چندین پروژه مهم گوگل استیدیا راه به جایی نبرده اند

به گزارش رپید دانلود، این روزها حواشی و اخبار زیادی پیرامون گوگل و بخش بازی های ویدیویی آن شنیده می شود. یک روز خبر ناراحت کنند ه ای از بسته شدن استودیو های داخلی بازی سازی گوگل و روز دیگر خبری مبنی بر عرضه بیش از 100 بازی در سال 2021 برای گوگل استیدیا منتشر می شود. در ادامه این اخبار، به تازگی گزارشی مبنی بر متوقف شدن چند پروژه یا طرح اولیه منتشر شده که واکنش گوگل را هم در پی داشته است.

چندین پروژه مهم گوگل استیدیا راه به جایی نبرده اند

سایت VGC به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن به اطلاعات جالبی از پروژه های مختلفی که یا شرایط آن ها مشخص نیست یا به سرانجامی نرسیدند، پرداخته است. نکاتی که نشان می دهد همچنان گوگل با سردرگمی و مسائل زیادی در رابطه با بازی های ویدیویی همراه است.

  • بیش از 100 بازی جدید در 2021 به گوگل استیدیا اضافه خواهد شد

طبق این گزارش، در کنار قراردادهایی که گوگل با ناشران ثرد پارتی زیادی داشته است، آن ها روی یکی بازی موزیکال با همکاری استودیو Harmonix کار می کردند. پروژه ای که به نظر می رسد مراحل توسعه آن هم به خوبی سپری شده است. در حالی که اثر جدید هارمونیکس همچنان ممکن است برای استیدیا عرضه شود، منابع اعلام کرده اند که پیچیدگی ها و مسائلی به خاطر حق امتیاز بعضی موسیقی ها به وجود آمده است که ممکن است دردسرهایی را ایجاد کند. در واکنش به این ماجرا، مدیر استودیو هارمونیکس یعنی استیو جانیاک، متوقف شدن و کنسل شدن این پروژه را رد می کند. با این حال، اشاره کرده که آن ها ممکن است در صورت نیاز، بازی را برای دیگر پلتفرم ها عرضه کنند.

ادعای بعدی این منبع، شاید بازیکنان بیشتری را کنجکاو کند. طبق این گزارش، کوجیما پروداکشنز طرح یک بازی ترسناک اپیزودیک را به گوگل ارائه داده بود چرا که گویا این استودیوی ژاپنی مشتاق بوده که تجربه ای را در فضای سرویس های گیمینگ مبتنی بر فضای ابری تجربه کند. با این حال، به نظر می رسد که این پروژه توسط فیل هریسون و گوگل قابل قبول نبوده است. این منبع ادعا می کند که چنین چیزی برای یو سوزوکی ، خالق بازی شنمو، هم پیش آمده است.

کوجیما تابستان گذشته در مصاحبه ای با یک نشریه ژاپنی اعلام کرده بود که به تازگی یکی از پروژه ها بزرگش راه به جایی نبرده است. او درباره این موضوع اعلام کرده بود که از این قضیه بسیار ناراحت شده اما چنین چیزهایی در صنعت بازی های ویدیویی رخ می دهد.

البته، گوگل به صورت رسمی درباره این گزارش واکنش نشان داده است و ساخت و متوقف شدن پروژه ای را که کوجیما یا یو سوزوکی هدایت آن را بر عهده داشته اند، کاملا رد کرده است. البته، به نظر می رسد سخن گوگل صحیح باشد زیرا در واقع این پروژه به احتمال زیاد اصلا شروعی نداشته که بخواهد متوقف شود و ادعای VGC فقط به پیشنهاد ارائه شده اشاره کرده است. این اتفاق در صنعت بازی های ویدیویی عجیب هم نیست. ممکن است گفتگویی میان کوجیما و سران بخش بازی های ویدیویی گوگل رخ داده باشد، اما این سخنان لزوما به معنای شروع و توقف یک پروژه نیست.

VGC اشاره می کند که Typhoon Studios که سال قبل گوگل آن ها را به مجموعه خود افزود، به صورت کامل در حال ساخت دنباله ای برای بازی Journey to the Savage Planet بوده است. این دنباله از نظر مقیاس بسیار بزرگتر بوده و دارای میان پرده های کاملی هم بوده است. با این حال، یکی از منابع به این سایت اعلام کرده که تیم سازنده بازی این ماه در پی یک بیانیه رسمی متوجه شده اند که ساخت بازی متوقف شده است.

دیگر اثری که راه به جایی نبرده است، اثر جدید فرانسوا پلاند، تهیه کننده سابق بازی های اسپلینتر سل و اساسینز کرید سیندیکت، بوده است. به نظر می رسد که او روی ساخت یک اثر چندنفره اکشن کار می کرده و نام رمزی پروژه هم Frontier بوده است. گویا تیم آن ها هم در این ماه متوجه شده اند که ساخت بازی لغو شده است.

  • چرا آمازون و گوگل در توسعه بازی های ویدیویی ناموفق بوده اند؟

بعد از این اتفاقات اخیر، گوگل وعده داده که در سال 2021 بازی های بیشتری را برای استیدیا منتشر خواهد کرد و پشتیبانی بیشتری را از این سیستم انجام خواهد داد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 857

به "چندین پروژه مهم گوگل استیدیا راه به جایی نبرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندین پروژه مهم گوگل استیدیا راه به جایی نبرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید