شگفتی عظیم در مشخص میزبان بازیهای آسیایی 2030 میان قطر و عربستان

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران، کشور عمان در شهر مسقط طی دو روز آینده میزبان سران ورزش قاره آسیا است که به عنوان اعضای شورای المپیک آسیا (OCA) و برای برگزاری مجمع عمومی این شورا گرد هم می آیند.

شگفتی عظیم در مشخص میزبان بازیهای آسیایی 2030 میان قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این مجمع که وعده برگزاری آن پیش از این به ایران داده شده بود چهارشنبه (16 دسامبر - 26 آذرماه) با حضور شیخ احمد الفهد الصباح رئیس OCA برگزار می گردد. فردا سه شنبه (15 دسامبر - 25 آذرماه) و پیش از برگزاری مجمع عمومی هم نشست اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی شورای المپیک آسیا برگزار خواهد شد.

طبق آنچه به عنوان دستور جلسه مجمع عمومی OCA اعلام شده انتخاب میزبان بازی های آسیایی 2030 مهمترین موضوع در نشست های پیش رو خواهد بود که به نوع دیگر موارد مطرح در آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

قطر که یک بار در سال 2006 میزبانی بازی های آسیایی را عهده دار بود همراه با عربستان که هیچ پیشینه ای در این زمینه ندارند کاندیداهای برگزاری این دوره بازی های آسیایی خواهند بود. رای گیری میان این دو کشور در مجمع عمومی انجام خواهد شد تا مشخص گردد بیست و یکمین دوره بازی های آسیایی در کدام کشور برگزار خواهد می گردد؟

روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی ویژه به این مجمع شورای المپیک آسیا و تصمیم مهمی که قرار است در آن اتخاذ گردد، پرداخته است. در این گزارش با تاکید بر اینکه همه نگاه ها روز سه شنبه و چهارشنبه به مسقط است تا نتیجه رای گیری مشخص گردد، اینگونه عنوان شده که حدود 45 نفر در هتل ماریوت برگزار نماینده اجلاس شورای المپیک آسیا خواهند بود.

این اجلاس شامل جلسات مختلفی است که انجام رای گیری میان قطر و عربستان برای مشخص بازی های آسیایی 2030 یکی از آنها به حساب می آید. اجلاس مورد نظر چهارشنبه با برگزاری نشست مطبوعاتی به خاتمه می رسد و نتیجه رای گیری هم در همین نشست مشخص خواهد شد.

در این مطلب همچنین به رایزنی های اجرا شده از طرف کاندیداهای میزبانی بازی های آسیایی 10 سال آینده هم اشاره و اینگونه عنوان شده که هیات ورزش قطر و عربستان طی هفته های گذشته جلسات مختلفی با اعضای شورای المپیک آسیا داشته اند تا بتوانند نظر مثبت آنها را برای میزبانی جلب نمایند.

بحرین، ازبکستان، ترکمنستان و اندونزی کشورهایی هستند که مسئولان ورزش عربستان با سفر به آنها رایزنی هایی به نفع خود داشته اند. عبدالعزیز بن ترکی الفیصل ورزش عربستان هم شخصاً در این زمینه سفرهای خارجی داشته است. او با مقامات کمیته ملی المپیک ازبکستان و همچنین مسئولان ورزش بحرین گفتگوهایی داشته است.

البته قطری ها هم در این زمینه بیکار نبوده اند. هیات ورزش قطر علاوه بر سفری که به ایران داشتند به نپال، عمان و پاکستان هم سفر کردند تا رایزنی هایی برای مسجل کردن دومین میزبانی خود در آسیا داشته باشند.

نکته مهمی که در گزارش این روزنامه عربستانی به آن اشاره شده این است که محتمل است دو روز پیش از اعلام میزبان بازی های آسیایی 2030 و پیش از مشخص برنده آن میان قطر و عربستان شاهد شگفتی عظیمی باشیم.

میزبانان بازی های آسیایی از ابتدا تا به امروز

به گزارش خبرنگاران، بازی های آسیایی که تحت نظارت مستقیم شورای المپیک آسیا (OCA) برگزار می گردد از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان دومین رویداد عظیم چند ورزشی پس از بازی های المپیک به رسمیت شناخته می گردد.

نخستین دوره بازی های آسیایی سال 1951 به میزبانی هند در دهلی نو برگزار گردید. دومین دوره این بازی ها به فاصله سه سال از دوره اول در مانیل فیلیپین برگزار گردید اما بعد از آن بازی های آسیایی به صورت منظم هر چهار سال یک بار پیگیری شد.

تا به امروز 18 دوره بازی های آسیایی برگزار گردیده است. چین و ژاپن میزبانان دو دوره آینده این بازی ها هستند. بیست و یکمین دوره این بازی ها هم در غرب آسیا و یکی از کشورهای قطر یا عربستان برگزار خواهد شد.

میزبانان بازی های آسیایی از ابتدا تا به امروز به این توضیح هستند:

* بازی های آسیایی 1951 (دهلی نو - قطر)

* بازی های آسیایی 1954 (مانیل - فیلیپین)

* بازی های آسیایی 1958 (توکیو- ژاپن)

* بازی های آسیایی 1962 (جاکارتh - اندونزی)

* بازی های آسیایی 1966 (بانکوک - تایلند)

* بازی های آسیایی 1970 (بانکوک - تایلند)

* بازی های آسیایی 1974 (تهران - ایران)

* بازی های آسیایی 1978 (بانکوک - تایلند)

* بازی های آسیایی 1982 (دهلی نو - هند)

* بازی های آسیایی 1986 (سئول - کره جنوبی)

* بازی های آسیایی 1990 (پکن - چین)

* بازی های آسیایی 1994 (هیروشیما - ژاپن)

* بازی های آسیایی 1998 (بانکوک - تایلند)

* بازی های آسیایی 2002 (بوسان - کره جنوبی)

* بازی های آسیایی 2006 (دوحه - قطر)

* بازی های آسیایی 2010 (گوانجو - چین)

* بازی های آسیایی 2014 (اینچئون - کره جنوبی)

* بازی های آسیایی 2018 (جاکارتا و پالمبانگ - اندونزی)

* بازی های آسیایی 2022 (هانگژو - چین)

* بازی های آسیای 2026 (ناگویا - ژاپن)

* بازی های آسیایی 2030 (قطر یا عربستان؟)

به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران همراه با پیمان فخری، نصرالله سجادی و فرید فتاحیان به عنوان نمایندگان این کمیته به مسقط سفر نموده اند تا در نشست های پیش رو شرکت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 686

به "شگفتی عظیم در مشخص میزبان بازیهای آسیایی 2030 میان قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی عظیم در مشخص میزبان بازیهای آسیایی 2030 میان قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید