من فاتح بلندترین قله آمریکا هستم

به گزارش رپید دانلود، 3هفته است از فتح قله آکونکاگوا در آرژانتین به عنوان بلندترین قله دنیا بعد از اورست، بازگشته و هنوز از راه نرسیده آماده است تا 15بهمن ماه راهی کلیمانجارو گردد.

من فاتح بلندترین قله آمریکا هستم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

خبرنگاران/ راحله عبدالحسینی: عزیز عبدی کوهنوردی را از 24سالگی شروع کرد و حالا در 60سالگی می گوید که کوهنوردی برایش معنای زندگی است: کوهنوردی سختی های خاص خود را دارد. اما وقتی بالای قله می رسی انگار جهان برای توست. من شادی درونی این لحظه را با هیچ چیز عوض نمی کنم. عبدی که کوهنوردی را تجربی آموخته، حالا بعد از گذراندن دوره های آموزشی در فدراسیون توانسته مدرک مربیگری بگیرد و اکنون مدیرعامل باشگاه کوهنوردی سپهر دماوند است. او که همراه تیمش به 31 قله ایران صعود نموده، با هزینه شخصی خود توانسته به قله آلبروس در روسیه(بلندترین قله اروپا) ، قله آرارات در ترکیه، قله کمونیزم در تاجیکستان، قله کالاپاتار در نپال، قله مونبلان در کوه آلپ، و قله آکونکاگوا در آمریکای جنوبی صعود کند. آرزوی عبدی برافراشتن پرچم ایران در اورست است. او ابراز امیدواری می نماید در صورت فراهم شدن شرایط در سال 1400 آرزویش عملی گردد. با عبدی درباره همسایگی شمیران با کوه ها گپ زده ایم.

همسایگی با کوه های شمیران

دارآباد، کلکچال و توچال نخستین کوه هایی بود که عبدی هم مثل دیگر ساکنان تهرانی به آنها پا گذاشت و کوهنوردی را تمرین کرد. عبدی با تجربه فتح 31 قله در کشور، قله آلبروس در روسیه، مونبلان در اروپا و آکونکاگوا در آمریکای جنوبی، کوه های شمیران را نعمت می خواند و می گوید: موقعیت جغرافیایی کوه های شمیران در همسایگی با بافت شهری در هیچ کجای جهان دیده نمی گردد و این اتفاق نه تنها مزیتی برای ساکنان تهران بلکه نعمتی برای کوهنوردان است. من ساعت 4 صبح از خواب، بیدار و راهی کوه های شمیران می شدم. یکی از راستاهای دارآباد یا کلکچال یا شیرپلا را انتخاب می کردم. برمی گشتم خانه و برای حضور در محل کارم آماده می شدم. افرادی که به کوهنوردی علاقه دارند ولی نمی توانند به راستاهای دور بروند و چند روزی در اردو باشند یا فقط روزهای تعطیل آخر هفته می توانند کوهنوردی نمایند کوه های شمیران بهترین گزینه است. از دیدگاه عبدی به عنوان یک کوهنورد حرفه ای، مزیت دیگر کوه های شمیران علاوه بر دسترسی آسان، راستا نسبتاً هموار و امن است: آخر هفته خانواده ها را می بینیم که تصمیم می گیرند برای گذران اوقات فراغت به کوه های شمال تهران پناه ببرند و آب و هوایی عوض نمایند. شرایط کوهنوردی در دربند، درکه و دارآباد طوری است که اعضای خانواده می توانند ساعتی از کوه بالا بروند و از طبیعت لذت ببرند. دامنه کوه های ما بعد از ده دربند خطرناک است که من به کسی پیشنهاد نمی کنم. عبدی در مقایسه طبیعت های شمیران و سوئیس می گوید: می گویند طبیعت سوئیس بسیار زیباست. همین طور است. من طبیعت سوئیس را دیده ام. اما باور کنید در مقایسه با آنچه در کوه های شمیران و آبشارهای میان کوه دیده ام چندان چشمگیر نیست. برای اینکه به رشته کوه آلپ برسیم باید راستا طولانی را طی کنیم. هر چند در سال های اخیر نسبت به 2دهه پیش، کوهنوردان بیشتری را در راستا کوه های شمیران می بینم ولی باز هم متأسفانه ما از نعمت کوهنوردی در کوه های شمیران کمتر بهره می بریم.

شرایط جوی را جدی بگیرید

توچال، انتخاب عبدی برای کوهنوردی است تا هفته آینده که راهی صعود به کلیمانجارو گردد. او کوهنوردی در زمستان را به کوهنوردان غیرحرفه ای توصیه نمی نماید و می گوید: کوهنوردی در این فصل بدون تجهیزات کامل بسیار خطرناک است. این موضوع را به جوان ترها می گویم که گاهی کمتر به نکات ایمنی اهمیت می دهند. با کفش و لباس معمولی نباید این روزها راهی کوه شوند. عبدی این روزها به شدت برای کوه هایی که در تهران جای خود را به ویلا و رستوران می دهد نگران است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 134

به "من فاتح بلندترین قله آمریکا هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من فاتح بلندترین قله آمریکا هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید