گردشگری ترکیه در انتظار بازگشت به روزهای اوج

به گزارش رپید دانلود، بعد از مدتی رکود در بازار گردشگری ترکیه، این کشور کوشش می نماید تا به روزهای اوج خود برگردد.

گردشگری ترکیه در انتظار بازگشت به روزهای اوج

انتظار می رود که توریستی ترکیه در تابستان امسال، با حضور آلمانی ها و روس ها در سواحل آن، به روزهای اوج خود برگردد. ولی، متعادل شدن هزینه اقامت توریستان نیاز به زمان طولانی تری دارد. حملات شبه نظامیان و کودتای نظامی شکست خورده باعث کاهش شدید تعداد بازدیدنمایندگان خارجی در سال های 2015 و 2016 شد که باعث شد هتل ها تخفیف زیادی در هزینه های خود بدهند.

در نمایشگاه تجارت توریستی بین المللی ITB در برلین، هتلداران ترک درباره افزایش رزرو برای فصل اوج تعطیلات صحبت کردند؛ اما سودآوری هتل ها همچنان محل بحث است.

در امسال، میانگین قیمت هتل ها به طور میانگین حدود 30 درصد بالاتر از سال قبل است؛ اما آن ها برای فصل تابستان، فقط 25 یورو در شب دریافت می نمایند.

برخی از هتل ها نتوانستند از رکود نجات پیدا نمایند. اطلاعات منتشر شده به وسیله وزارت فرهنگ و توریستی نشان می دهد که این تعداد در سال 2017، به 2300 نفر کاهش یافت که کمتر از 2800 نفر در سال پیش از آن است. با توجه به قیمت های پایین هتل ها، اندازه اقامت در سال گذشته تا 60 درصد نسبت به 53 درصد در سال 2016 افزایش یافت.

شمار بازدیدنمایندگان خارجی در سال 2017 با 28 درصد به 32.4 میلیون نفر رسید و انتظار می رود که در امسال به بیش از 38 میلیون نفر برسد.

ترکیه تصمیم گرفته است که تا سال 2023، تعداد 50 میلیون توریست را به طور سالانه جذب کند و از این طریق، 50 میلیارد دلار عایدی از محل توسعه بخشیدن به تعطیلات ساحلی و تبدیل آن به توریستی سلامتی و توریستی ورزشی و بعلاوه، جذب توریستان بیشتر از کشورهای آسیایی از جمله چین، هند و کره جنوبی کسب کند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1311

به "گردشگری ترکیه در انتظار بازگشت به روزهای اوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ترکیه در انتظار بازگشت به روزهای اوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید