تور امریکا: جانبداری سناتور آمریکایی از باکو برای تقابل با آنکارا

به گزارش رپید دانلود، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اقداماتی را برای تحت نظارت قرار دادن برنامه پهپادی ترکیه و رد هرگونه یاری بیشتر آمریکا به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد.

تور امریکا: جانبداری سناتور آمریکایی از باکو برای تقابل با آنکارا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور امریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سناتور ارشد آمریکایی اقداماتی را برای هدف قرار دادن صادرات بخش نظامی ترکیه و بعلاوه یاری آمریکا به جمهوری آذربایجان پیشنهاد داد.

باب منندز سناتور نیوجرسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه اقداماتی را برای تحت نظارت شدید قرار دادن برنامه پهپادی ترکیه و رد هرگونه یاری بیشتر به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، تغییرات پیشنهادی منندز در قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) در پی تشدید ردیابی و گزارش دولت ایالات متحده در مورد پیامد های صادرات پهپاد ترکیه برای امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از استثنا های بیشتر برای دور زدن قانون 1992 منع یاری نظامی ایالات متحده به جمهوری آذربایجان است.

به ادعای این رسانه ترکیه ای، منندز به روابط قوی خود با لابی های یونانی و ارمنی ایالات متحده معروف است.

این سناتور آمریکایی گفت که فروش هواپیما های بدون سرنشین ترکیه خطرناک، بی ثبات نماینده و تهدیدی برای صلح و حقوق بشر است.

منندز با اشاره به اینکه چگونه پهپاد های ترکیه نقش مهمی در آزادسازی منطقه ها جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی در پاییز 2020 پس از نزدیک به 30 سال اشغال ارمنستان ایفا کردند، گفت که چگونه لهستان، یکی از اعضای ناتو، مغرب و اوکراین، هر دو متحد غرب، نیز هواپیما های بدون سرنشین ترکیه را خریداری کردند.

او گفت که چندین کشور دیگر از جمله آنگولا، نیجر، نیجریه و رواندا به خرید هواپیما های بدون سرنشین ترکیه ابراز علاقه نموده اند.

تغییرات پیشنهادی منندز از وزارتخانه های کشور و دفاع آمریکا می خواهد تا آنالیز نمایند که آیا هواپیما های بدون سرنشین ترکیه حاوی قطعات یا فناوری ساخت آمریکا هستند یا خیر. او بعلاوه از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مشخص کند که آیا صادرات ترکیه نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات یا هر قانون یا تحریم دیگری است یا خیر.

در مورد جمهوری آذربایجان هم منندز در کوشش است تا هرگونه استثناء دیگر در قانون 1992 مبنی بر ممنوعیت یاری نظامی ایالات متحده به آذربایجان را متوقف کند.

قانون مورد بحث در سال 1992 بیشتر یاری ها به باکو را تا زمانی که گام های قابل توجهی برای توقف همه محاصره ها و سایر استفاده های تهاجمی از زور علیه ارمنستان و منطقه قره باغ کوهستانی بردارد، ممنوع می نماید.

پیش تر در اردیبهشت ماه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان راهبردی بودن همکاری واشنگتن با باکو، از لغو موقت تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

دولت ترکیه در جریان درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سپتامبر 2020 به شکل تمام قد کنار باکو ایستاد و جمهوری آذربایجان را حمایت اقتصادی، تسلیحاتی و نظامی کرد.

این جنگ صفحه جدیدی در روابط میان آنکارا و باکو را رقم زد. ارتش ترکیه به ویژه با پوشش هوایی و استفاده از پهپاد های بیرقدار توانست یاری نظامی قابل توجهی به جمهوری آذربایجان بکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1185

به "تور امریکا: جانبداری سناتور آمریکایی از باکو برای تقابل با آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور امریکا: جانبداری سناتور آمریکایی از باکو برای تقابل با آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید