مضاعف شامل استفاده از یک پاک نماینده مبتنی بر روغن و یک پاک نماینده مبتنی بر آب است. پاک نماینده های برپایه روغن، مواد آرایشی و سبوم (چربی ترشح شده از پوست) را تجزیه می نمایند. در حالی که شوینده های برپایه آب، ناخالصی های محلول در آب از بین می برند.

انتخاب شوینده مناسب پوست

پیدا کردن یک جفت شوینده متناسب با نوع پوست، کلید یک پاکسازی مضاعف درست و مؤثر است. به طور معمول در مرحله اول، پاکسازی با شوینده های روغنی، کرمی یا بالم پاک نماینده صورت می گیرد تا ناخالصی ها به راحتی تجزیه و از منافذ جدا شوند. مرحله دوم به یاری میسلارواترها، شوینده های ژلی یا فومی انجام می گردد و برای شستن آلودگی های مرحله اول، پاک کردن ناخالصی های به جای مانده، روشن کردن و آبرسانی پوست است.

در میان پاک نماینده های مبتنی بر روغن، پاک نماینده های روغنی مایع و شوینده های کرمی مناسب برای انواع پوست به ویژه پوست خشک یا حساس هستند. در حالی که بالم پاک نماینده، شکل جامدی از یک شوینده روغنی است که بیشتر برای پوست های خشک یا مختلط طراحی شده است. در میان پاک نماینده های مبتنی بر آب هم میسلار واتر برای پاکسازی سریع و ملایم ایدئال است. در حالی که ژل شست وشوی صورت و شوینده های فومی مناسب پوست چرب، مختلط و مستعد آکنه هستند.

فواید روش پاکسازی مضاعف

خداحافظی با منافذ مسدود شده

پاکسازی مضاعف با اطمینان از اینکه منافذ شما عاری از مواد زائد و چربی اضافی هستند، از ایجاد جوش های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می نماید و به پوست شما اجازه تنفس و درخشش طبیعی می دهد.

افزایش تاثیر محصولات مراقبت از پوست

دابل کلینزینگ اثربخشی سرم ها، مرطوب نماینده ها و سایر درمان های پوستی را به طور چشمگیری افزایش می دهد. شست وشوی مضاعف تضمین می نماید که پوست شما به مقدار کافی عمیق تمیز شده و آماده دریافت محصولات درمانی و مراقبتی است.

مقابله با علائم پیری زودرس

پاکسازی دو مرحله ای به همراه نفوذ بهتر مواد فعال مراقبت از پوست، می تواند در تحریک کلاژن مؤثر باشد. این یعنی پوستی شاداب تر، سفت تر و با قابلیت انعطاف پذیری بالاتری خواهید داشت که دیرتر با شلی، افتادگی و چروک ها روبرو می گردد.

تنظیم مقدار ترشح سبوم

دابل کلینزینگ مداوم، به تنظیم مقدار ترشح چربی پوست یاری می نماید. در نتیجه مقدار بروز آکنه و مسائل پوستی ناشی از ترشح سبوم کاهش می یابند و در عین حال پوست، رطوبت کافی مورد احتیاج خود را هم دریافت خواهد نمود.

افزایش لطافت پوست خشک

ممکن است تصور گردد روش پاکسازی مضاعف برای افراد دارای پوست خشک و حساس مناسب نیست. اما اگر مواد پاک نماینده در دو مرحله به درستی انتخاب و استفاده شوند، مرحله مراقبت از پوست به شیوه مؤثرتری انجام می گردد. در نتیجه پوست خشک، رطوبت مورد احتیاج خود را به وسیله نفوذ عمیق مواد آبرسان، دریافت خواهد نمود و خشکی بیش از حد آن بهبود خواهد یافت.

مراحل پاکسازی مضاعف

با دست های تمیز و خشک شوینده روغنی را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. اجازه دهید جادوی شوینده روغنی ناخالصی ها را کامل در خود حل نماید. دور چشم و خط مو را نباید فراموش کنید. پاک نماینده های روغنی تا زمانی که فاقد عطر باشند، برای پاک کردن آرایش چشم مناسب هستند. سپس کمی آب اضافه کنید تا شوینده روغنی به بافتی شیری تبدیل گردد. همانطور که کاملاً آبکشی می کنید به ماساژ دادن ادامه پوست دهید.

حالا همان طور که پوست مرطوب است، استفاده از شوینده مبتنی بر آب را آغاز کنید. کف ملایمی ایجاد نموده و پوست خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. سپس صورت خود را کاملاً با آب ولرم بشویید. بعد از آن صورت خود را خشک کنید و از تمیزی عمیق پوست خود لذت ببرید. نباید فراموش کنید پس از این که پاکسازی مضاعف را به خاتمه رساندید، باید حتما صورت خود را با یک مرطوب نماینده مناسب پوست، مرطوب کنید.

نکات طلایی برای پاکسازی مضاعف بهتر

  • برای پاک سازی مضاعف بهتر، مراحل گفته شده را با دستورالعملی که روی برچسب محصول نوشته شده است تطبیق دهید.
  • مطمئن شوید که به جای مالش شدید، پوست را به آرامی ماساژ می دهید.
  • بهتر است پاک سازی مضاعف را در شب انجام دهید و یک شست وشوی ملایم برای طراوت پوست را به صبح منتقل کنید.
  • از شوینده هایی که موجب احساس خشکی یا کشیدگی پوست می شوند اجتناب کنید. هدف دابل کلینزینگ پاکسازی عمیق آلودگی ها است، نه از بین بردن چربی طبیعی و ضروری پوست.
  • سطح PH محصولات شوینده را آنالیز کنید. میانگین سطح PH پوست حدودا 5 است. بنابراین سعی کنید یک شوینده در چنین سطحی پیدا کنید تا PH پوست متعادل بماند.
  • می توانید برای پاک سازی بیشتر، یک مرحله اضافی استفاده از لایه بردار یا اسکراب را به پاک سازی مضاعف خود اضافه کنید.
  • برای پاک سازی مضاعف بهتر، استفاده از دو فرمولاسیون با ترکیبات ملایم روش بهتری نسبت به استفاده از دو فرمولاسیون با ترکیبات قوی است.

روش پاکسازی مضاعف برای چه کسانی مفید است؟

به گفته دکتر کیم نیکولز (Kim Nichols) متخصص پوست، همه می توانند از پاکسازی مضاعف سود ببرند. زیرا این تکنیک به داشتن پوستی زیباتر و سالم تر یاری می نماید و نگرانی های خاص پوست را هم هدف قرار می دهد. این تکنیک می تواند برای کسانی که هر روز آرایش می نمایند مفید باشد. بعلاوه برای افراد مستعد آکنه و کسانی که با پوست های چرب، جوش های سرسفید و سر سیاه متعدد دست و پنجه نرم می نمایند، بسیار مفید است. علاوه بر این، کسانی که در شهر هایی با کیفیت هوای ناسالم و سطوح بالای آلودگی زندگی می نمایند و نسبت به دیگران بیشتر در معرض مسدود شدن منافذ پوست و پیری زودرس قرار دارند، می توانند از مزایای پاکسازی مضاعف بهره ببرند.

سخن خاتمهی

احتمالاً حدود یک هفته طول می کشد تا مزایای پاکسازی مضاعف از جمله پوست روشن تر و جوش های کمتر را به شکل محسوسی متوجه شوید. پاکسازی مضاعف یک روش فوق العاده مؤثر برای داشتن پوستی تمیز است. اما مانند هر روش مراقبت از پوست جدیدی، بهتر است به آرامی آن را آغاز کنید و به واکنش پوست خود دقت کنید. پی بردن به احتیاج های پوست در نحوه تنظیم مراقبت از پوست مهم است. روتین پاکسازی مضاعف خود را بر اساس احتیاج های پوست خود تنظیم کنید. تقریبا انواع پوست در صورت استفاده از پاک نماینده های مناسب، می توانند از روش پاکسازی مضاعف استفاده نمایند. هر چه بیشتر خود را به دوبار شستن صورت عادت دهید، پوستی سالم تر خواهید داشت.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: dermstore, healthline, mobilestyles, vogue

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1403 بروزرسانی: 13 خرداد 1403 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1640

به "7 مزیت استفاده از روش پاکسازی مضاعف (Double cleansing) برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مزیت استفاده از روش پاکسازی مضاعف (Double cleansing) برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید