روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

به گزارش رپید دانلود، آیا همه چیز باید کاملا تمیز گردد؟ آیا می­ توان همه چیز را در معرض شستشو قرار داد؟ در خصوص خشک کن چطور؟ اگر سعی کنید آن را با دست بشویید چطور؟ ناگفته نماند که عدم دقت می ­تواند لباس شما را از بین ببرد.

روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه

جدا از اینکه شما علاقه­ مند به خرید کردن باشید یا به هر قیمتی از خرید اجتناب می­ کنید، مبلغ زیادی از درآمد سالانه صرف خرید و تهیه لباس می­ گردد. ماندگاری بیشتر لباس ­ها به معنای کاهش هزینه­ است. پس می­ توان گفت نگه داری لباس پاییز و زمستانه و مراقبت از آن ­ها بسیار مهم است. با خبرنگاران همراه باشید.

کشمیر: جدا از نکاتی که در تگ لباس­ ها نوشته شده­ است، بهتر است پارچه های کشمیر را با دست بشویید. برای حفظ لطافت لباس و محافظت از تاثیرات مواد شیمیایی مختلف آن­ها را با آب سرد و شامپوی بچه بشویید. توجه داشته باشید حداکثر دوبار در سال لباس ­های کشمیر شما باید شسته گردد نه بیشتر.

هرگز لباس کشمیر خیس خود را از سرشانه بلند نکنید، این کار باعث کشیده شدن و در نتیجه تغییر شکل لباس می گردد. در واقع لباس خود را تا زمانی که خشک گردد به صورت توده کنار هم قرار دهید. لباس خود را روی حوله ­ای در سطح صافی پهن کنید و به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج گردد و لباس شما خشک گردد.

نگه داری لباس های پشمی (کت ، ژاکت و شلوار): در طول زمستان ، کت­ های پشمی را بعد از پوشیدن با یک برس تمیز کنید تا خاک سطحی و پرز­های آن برداشته گردد. اورکت ­ پشمی را به چوب ­رخت­ با استحکام آویزان کنید تا سنگینی وزن کت باعث کشیدگی لباس از ناحیه سرشانه نگردد. این نوع لباس ­ها را نباید در کمد­ها و یا فضاهای بسته نگه­داشت، زیرا جریان هوا باعث حفظ بافت پارچه می­گردد.

لکه­ های سطحی را از طریق قرار دادن (نه کشیدن) آب سرد از طریق حوله و یا دستمال کاغذی از بین ببرید. برای شستشوی دستی، از یک ماده شوینده ملایم و آب ولرم بهره ببرید. 3 تا 5 دقیقه لباس­ را خیس دهید سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای خشک کردن، لباس را به آرامی فشار دهید و آن را در سطحی صاف بگذارید تا خشک گردد.

مخمل: برخی از مخمل ها را می­ توان به صورت معمول شست اما برخی دیگر را نه. هرگز لباس­ های مخمل را مستقیم اتو نکنید. زیرا روی پارچه اثر گذاشته و بافت پارچه ازبین می ­رود. لباس ­ها را برگردانید و از بخار اتو برای ازبین بردن چروک های سطحی بهره ببرید. مخمل­ به راحتی آسیب می­ بینند.

نگه داری لباس پاسز و زمستانه ضد آب: بعد از اینکه لیبل لباس را به دقت مطالعه کردید، بهترین راه برای مراقبت از لباس های ضد آب شستن آنها با آب سرد است. از مواد شوینده ملایم بهره ببرید که به لباس شما آسیب نمی زنند.

چرم مصنوعی: نگه داری از چرم مصنوعی خیلی ساده است. لکه ها معمولاً بوسیله یک پارچه نم دار جدا می شوند. لیبل این لباس ها را بخوانید اما اغلب آنها را می گردد با ماشین لباس شویی شست. هرگز آنها را در خشک کن قرار ندهید چرا که گرما ممکن است باعث ذوب شدن شان بگردد.

خز مصنوعی: آستر داخلی این نوع لباس زمستانی اغلب قابل شستشو نیست. یکی از دشمنان اصلی خز استفاده از گرمای زیاد است. لباس خزدار خود را از گرمای مستقیم دور کنید و هرگز برای خشک کردن آن از گرمای زیادی استفاده نکنید.

در انتها این لباس­ ها بعد از استفاده مکرر فرسوده، ساییده و تغییر شکل پیدا می نمایند. با این وجود با کمی دقت در نحوه تمیز کردن، رسیدگی و نگهداری می ­توانید ماه ها و حتی سال­ ها از لباس­ خود استفاده نموده و در کنار صرفه مالی که به همراه دارد محیط زیست اطراف خود را نیز سالم نگه داریم.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی چگونه از رنگ دادن لباس جلوگیری کنیم؟ را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 618

به "روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید