کتاب دستور زبان تدوین تجدید چاپ شد

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ کتاب دستورک زبان تدوین نوشته روی تامپسون و کریستوفر جی بوون به وسیله انتشارات ساقی برای پنجمین بار به چاپ رسید.

کتاب دستور زبان تدوین تجدید چاپ شد

این کتاب اولین بار در سال 1393 به وسیله محمد گذرآبادی مترجم کتاب های سینمایی به فارسی برگردان شد. کتاب دستور زبان تدوین در هفت فصل و یک واژه نامه به چاپ رسیده است.

در فصل اول نویسنده به شرح اصول تدوین می پردازد. فصل دوم این کتاب با عنوان درک فوتیج به آنالیز و معرفی انواع نماها و مقدار آن ها اختصاص داده شده است. فیلم خام یا فوتیج در صنعت فیلم سازی و فراوری ویدئو به خروجی نهایی یک دوربین گویند که هیچ گونه جلوه ویژه و فرآیندهای متداول پس از فیلم برداری روی آن شکل گرفته نشده باشد.

نویسنده در فصل سوم این کتاب به مسئله کی برش بزنیم و چرا؟ که یکی از مهمترین مسائل تدوین است می پردازد. در فصل چهارم انتقال ها و طبقه بندی تدوین مباحثی چون برش، دیزالو، تدوین مفهومی، تدوین فرمی و تدوین ترکیبی آنالیز می گردد.

نویسنده در فصل پنجم با عنوان روش های عمومی برای تدوین گران به تدوین کردن به عنوان خلق یک اثر هنری می پردازد. وی رعایت اصول تدوین مانند توجه به خط فرضی و دادن اطلاعات تازه در هر پلان را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد.

در فصل ششم این کتاب با عنوان روش های کاری، نویسنده با آنالیز انواع روش های تدوین مقاله تدوین را برای علاقه مندان به این شاخه به شکل مشروح تر شرح می دهد.

در آخرین فصل با عنوان برش نهایی؛ نویسنده مباحث دیگری که در تدوین هر تدوینگری ناگزیر با آنها برخورد می نماید را مورد آنالیز قرار می دهد. عناوینی چون تدوین موازی، تدوین چند دوربین، صدای سینک و محاسبه زمان، روند کار دیجیتال و نقش دستیار تدوین بعضی از عناوینی است که در این فصل مطرح شده است.

در پشت جلد این کتاب و برای معرفی آن می خوانیم مهارت و شامه تدوینگر به شکل گیری سبک بصری محصول نهایی یاری می نماید و تصمیماتش معمولاً در موفقیت یا شکست برنامه نقش دارد. بنابراین تدوینگر خوب می تواند در کیفیت محصول نهایی تاثیر بسزا داشته باشد. هدف از دستور زبان تدوین این است که تازه کارها با عمومی ترین اصول و روش های تدوین، علت استفاده از آن ها و معنایی که عموماً از آن ها استنباط می گردد آشنا شوند.

کتاب دستور زبان تدوین در 272 صفحه و با قیمت 85 هزار تومن به وسیله انتشارات ساقی و در فروشگاه و سایت این انتشارات برای علاقه مندان قابل خریداری است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1590

به "کتاب دستور زبان تدوین تجدید چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب دستور زبان تدوین تجدید چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید