گسترش فعالیت شبکه یورو نیوز در ترکمنستان

به گزارش رپید دانلود، رئیس کمیته اجرایی شبکه تلویزیونی خبری یورو نیوز در دیدار با مقامات وزارت امور خارجه ترکمنستان از علاقمندی برای توسعه همکاری با این کشور خبر داد.

گسترش فعالیت شبکه یورو نیوز در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، رابند نیکالو رئیس کمیته اجرایی شبکه تلویزیونی خبری یورو نیوز در دیدار مقامات وزارت امور خارجه ترکمنستان در شهر عشق آباد مسائل همکاری دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

در ابتدای این جلسه پیشنهادات مربوط به همکاری توسط کارشناسان و خبرنگاران اروپایی و ترکمنی برای تولید برنامه های خبری بررسی شد.

همچنین نیکالو از علاقمندی دولت ترکمن برای تقویت همکاری با این شبکه تشکر کرد و از گسترش پوشش اخبار ترکمنستانی در شبکه یورو نیوز خبر داد.

طبق توافق قرار است خبرنگاران یورو نیوز به طور کامل تمام مراسم های مربوط به جشن بیست و پنجمین سالگرد بی طرفی ترکمنستان را پخش کنند.

همچنین در این دیدار مقامات وزارت امور خارجه ترکمنستان بر پوشش خبری همایش بین المللی سیاست بی طرف و نقش آن برای حفظ صلح، امنیت و توسعه پایدار که در تاریخ 11- 12 دسامبر سال 2020 در شهر عشق آباد برگزار می شود، تاکید کردند.

علاوه بر این طرفین درباره مراسم های فرهنگی و گسترش اطلاعات درباره برنامه های مختلف دوجانبه تبادل نظر کردند.

یورونیوز یک شبکه خبررسانی چند زبانه است که دفتر آن در شهر لیون فرانسه واقع شده است. این مجموعه 24 سال قبل در سال 1993 میلادی برای پوشش اخبار و رویدادهای بین المللی از چشم انداز اروپایی راه اندازی شد.

این مجموعه به ادعای خودش پربیننده ترین شبکه تلویزیونی و خبری در اروپاست. لزوم تأسیس و راه اندازی این مجموعه از زمانی احساس شد که در جنگ اول خلیج فارس، سی ان ان به منبع اول و 24 ساعته خبری تبدیل شده بود.

در این زمان اتحادیه پخش اروپایی تصمیم به راه اندازی شبکه ای گرفت که در پوشش رویدادهای بین المللی، چشم انداز کشورهای اروپایی را هم مدنظر قرار دهد؛ کشورهایی که منافع مشترکی در دنیا و وقایع بین المللی داشتند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 122

به "گسترش فعالیت شبکه یورو نیوز در ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش فعالیت شبکه یورو نیوز در ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید