رژیم مدیترانه ای احتمال ابتلا به کرونا را کم می کند

به گزارش رپید دانلود، روزیاتو/ تحقیق گسترده جدیدی می گوید داشتن یک رژیم غذایی با کیفیت که مملوء از سبزیجات و ماهی های روغنی باشد ممکن است ریسک ابتلا به کرونا را کاهش دهد و باعث شود در صورت ابتلا، به نوع خفیف تری از آن گرفتار شوید.

رژیم مدیترانه ای احتمال ابتلا به کرونا را کم می کند

محققان دانشگاه هاروارد، کالج کینگ لندن و شرکت تحقیقاتی ZOE به بررسی داده های مربوط به 592،571 نفر در انگلیس و آمریکا پرداختند که در پژوهشی با موضوع علائم کرونا شرکت داشتند.

دانشمندان با مقایسه علائمی که شرکت کنندگان از بیماری کرونای خود گزارش کرده بودند و اطلاعات به دست آمده از بررسی عادات غذایی آن ها، پی بردند کسانی که باکیفیت ترین رژیم غذایی را داشتند - با غذاهایی به سبک رژیم مدیترانه ای، مملوء از سبزیجات، غلات، آجیل، ماهی و چربی های سالم مانند روغن زیتون - احتمال ابتلا به کرونا در آن ها 10 درصد کمتر بود.

آن ها که سالم ترین رژیم غذایی را داشتنند احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا هم در آن ها 40 درصد کمتر از کسانی بود که غذاهای کمتر مغذی ای مصرف می کردند.

این امر حتی با درنظر گرفتن عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استفاده از ماسک، ورزش و موقعیت اجتماعی - اقتصادی هم صدق می کرد.

با این حال داده ها نشان می دهد افرادی که در منطقه ها فقیرنشین زندگی می کردند بیشترین آسیب پذیری را در برابر خطرات رژیم غذایی کم کیفیت برای سلامتی داشتند.

رژیم های غذایی گیاهی و مدیترانه ای کیفیت بالا برآورد شدند

محققان کیفیت رژیم غذایی را بر اساس تحقیق دیگری که قبلاً درباره رژیم های غذایی گیاهی سالم و دستورالعمل های غذایی انگلیس بود، مورد سنجش قرار دادند.

طبق این تحقیق، سالم ترین رژیم های غذایی بر مواد غذایی کامل مغذی (مواد غذایی کامل / Whole Foods مواد غذایی گیاهی ای هستند که فرآوری یا تصفیه نشده اند یا کمترین فرآوری یا تصفیه را داشته اند و عاری از مواد افزودنی و دیگر مواد غیر طبیعی هستند)، سبزیجات فراوان و اندکی مواد غذایی فرآوری شده، تمرکز دارد.

این امر شامل رژیم های غذایی گیاهی و پسترین (Pescatarian) و همینطور رژیم غذایی مدیترانه ای می شود که تحقیقات همگی به نشان می دهد یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است.

محققان پی بردند کسانی که چنین غذاهایی می خوردند معمولاً میکروبیوم روده سالم تری داشتند. میکروبیوم باکتری های مفید درون دستگاه گوارش است. این میکروب های خود فواید زیادی برای سلامتی دارند، مثل کاهش التهاب و کنترل بهتر قند خون.

سالم بودن میکروبیوم روده ها اساسا باعث کاهش خطر بروز بیماری از جمله کرونا می شود.

برعکس، رژیم های غذایی ای که فرآورده های حیوانی و مواد غذایی فرآوری شده بیشتری در آن ها وجود داشت، کم کیفیت تر برآورد شدند، از جمله: آب میوه، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، غلات تصفیه شده و قندهای افزودنی.

ثروت و ورزش هم نقش مهمی در خطر ابتلا کرونا داشت

میان غذای مردم و در نتیجه، سلامتی آن ها با دیگر عوامل، از جمله محل زندگی فرد و میزان درآمد او، هم ارتباط نزدیکی وجود دارد.

در این تحقیق، شرکت کنندگانی که رژیم غذایی با کیفیت تری داشتند احتمال ورزش منظم در آن ها و زندگی در منطقه های که از مزایای اجتماعی - اقتصادی برخوردار باشد، بیشتر بود.

با این حال، ریسک ابتلا به کرونا در افراد ثروتمندتر، فارغ از رژیم غذایی شان، کمتر بود.

در مواردی که افراد متعلق به منطقه ها فقیرنشین رژیم غذایی کم کیفیتی داشتند، احتمال ابتلای آن ها به کرونا 25 درصد بیشتر از افراد ثروتمند با عادت های مشابه بود.

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1114

به "رژیم مدیترانه ای احتمال ابتلا به کرونا را کم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم مدیترانه ای احتمال ابتلا به کرونا را کم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید