چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

به گزارش رپید دانلود، هر گیاهی ممکن است با یک نوع گلدان سازگاری بیشتری داشته باشد و برای گیاهان مقاوم تر از انواع مختلفی از گلدان ها با جنس های متفاوت هم می توان استفاده کرد.

چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

گیاهان خانگی یک اکسسوری عالی برای فضاهای داخلی هستند و بافت و رنگ های متفاوتی داشته و به خانه شما گرما و زیبایی می بخشند. کافی است که یک گلدان مناسب برای آن انتخاب کنید. در این مطلب از خبرنگاران به معرفی گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

انواع گیاهان با دکور صحیح، خانه شما را زیبا می نمایند اما مهم تر از همه این است که یک گلدان مناسب برای گیاه انتخاب کنید که قبل از آن باید این موارد را در نظر بگیرید.

سایز صحیح را بدانید

خاک در گلدان خیلی بزرگ، به تدریج و به آرامی خشک می گردد و احتمال پوسیدگی ریشه گیاه را افزایش می دهد. اگر گیاه بیش از حد برای گلدان بزرگ باشد، باز هم فضا برای آن تنگ می گردد. گلدان بیش از حد کوچک باعث خشک شدن سریع گیاه شده و باعث می گردد که شما نتوانید به شکل مناسب به گیاه آب دهید و در نتیجه ریشه گیاه دچار مشکل می گردد و رشد آن به خطر می افتد.

در حالت ایده آل باید گیاه را داخل گلدانی قرار دهید که سایز مساوی با محل رشد داشته باشد. اگر می خواهید گیاه را وارد یک گلدان دیگر کنید باید در نظر بگیرید که گلدان تازه 5 الی 8 سانتی متر از لحاظ قطر بزرگ تر باشد. سایز بزرگ تر گلدان را برای گیاه انتخاب کنید تا رشد آن سریع تر انجام گیرد. گیاهانی که رشد آهسته دارند با گلدان بزرگ تر به مقدار 2 الی 4 سانت رشد سریع تری خواهند داشت.

قبل از دکور و تزئین، زهکشی آن را در نظر بگیرید

بیشتر گیاهان خانگی نمی توانند با آب زیاد زنده بمانند. بنابراین خاک گیاه باید زهکشی مناسب داشته باشد تا آب را به پایین بکشد و یا بتواند تنفس کند. سوراخ ته گلدان هم برای زهکشی ضروری است و هم برای جریان داشتن هوا بسیار واجب است. در چنین مواردی برای کثیف نشدن محیط داخلی در زیر آن سینی قرار دهید.

اگر می خواهید گلدان را بدون منافذ زهکشی و فقط برای اهداف دکوری بهره ببرید پس قطعا به گیاه آسیب وارد می کنید. گلدان های پلاستیکی و تراکوتا معمولا گزینه مناسبی هستند. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاه آپارتمانی استرس خانه را نابود می نماید سر بزنید.

سبک و استایل از نکات گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

گلدان ها تنوع رنگ و طرح زیادی دارند، گلدانی را خریداری کنید که بیشتر از همه با آن ارتباط برقرار می کنید حتما نباید عوامل انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی علمی و فنی باشند. در انتخاب رنگ و شکل گلدان، سعی کنید رنگ های مخالف را انتخاب کنید چون کنتراست رنگ خوبی دارند، باعث زیباتر شدن دکوراسیون خانه ما می شوند.

گلدانی خریداری کنید که تمیز کردن آن راحت باشد

گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی گلدانی است که تمیز کردن آن راحت باشد. اگر به فکر استفاده مجدد از گلدان هستید، تمیزی راحت آن را هم در نظر داشته باشید. تمیز کردن گلدان های سرامیکی بسیار راحت تر است. بعضی گلدان ها مانند کاغذی سالانه باید تعویض شوند و احتیاج به تمیز کردن ندارند. تمیز نمودن گلدان سفالی به وقت و حوصله بیشتری احتیاج دارد زیرا گلدان های سفالی پس از مدتی به خاطر تبخیر آب در داخل آن، لایه سفید رنگی در سطح داخلی آن تشکیل می گردد که باید تمیز گردد.

قیمت گلدان از نکات گلدان مناسب برای گیاهان آپارتمانی

در انتخاب گلدان به قیمت آن توجه کنید. گلدان های سفالی قیمت خوب و ویژگی های مناسبی دارند. گلدان های کاغذی نیز قیمت مناسبی دارند اما هر سال باید این گلدان ها را عوض کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون خانه شما به این وسایل احتیاج دارد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1435

به "چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید