فواید آب نارگیل

به گزارش رپید دانلود، آب نارگیل مایع حیات هم نامیده می گردد زیرا، فواید بسیاری برای بدن دارد. مصرف آب نارگیل برای بدن بسیار مفید است زیرا، نوشیدنی کامل است.

فواید آب نارگیل

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آب نارگیل مایع حیات هم نامیده می گردد زیرا، فواید بسیاری برای بدن دارد. مصرف آب نارگیل برای بدن بسیار مفید است زیرا، نوشیدنی کامل است.

مایع شفاف ، خالص و تازه ای که از نارگیل به دست می آید آب نارگیل نامیده می گردد. با رسیدن نارگیل آب آن شکل جامد به خود می گیرد. آب نارگیل یکی از نوشیدنی هایی است که به میزان زیادی در کشورهای استوایی مصرف می گردد. آب نارگیل دارای خواص بسیاری است و همین موضوع آن را تبدیل به یک نوشیدنی عالی می نماید. پزشکان هم مصرف آب نارگیل را به بیماران توصیه می نمایند. در کشورهایی مانند کاستاریکا آب نارگیل بسته بندی می گردد و به فروش می رسد. طعم آب نارگیل بسته به ناحیه ای که در آن رشد نموده است فرق دارد. آبی که از نارگیل های برزیلی به دست می آید بی مزه است در حالی که نارگیل های هندی آبی شیرین دارد. نارگیل بنگلادشی هم طعمی شبیه نارگیل هندی دارد ولی شیرینی آن کمتر است. به خاطر پتاسیم بالایی موجود در آب نارگیل، مصرف آن به ورزشکاران توصیه می گردد. مصرف آب نارگیل فواید بسیاری برای بدن دارد که بعضی از آن ها در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

فواید آب نارگیل

نوشیدن آب نارگیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. مصرف آب نارگیل به درمان مسائل مرتبط با مجرای ادرار ، روده ها وکلیه ها یاری می نماید. آب نارگیل به درمان مسائل ادراری مانند بی اختیاری ادرار یاری می نماید. آب نارگیل بعلاوه به بهبود گوارش یاری می نماید و مصرف آن به همراه روغن زیتون به مدت سه روز می تواند کرم های روده را از بین ببرد. آب نارگیل مواد سمی را از روده ها دفع می نماید و بعلاوه به اسم یک ماده ضد نفخ عمل می نماید و در نتیجه گاز موجود در لوله گوارشی را از بین می برد. پزشکان به بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می برند توصیه می نمایند در کنار داروهای خود از آب نارگیل هم استفاده نمایند. آب نارگیل به از بین بردن سنگ های کلیه یاری می نماید و دفع آن ها را از بدن راحت تر می نماید. مونولورین موجود در آب نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی است. بنابراین، از آن برای از بین بردن پاتوژن هایی مانند سیتومگالوویروس و ویروس هرپس استفاده می گردد. از آب نارگیل بعلاوه برای کاهش استفراغ در بیماران مبتلا به حصبه و مالاریا استفاده می گردد. از آب نارگیل برای انتقال خون هم می توان استفاده کرد زیرا، دارای خواصی مشابه پلاسمای خون است. مصرف آب نارگیل برای کاهش وزن نیر می تواند مفید باشد. این نوشیدنی غنی از مواد مغذی می تواند با افزایش تأمین اکسیژن به سلول های بدن متابولیسم را افزایش دهد.

علاوه بر کاربردهای بالا، در ادامه به بعضی فواید دیگر آب نارگیل اشاره شده است. گفتنی است که بیشتر این خواص آب نارگیل را تنها می توان از نارگیل تازه به دست آورد. این بدین خاطر است که با قرارگیری در معرض هوا، مایع موجود در داخل نارگیل آغاز به تخمیر می نماید. لیست زیر می تواند به درک اینکه چرا آب نارگیل یکی از برترین نوشیدنی های طبیعی است یاری کند.

از آنجایی که آب نارگیل ماهیتی ایزوتونیک دارد، می تواند برای بازگرداندن آب از دست رفته بدن مفید باشد. بدنی که آب کافی داشته باشد، راحت تر می تواند مواد سمی خود را دفع کند.

آب نارگیل گردش خون را افزایش می دهد و pH مایعات بدن را حفظ می نماید. الکترولیت های موجود در آب نارگیل احتیاج بدن به انرژی را بهتر از نوشیدنی های دیگر تأمین می نماید و بیماران مبتلا به اسهال می توانند تا حد زیادی از فواید آب نارگیل بهره مند شوند.

مصرف آب نارگیل به کنترل وزن بدن و بعلاوه دیابت یاری می نماید.

وجود آنتی اکسیدان در آب نارگیل به مبارزه با رادیکال های آزاد یاری می نماید.

آب نارگیل مفیدتر از شیر و آب پرتقال است. آب نارگیل برخلاف شیر فاقد چربی و کلسترول است. بعلاوه، آب نارگیل کالری های اضافی آب پرتقال را ندارد.

مشاهده شده است که آب نارگیل نقش مهمی در کاهش فشار خون ایفا می نماید.

از آب نارگیل بعلاوه برای کاهش تورم دست ها و پاها استفاده می گردد. آب نارگیل خصوصاً برای بیماران مفید است زیرا، به جذب آسان تر دارو یاری می نماید.

مصرف آب نارگیل بعلاوه می تواند برای کاهش آکنه مؤثر باشد.

ورزشکاران از آب نارگیل هنگام تمرین کردن استفاده می نمایند. آب نارگیل نوشیدنی طبیعی و بدون مواد افزودنی است که مصرف آن عوارض جانبی در پی ندارد. آب نارگیل سرشار از انواع مواد معدنی ، ویتامین و مواد مغذی لازم دیگر برای رشد و نمو بدن است. آب نارگیل قند کمی دارد و مصرف آن برای افراد دیابتی مانعی ندارد. آب نارگیل فاقد مواد شیمیایی بوده و بچه ها هم می توانند از آن استفاده نمایند.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1163

به "فواید آب نارگیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید آب نارگیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید