عملکرد گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 ممکن است بهتر از انتظار باشد

به گزارش رپید دانلود، در حال حاضر تقریبا تمام گوشی های پرچم دار اندرویدی تازه از اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند ولی همانطور که احتمالا می دانید، کوالکام قصد دارد مدل پلاس این تراشه را زودتر از موعد همیشگی راهی بازار کند. در همین زمینه به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن آمده سامسونگ قصد دارد برای گوشی های گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس استفاده کند.

عملکرد گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 ممکن است بهتر از انتظار باشد

مدل های پلاس تراشه های پرچم داران اسنپدراگون معمولا فقط تا حدی بهتر از مدل استاندارد هستند ولی به نظر می رسد امسال تفاوت بین این دو مدل بیشتر از همیشه خواهد بود. به طور معین، باید خاطرنشان کنیم مدل استاندارد این تراشه از طریق سامسونگ تولید می گردد و بر اساس گزارش های منتشر شده، مسائل مربوط به داغ شدن بیش از حد آن به فرایند ساخت سامسونگ برمی گردد. البته برخی دیگر بر این باور هستند طراحی ارائه شده از طریق شرکت Arm منجر به بروز این مسائل شده است. اما در مورد بحث مشکل داشتن طراحی Arm، منتقدان می گویند که دایمنسیتی 9000 مدیاتک هم از جدیدترین طراحی های Arm برای پردازنده خود استفاده کرده ولی به لطف بهره گیری از خطوط تولید TSMC، چنین مسائلی ندارد.

در هر صورت ظاهرا مدیران کوالکام هم از عملکرد سامسونگ برای تولید این تراشه رضایت ندارند و به همین خاطر تولید مدل پلاس آن را به شرکت تایوانی TSMC سپرده اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، مدل پلاس ظاهرا قرار است حدود 10 درصد سریع تر از مدل استاندارد باشد و از آن مهم تر حرارت کمتری ایجاد می کند و در ضمنً مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. در رابطه با بهره گیری این دو گوشی تاشوی سامسونگ از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس یکی دیگر از افشاگران هم این موضوع را تایید کرده است.

طی هفته های گذشته در مورد گلکسی زد فولد 4 گزارش های زیادی منتشر شده ولی هنوز در مورد ویژگی های کلیدی زد فلیپ 4 نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. مدتی قبل اعلام شد که سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ 4 نمایشگر بیرونی بزرگ تری را در نظر گرفته است. گفتنی است اگرچه نمایشگر بیرونی زد فلیپ 3 اندکی بزرگ تر از نسل قبلی است، اما به دلیل میزان 1.9 اینچی که دارد، برخی کاربران از کوچک بودن این نمایشگر راضی نیستند. البته هنوز میزان دقیق این نمایشگر فاش نشده است.

در رابطه با ظرفیت باتری هم به نظر می رسد این گوشی با باتری 3303 میلی آمپر ساعتی راهی بازار خواهد شد که فقط اندکی ظرفیت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. همانطور که احتمالا می دانید، در تبلیغات گوشی ها ظرفیت باتری اندکی بیش از ظرفیت واقعی ارائه می گردد. به همین خاطر برای باتری این گوشی باید انتظار اشاره به ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی داشته باشیم. از سوی دیگر می توانیم به ظرفیت 4400 میلی امپر ساعتی گلکسی زد فولد 4 اشاره کنیم که در کل تقاوتی با نسل قبلی ندارد.

یکی از افشاگران به تازگی گفته که گلکسی زد فولد 4 احتمالا با همان دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده شده برای گلکسی S22 اولترا راهی بازار خواهد شد. گلکسی S22 اولترا به لطف این دوربین توانست رتبه سامسونگ را در وب سایت Dxomark به شکل چشمگیری بهبود ببخشد.

سال گذشته گلکسی S21 اولترا و گلکسی زد فولد 3 با قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen راهی بازار شدند. چند ماه قبل هم گلکسی S22 اولترا همراه با جایگاه این قلم به دست کاربران رسید. بعد از عرضه این گوشی، چند منبع مختلف اعلام کردند که سامسونگ قصد دارد برای گلکسی زد فولد 4 هم از چنین معینه ای استفاده کند. اما بر اساس جدیدترین شایعات مطرح شده، سامسونگ این معینه را برای زد فولد 4 ارائه نخواهد کرد. ظاهرا مدیران سامسونگ کاهش وزن و ضخامت این گوشی را در اولویت قرار داده اند و به همین خاطر دیگر امکان قرارگیری قلم موردنظر در بدنه این گوشی وجود ندارد.

گلکسی زد فولد 3 با قیمت پایه 1799 دلار راهی بازار شد ولی زد فلیپ 3 به لطف قیمت مناسب 999 دلاری در برخی بازارها مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. حالا طبق اعلام برخی افشاگران، سامسونگ قصد دارد نسل بعدی این گوشی ها را با قیمت نسبتا پایین تری عرضه کند که باید ببینیم تا چه حد ارزان تر از نسل قبلی خواهند بود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1411

به "عملکرد گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 ممکن است بهتر از انتظار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 ممکن است بهتر از انتظار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید