دیوارپوش سلولزی نو، زیبا و متنوع برای تزیین دکوراسیون داخلی شما

به گزارش رپید دانلود، دیوارپوش سلولزی چیست؟ دیوارپوش سلولزی یکی از جدیدترین دیوارپوش های دکوراسیون داخلی خانه هاست که اخیرا در بین صاحبان خانه ها و انبوه سازان توجهات زیادی را جلب نموده است. دیوارپوش منزل باید به دقت انتخاب گردد چون تأثیر مستقیم بر روی زیبایی و شیک بودن منزل می گذارد. دیوارپوش های سلولزی نه تنها تنوع طرح و مدل بلکه تنوع رنگ بالایی هم دارند و مناسب برای تمامی سلیقه ها کار شده است.

دیوارپوش سلولزی نو، زیبا و متنوع برای تزیین دکوراسیون داخلی شما

دیوارپوش سلولزی از جنس ترکیبات مختلف نظیر سلولز، رزین، الیاف و پیگمنت است. به یاری افزودنی های مختلف به حالت خمیری تبدیل می شوند و بسیار مقاوم هستند. در ادامه بیشتر با انواع و ویژگی های این نوع دیوارپوش ها آشنا خواهید شد.

انواع دیوارپوش سلولزی

یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت دیوارپوش ها می گردد تنوع بالاست. برای دیوارپوش های سلولزی هم این نکته رعایت شده و شما می توانید براساس سلیقه، محیط دکوراسیون داخلی خانه و بودجه خود یکی از انواع مدل های آن را انتخاب کنید.

دیوارپوش سلولزی بلکا: این نوع دیوارپوش ها ساخته شده از الیاف طبیعی پنبه سلولزی هستند. در بعضی مدل ها سنگ های تزیینی هم استفاده شده که زیبایی و نمود آن را چند برابر می نماید. این نوع پوشش ها در برابر حرارت و صدا و رطوبت علاوه بر مقاومت بالا، عایق خوبی هم هستند.

چون از مواد آلی ساخته نشده اند، نصب آنها هیچ بویی ندارد. در صورتی که منزل دچار حریق گردد، به راحتی نمی سوزند. در صورتی که دچار ترک خوردگی، آسیب یا خراشیدگی شوند، به راحتی قابل ترمیم هستند. برای شستشو هم می توانید با شامپو فرش لکه گیری کنید. در ضمن امکان نصب بلکا روی گچ، چوب، رنگ روغنی، دیوار سیمانی و غیره هم وجود دارد.

دیوارپوش سلولزی پتینه: این نوع دیوارپوش ها را می توانید با هر نوع طرحی پیاده سازی کنید. در واقع مزیت بزرگ دیوارپوش های پتینه برای دکوراسیون داخلی منزل همین است. اگر خلاقیت زیادی در طراحی ظاهری دیوارهای منزلتان دارید و می خواهید طرح و مدل های خودتان را پیاده سازی کنید، پتینه سلولزی برترین نوع است. این نوع دیوارپوش ها عایق بسیار خوبی هستند و برای تمامی قسمت های خانه کاربرد دارد.

دیوارپوش سلولزی رومالین: الیاف سلولزی دیوارپوش رومالین، مصنوعی هستند. تنوع رنگ بسیار بالا باعث شده تا مناسب سلیقه تمامی سنین باشد. نصب خیلی راحت این نوع دیوارپوش ها باعث شده تا افراد بتوانند بدون احتیاج به نصاب، به اجرای آن بپردازند. از دیگر ویژگی های دیوارپوش رومالین می توان به مقاومت زیاد در برابر رطوبت، ارزان بودن و پایداری بالا اشاره نمود. بسیاری از افراد این نوع دیوارپوش ها را به جای کاغذ دیواری، رنگ معمولی و گرانول استفاده می نمایند.

دیوارپوش سلولزی ابریشمی: این نوع دیوارپوش های سلولزی از برترین مواد اولیه ساخته شده اند. زیبایی و کیفیت رنگ و ظاهر در این نوع دیوارپوش ها بیشتر است. معمولا برای خانه های لوکس و مدرن که همه مواد اولیه مرغوب و درجه یک هستند از این نوع دیوارپوش ها استفاده می نمایند.

دیوارپوش سلولزی سه بعدی: متریال های سه بعدی در خانه های امروزی جایگاه ویژه ای دارند. از سقف کشسان سه بعدی گرفته تا کاشی و سرامیک های طرح دار سه بعدی همگی به جذابیت و زیبایی محیط شما اضافه می نمایند. دیوارپوش های سه بعدی سلولزی به عنوان جایگزین مناسب برای کاغذ دیواری و نقاشی های دیواری سه بعدی مد شده است. جنس، طرح و رنگ آنها کاملا قابلیت سفارشی سازی دارند.

ویژگی ها و خصوصیات دیوارپوش سلولزی

متریال هایی که به عنوان دیوارپوش استفاده می شوند باید از یکسری ویژگی ها و خصوصیات کلی برخوردار باشند. به عنوان مثال دیوارپوش مناسب و با کیفیت نباید در برابر سوختگی و آتش گرفتن خیلی آسیب پذیر باشد. این ویژگی یاری می نماید تا در مواقعی که منزل دچار حادثه آتش سوزی شد، به همه جای منزل منتقل نگردد.

جذب نکردن آلودگی هوا و آنتی باکتریال بودن دیوارپوش ها همواره سطحی تمیز و استریل در اختیار شما می گذارند. مخصوصا بچه ها که عادت دارند دست خود را به همه سطوح دیوار می زنند با چنین دیوارپوش هایی دچار مریضی و حساسیت پوستی نخواهند شد.

مقاومت در برابر ضربه، عایق بودن در برابر حرارت، رطوبت و صدا ویژگی های بسیار مهمی هستند که باید یک دیوارپوش مناسب در دکوراسیون داخلی داشته باشد. از طرفی برترین گزینه متریال هایی هستند که بخاطر نداشتن مواد آلی، نصب آنها هیچ گونه بویی ندارد. به همین علت موقع ترمیم می توانید در منزل به کارهای خود ادامه دهید و همزمان دیوارپوش را هم ترمیم کنید.

معمولا از بین دیوارپوش های مختلف، رنگ روغنی خاصیت شستشوی بسیار خوبی دارد. حتی کاغذ دیواری با قابلیت شستشو هم چندان قابل اطمینان نیست. به همین علت قابلیت شستشوی راحت بسیار اهمیت دارد. بازتاب مستقیم نور هم کمتر می گردد که برای خانه های بزرگ مزیت خوبی است. از طرفی بعضی دیوارپوش ها احتیاج به زیرسازی دارند به عنوان مثال کاغذ دیواری باید سطحی کاملا صاف و گچی داشته باشد. پس مدل هایی که بر روی تمامی سطوح قابل اجرا باشند و تنها به تمیز کردن سطوح نصب احتیاج دارند کار شما را خیلی راحتتر خواهند کرد.

جالب اینجاست که تمامی ویژگی ها در کنار قیمت مناسب، برای دیوارپوش های سلولزی صدق می نماید. شما می توانید با صرف هزینه کمتر، دیوارپوش با دوام و با استحکام بالا بخرید و از تنوع بالای آن لذت ببرید. تنها توجه داشته باشید که رنگ و مدل آنها با دکوراسیون داخلی منزل شما تناسب داشته باشد.

از رنگ های شاد و روشن برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک و از رنگ های با تناژ تیره تر برای خانه های بزرگ بهره ببرید. حتی بعضی مواقع می توانید صرفا برای زیباسازی بعضی دیوارها و ایجاد نقطه کانونی از دیوارپوش سلولی بهره ببرید. مثلا دیوار پشت تلویزیون یا تی وی وال و دیوار پشت مبلمان گزینه های خوبی هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1295

به "دیوارپوش سلولزی نو، زیبا و متنوع برای تزیین دکوراسیون داخلی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارپوش سلولزی نو، زیبا و متنوع برای تزیین دکوراسیون داخلی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید