مراحل رنگ آمیزی سقف منزل [5 سبک نو]

به گزارش رپید دانلود، اولین کار قبل از آغاز رنگ آمیزی سقف منزل این است، که نواقص را بپوشانید. در مرحله بعدی بهتر است از سنباده بهره ببرید. برای آغاز رنگ آمیزی سقف منزل به جای اینکه در یک دفعه، کل سقف را رنگ آمیزی کنید، ابتدا سقف را به صورت خطی به چند بخش تقسیم کنید.

مراحل رنگ آمیزی سقف منزل [5 سبک نو]

مراحل رنگ آمیزی سقف منزل

آغاز رنگ آمیزی سقف منزل

معمولاً به رنگ آمیزی سقف منزل در رنگ آمیزی خانه، کمتر توجه می گردد. با این حال رنگ آمیزی سقف منزل هم می تواند به دلایل احتیاج به تعمیرات به دقت و مهارت بالایی احتیاج داشته باشد. در ادامه ما به شما مراحلی از رنگ آمیزی سقف منزل را آموزش می دهیم. برای آغاز، ابتدا ضروری است که رنگ مخصوص رنگ آمیزی سقف منزل تهیه کنید. این رنگِ مناسب سقف، رنگی است که پخش نمی گردد، به آرامی خشک می گردد و صاف و یکدست است و نه براق. برترین رنگ برای رنگ آمیزی سقف منزل رنگ های پلاستیکی می باشد. می توانید از رنگ هایی به جز سفید و متناسب با رنگ دیوارها انتخاب کنید. اولین کار قبل از آغاز رنگ آمیزی سقف منزل این است، که نواقص را بپوشانید. نشت آب، لکه های دود و هر لکه دیگری می تواند برای رنگ آمیزی سقف مشکل ایجاد کند و در زیر رنگ، خودش را به خوبی نشان دهد. بنابراین ابتدا باید با یک لایه از پوشاننده این لکه ها را بپوشانید. یکی از روش های سنتی برای این کار استفاده از وارنیش های سفید است. می توانید این مواد را بر روی سقف اسپری کنید و یا با قلم مو آن را به سقف بمالید. این روش برای رنگ آمیزی سقف منزل که از طریق ی

، زرد شده اند، بسیار مفید است. می توانید بعد از اتمام کار، قلم موی خود را با الکل و اتانول تمیز کنید.

استفاده از سنباده در رنگ آمیزی سقف منزل

در مرحله بعدی رنگ آمیزی سقف منزل بهتر است از سنباده بهره ببرید. با مرور زمان، ممکن است ذراتی به رنگ قدیمی سقف چسبیده باشد. برای برطرف این مواد اضافی، می توانید از کاغذهای سنباده یاری بگیرید تا سقف کاملاً نرم و یکدست گردد. بعلاوه این کار به رنگ پذیری سقف هم یاری می نماید و رنگ ها در رنگ آمیزی سقف منزل خود را بهتر نشان می دهند. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، با یک اسفنج خیس، سطح سقف را تمیز کنید تا این گرد و غبار حاصل از سنباده از بین برود.

ترفندهای رنگ آمیزی سقف منزل

برای آغاز رنگ آمیزی سقف منزل به جای اینکه در یک دفعه، کل سقف را رنگ آمیزی کنید، ابتدا سقف را به صورت خطی به چند بخش تقسیم کنید. به این ترتیب برای رنگ آمیزی راهنمای مشخصی در دست دارید. این کار از خسته شدن شما هنگام رنگ آمیزی سقف منزل هم جلوگیری می نماید. بعلاوه به راحتی می توانید لبه های این خطوط را در هم ترکیب کنید و سطحی یکدست و یکنواخت به وجود آورید. یکی دیگر از روش های رنگ آمیزی سقف منزل این است که آن را به صورت مربع های شش یا پنج متر مربع رنگ آمیزی کنید. قبل از اینکه لبه های این مربع خشک گردد بخش دیگری را ادامه دهید که به این روش حفظ لبه مرطوب می گویند. با حرکت صحیح غلتک بر روی سقف، برترین پوشش را هنگام رنگ آمیزی سقف منزل خواهید داشت.

انتخاب رنگ برای رنگ آمیزی سقف منزل

می توانید هنگام رنگ آمیزی سقف منزل رنگ سقف را با رنگ دیوارها تطبیق دهید و یا با کنار هم گذاشتن آن ها، تعادل و ترکیب مناسبی از آن ها به دست آورید. از اینکه رنگ هایی به جز سفید به کار ببرید نترسید، ممکن است شما به رنگ زرد علاقه مند باشید ولی محدودیت سنت ها مانع شما گردد. انتخاب رنگ درست می تواند سقف شما را عظیم تر از آن چیزی که هست نشان دهد. و یا اگر سقف اتاق بلند است، با انتخاب رنگ می توانید آن را نزدیک تر و دنج تر نشان دهید. برای انتخاب رنگ های متناسب با رنگ دیوار، از بروشورهای فروشگاه های رنگ یاری بگیرید و یا آن ها را به صورت آنلاین جست و جو کنید. برای رنگ آمیزی سقف منزل احتیاج به غلتک بسیار گران قیمت ندارید. می توانید از یک غلتک ساده با دسته چوبی یا پلاستیکی بهره ببرید و برترین نتیجه را به دست آورید. هر غلتکی که انتخاب می کنید، باید سبک باشد؛ چرا که رنگ آمیزی سقف منزل به دلیل نحوه فرم بدن هنگام رنگ آمیزی، به تحمل وزن غلتک کمتری احتیاج دارد. از غلتک هایی با پوشش ضخیم پشمی بهره ببرید. این پوشش ها به شما یاری می نماید که در کمترین زمان ممکن رنگ آمیزی سقف منزل خود را به انتها برسانید. این مدل از پوشش ها کمی گران تر هستند، اما به یاد داشته باشید که تمیزکردن این غلتک ها بسیار آسان تر است و در صورت مراقبت های درست می توانید تا سال ها از آن بهره ببرید.

تصاویر بیشر:

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1117

به "مراحل رنگ آمیزی سقف منزل [5 سبک نو]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل رنگ آمیزی سقف منزل [5 سبک نو]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید