تکمیل فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا 10 اسفند، شروع فاز دوم از ابتدای فروردین

به گزارش رپید دانلود، عضو تیم علمی واکسن کُووایران برکت با تشریح شرایط داوطلبان مرحله اول کارآزمایی بالینی، توضیحاتی درباره ادامه فرایند فراوری واکسن ایرانی ارایه کرد.

تکمیل فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا 10 اسفند، شروع فاز دوم از ابتدای فروردین

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر پیغام طبرسی در گفتوگو با خبرنگاران در رابطه با جزییات و مراحل فرایند اجرای واکسن ایرانی کووید 19، با بیان اینکه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن به خوبی طی می گردد، اظهار کرد: به زودی مجوز تزریق دو سری آخر داوطلبان تزریق واکسن در مرحله اول کارآزمایی بالینی، صادر می گردد و تا 10 اسفند تزریق واکسن برای همه 56 داوطلب انجام می گردد.

وی با بیان اینکه تا به امروز نتایج کار مثبت بوده و حال عمومی 21 داوطلب اول مطلوب است، بیان نمود: تا الان عوارض خاص و نگران کننده ای گزرش نشده است.

دکتر طبرسی با بیان اینکه نتایج قطعی مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووایران حدود 4 هفته بعد از تزریق دوم و پس از آنالیز تیتر آنتی بادی داوطلبان مشخص می گردد، اظهار کرد: البته تا الان تیتر انتی بادی داوطلبان اندازه گیری و نتایج مطلوبی استخراج شده ولی برای تصمیم گیری نهایی هنوز زود است.

عضو تیم علمی واکسن کُووایران برکت ادامه داد: با توجه به مثبت بودن مراحل طی شده تا به امروز و مطلوب بودن شرایط 21 داوطلب اول، مرحله بعدی تا انتها تزریق 56 نفر داوطلب مرحله اول کارآزمایی با سرعت بیشتری انجام می گردد.

دکتر طبرسی با بیان اینکه در صورت پیروز بودن نتایج مرحله اول کارآزمایی، مرحله دوم از ابتدای فروردین 1400 شروع می گردد، گفت: فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن با حدود 500 داوطلب انجام خواهد شد و نتایج آن تا آخر اردیبهشت مشخص می گردد.

وی با بیان اینکه احتمالا بخش هایی از فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن کُووایران برکت باهم ادغام می گردد، شرح داد:با این حال فاز سوم و نهایی کارآزمایی با تعداد داوطلب بیشتری انجام خواهد شد.

عضو تیم علمی واکسن کُووایران با بیان اینکه درصورت پیروزیت نتایج نهایی کارآزمایی، واکسیناسیون عمومی از اواخر بهار شروع می گردد، اظهار کرد: البته واکسیناسیون عمومی با خرید واکسن خارجی و بر اساس اولویت های مشخص شده از سوی وزارت بهداشت احتمالا به زودی شروع می گردد و واکسیناسیون به وسیله واکسن ایرانی نیز در صورت پیروزیت طرح و کسب مجوزهای لازم، از اواخر بهار شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 816

به "تکمیل فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا 10 اسفند، شروع فاز دوم از ابتدای فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا 10 اسفند، شروع فاز دوم از ابتدای فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید