سلیقه های مدیران سینما فیلم های جشنواره را رقم می زند، شیوه نامه ای برای ورود اثر به جشنواره نداریم

به گزارش رپید دانلود، کردلو در رادیو تبادل نظر مطرح نمود: فیلم هایی که در جشنواره اکران می گردد بر اساس سلیقه داوران انتخاب شده و مدیران سینمایی تصمیم گیرنده هستند و حذف قاتل وحشی نشان داد شیوه نامه مشخصی برای ورود و اکران فیلم در جشنواره نداریم.

سلیقه های مدیران سینما فیلم های جشنواره را رقم می زند، شیوه نامه ای برای ورود اثر به جشنواره نداریم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، رضا کردلو (منتقد وکارشناس سینما) در برنامه سودای سیمرغ رادیو مصاحبه بیان نمود: مدیران سینمایی فیلم ها را بر اساس سلیقه خود برای حضور در جشنواره انتخاب می نمایند و انتخاب فیلم اگر بر اساس نظر هیئت انتخاب باشد بهتر است.

وی در ارتباط با 16 فیلمی که برای اکران در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شدند گفت: سال های گذشته 30 تا 32 فیلم می دیدیم حدود 20 فیلم برای سودای سیمرغ بود 10 فیلم هم نمایش میدادند، اما سال جاری به 16 فیلم خلاصه شده که به نظرمن کرونا خیلی تاثیر داشته است. با این حال انتظار می رفت برای داوری تعداد بیشتری انتخاب گردد.

کردلو ادامه داد: فیلم های مهمی مثل بی همه چیز را داریم که احتمالا فیلم مهمی است درباره شیشلیک شاید بتوان حرف زد، روز های بد، مصلحت، منصور و یدو فیلم هایی هستند که اهالی رسانه بیشتر درباره آن ها صحبت می نمایند.

این منتقد سینما درباره سلیقه متفاوت داوران گفت: در این جشنواره نقص هایی وجود داشت که عمده ترین آن این است که چرا قاتل وحشی را برای هیئت داوران به نمایش در نیاوردند. این مساله بر اساس تصمیم گیری مدیران است فیلمی که پروانه ساخت گرفته نهایتا با ممیزی فرایند توقیف روبرو میگردد. با کارگردانی مثل حمید نعمت الله شوک جدید وارد میگردد که این فیلم وارد جشنواره نشد. هیچ چیز ما شبیه سینما های دیگر نیست ما یک فضایی داریم برای سینما، کارگردان فیلم میسازد وارد جشنواره می گردد و ترسی که مدیران از بیرون دارند ترس رسانه هاست، پروتکل معین برای اینکه فیلم وارد جشنواره بگردد یا نگردد نیست.

وی اضافه نمود: مدیر سینما تصمیم می گیرد چه اثری باشد و چه اثری نباشد، اما اگر هیئت انتخاب باشد بهتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 823

به "سلیقه های مدیران سینما فیلم های جشنواره را رقم می زند، شیوه نامه ای برای ورود اثر به جشنواره نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلیقه های مدیران سینما فیلم های جشنواره را رقم می زند، شیوه نامه ای برای ورود اثر به جشنواره نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید