ورود یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی

به گزارش رپید دانلود، نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت که یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به منظور انجام ماموریتی روتین وارد دریای چین جنوبی شد.

ورود یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا از ورود یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به اسم بخشی از یک مأموریت معمول به دریای چین جنوبی اطلاع داد.

نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت: یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به سرپرستی ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان برای انجام یک ماموریت روتین وارد دریای چین جنوبی شد.

این یگان نظامی گفت: این ناو گروه هواپیمابر نظامی در دریای چین جنوبی در حال اجرا عملیات امنیتی دریایی شامل عملیات پرواز و آموزش تاکتیکی هماهنگ بین واحد های سطح و هوا است.

ناو گروه هواپیمابر دارای دو موشک راهنمایی شونده یو اس اس شایلو USS Shiloh و ناوشکن موشکی راهنمایی شونده یو اس اس هالسیUSS Halsey است. عملیات حمل و نقل در دریای چین جنوبی بخشی از حضور معمول نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام است.

در پی افزایش تنش ها بین واشنگتن وپکن بر سر آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی، چین در سال های اخیر حضور نظامی خود را در دریای چین جنوبی از جمله ساخت جزایر مصنوعی و پایگاه های هوایی افزایش داده است.

دریای چین جنوبی به یکی از نقاط مهم تنش ها بین چین و آمریکا تبدیل شده اما واشنگتن هر بار هشدار پکن در این باره را نادیده گرفته است.کشتی های جنگی آمریکا در سال های اخیر برای نشان دادن قدرت نظامی دریایی خود، بارها از دریای چین جنوبی عبور نموده اند.

چین غالبا به مأموریت های نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی اعتراض می نماید و می گوید که آن ها به پیشرفت صلح و ثبات یاری نمی نمایند.

دبیر کل ناتو در اجلاس کشورهای عضو در بروکسل اظهار داشت ما چین را به اسم یک رقیب یا دشمن نمی بینیم، اما ظهور این کشور بزرگترین چالش امنیتی زمان ماست. چین به زودی بزرگترین اقتصاد دنیا خواهد بود و در حال حاضر دومین بودجه دفاعی و بزرگترین نیروی دریایی را در اختیار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1109

به "ورود یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود یک ناو گروه هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید