کتاب چهلستون در حوزه سواد اقتصادی رونمایی شد

به گزارش رپید دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- کتاب چهلستون با موضوع آنالیز ریشه های سواد اقتصادی با حضور دکتر مظفری قائم مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما و دکتر کوچک زاده مدیر رادیو مصاحبه در آموزشگاه هوش اقتصادی رونمایی شد.

کتاب چهلستون در حوزه سواد اقتصادی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آموزشگاه هوش مالی، برنامۀ رادیویی چهلستون در چهل قسمت با همکاری آموزشگاه هوش مالی و رادیو مصاحبه تهیه و پخش شد. این برنامه در مصاحبه با کارشناسان و متخصصان رشته های گوناگون به آنالیز ریشه های سواد مالی می پرداخت. به منظور ترویج هر چه بیشتر مباحث مطرح شده، چکیدۀ این برنامۀ مصاحبه محور در قالب کتاب چهلستون به وسیله آموزشگاه هوش مالی تهیه و تنظیم و به وسیلۀ انتشارات قدیانی منتشر شد. این کتاب با حضور دکتر مظفری قائم مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما، دکتر کوچک زاده مدیر رادیو مصاحبه، دکتر خیامی عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون، دکتر افراسیابی معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دکتر رسولی زاده کارآفرین برتر ملی و مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت و نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی رونمایی شد.

دکتر مظفری قائم مقام معاونت صدای رسانۀ ملی، در این مراسم گفت: آموزش و ترویج سبک زندگی مالی و مالی ایرانی و اسلامی در صدا و سیما از جمله وظایف مهم این سازمان است که برای تحقق این امر ضروری است انگاره سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به فعالیت های گستردۀ آموزشگاه هوش مالی در حوزه سواد مالی در کشور، با همکاری معاونت صدا جمهوری اسلامی می توان برنامه های مشترک متعددی طراحی و اجرا کرد.

قائم مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما اعلام نمود: بعلاوه ما در معاونت صدا آمادگی داریم طرح جامع مشترکی با آموزشگاه هوش مالی تدوین کنیم تا بتوانیم در بلندمدت و میان مدت به آموزش سواد مالی به اقشار مختلف جامعه یاری کنیم.

دکتر مظفری اضافه کرد: وظیفه امروز رسانه اصلاح مفاهیم غلط است که این موضوع در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورد توجه قرارگرفته و امیدواریم بیش از پیش به این موضوع توجه گردد.

دکتر مریم جلالی برنامه ساز رادیو و تلوزیون هم در این مراسم گفت: در جامعه نباید از نقش زنان مولد غافل شویم چرا که زنان در ایجاد رفتار های درست مالی نقش بسیار موثری دارند.

وی گفت: توجه ویژۀ آموزشگاه هوش مالی به آموزش و ترویج سواد مالی میان جامعۀ زنان و خانواده، کیفیت و سرعت توسعۀ سواد مالی را دوچندان خواهد نمود.

دکتر علی رسولی زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت هم در این مراسم گفت: افزایش توانمندی مردم در مدیریت مالی شخصی، احتیاجمند دو مؤلفۀ آگاهی و دسترسی به ابزار است. آموزشگاه هوش مالی، ذیل شرکت دانش بنیان پارت، مأموریت نخست، یعنی افزایش سواد مالی جامعه را دنبال می نماید و تهیۀ برنامه هایی با همکاری صدا و سیما از جملۀ این اقدامات است.

این کارآفرین برتر ملی گفت: شرکت دانش بنیان پارت با ایجاد سامانه هایی، چون سیگنال، مرآت، رسام و ... دسترسی مردم به ابزار های مالی را توسعه می بخشد به صورتی که کنون 8 میلیون کاربر یکتا از این خدمات که بر مبنای هوش مصنوعی ارائه می گردد استفاده نموده اند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت تاکید نمود: به منظور توسعۀ زیرساخت ها و سامانه های متنوع مالی که بتواند احتیاج مردم را در ابعاد مختلف مرتفع سازد، پارت با دانشگاه های مختلف کشور از جمله دانشگاه های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف و فردوسی مشهد در تعامل است و فعالیت های گستردۀ آموزشی و پژوهشی در حال اجراست.

نادر قدیانی، مؤسس و مدیر انتشارات قدیانی در مراسم رونمایی از کتاب چهلستون گفت: موضوع سواد مالی از جمله موضوعات بسیار مهم و ضروری کشور است که آموزشگاه هوش مالی باید با قدرت به حرکت خود در آموزش و توسعه این امر ادامه دهد؛ چرا که همان طور که تجربۀ انتشارات قدیانی در مدت چنددهه فعالیت خود نشان داده، در ابتدای امر، کار های نو با انتقاد ها و مقاومت های زیادی روبه رو می شوند، اما باید با قدرت، جهت درست انتخاب شده را طی کرد.

دکتر کمیل رودی مدیر آموزشگاه هوش مالی هم در این مراسم گفت: نهضت سواد مالی احتیاجمند همکاری نهاد های مختلف است. در این میان رسانه، با زبان تخصصی و مؤثر خود می تواند مردم را مفهوم و ضرورت سواد مالی آشنا کند و توجه جامعه را به این احتیاج جلب کند.

وی اعلام نمود: تهیۀ یک برنامۀ مفصل در چهل قسمت و با حضور صاحب نظران مختلف امری سخت بود که با همکاری رادیو مصاحبه انجام پذیرفت که نویدبخش تهیۀ برنامه های اثربخش دیگر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1177

به "کتاب چهلستون در حوزه سواد اقتصادی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب چهلستون در حوزه سواد اقتصادی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید