تحول در مرز، بازگشایی بازارچه های مرزی در خراسان جنوبی

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: خرده فروشی به صورت پایلوت در مرز ماهیرود راه اندازی شده است و در صورت حصول نتیجه مثبت در سایر مرزها نیز اجرا خواهد شد.

تحول در مرز، بازگشایی بازارچه های مرزی در خراسان جنوبی

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

محمدصادق معتمدیان، امروز شنبه 5 بهمن، در جلسه جمع بندی آنالیز سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان با اشاره به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار کرد: در بخش احیای قنوات هرچه سرمایه گذاری گردد، در زندگی مردم بیشتر نمود می یابد.

وی اضافه نمود: بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری باید در اولویت توسعه بخش کشاورزی قرار گیرد و باید به دنبال مجوزهای لازم در این خصوص بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی های خوب در امسال و رونق بخش کشاورزی، بیان نمود: باید با برنامه های جهشی و توسعه ای اعتبارات ابلاغی جذب و به درستی هزینه گردد.

معتمدیان ادامه داد: شهرستان درمیان قطب بعضی از محصولات کشاورزی از جمله زرشک است که باید متناسب با میانگین کشوری، شاخص کشاورزی در این شهرستان ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: باتوجه به تدوین و تصویب سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی در امسال، برنامه های آبخیزداری و آبخوان داری در این سند مورد وفاق بود که اکنون با توجه به بارندگی ها، آثار مثبت آن را شاهد هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: ساخت 100 سازه خاکی که در سفر معاون اول رییس جمهوری به استان کلنگ زنی شده بود و امید است با تخصیص 30 میلیارد تومان دیگر عملیات دوم 100 سازه خاکی دیگر نیز به زودی در استان شروع گردد.

معتمدیان ادامه داد: مطالبات مردم احتیاج به کار کارشناسی دارد، اما در این خصوص پیگیری های لازم در سطح وزارت جهاد کشاورزی دنبال گردد که نگاه مجلس و دولت برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی اضافه نمود: توانمندسازی شهرداری ها از برنامه های در دست اجرا است که در این راستا اعتباراتی برای ماشین آلات و تجهیزات تخصیص می یابد تا هزینه های اجرای عملیات عمرانی کاهش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه تامین زیرساخت های شهری و رفاهی برای مردم، توضیح داد: در سفر دکتر نوبخت به استان اعتباراتی به آن تعلق گرفت و در مرحله اول 20 میلیارد تومان تخصیص پیدا نموده است.

معتمدیان اظهار کرد: در این راستا در هر شهر ساخت پارک چند منظوره تعریف شده و نیز در مدیریت بحران مرکزی برای اسکان مردم تامین خواهد شد که تخصیص این پروژه به صورت کامل انجام گرفت.

وی اعلام نمود: تسهیلات ارزان قیمتی در نظر گرفته شده که شهرداری ها برای برنامه های عمرانی با ارائه طرح های توجیه پذیر می توانند از آن استفاده نمایند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: براساس تفاهم نامه ای با معاونت عمرانی وزارت کشور 10 دستگاه بیل بکهو برای 10 شهرداری خریداری می گردد که مبلغ آن از سه منبع اعتباری تامین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری ها برای بازگشایی بازارچه های مرزی استان، توضیح داد: تمام زیرساخت های لازم در چهار بازارچه تکمیل شده و خدمات گمرکی آماده است، اما هنوز با کشور مقابل به علت شرایط حاکم بر آن به توافق نرسیده ایم.

وی اضافه نمود: از ظرفیت بازارچه ها اکنون به صورت یک طرفه استفاده می گردد، اما امید است با بازگشایی کامل آن مسائل موجود برطرف گردد.

وی بیان نمود: حوزه خدمات رسانی تشکیل ستاد محرومیت زدایی اقدام خوبی بود که اکنون دستگاه های ملی در چهار شهرستان مسئولیت محرومیت زدایی را پذیرفته اند که برای اولین بار در کشور با این گستردگی انجام می گردد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با مشارکت نهادهای حاکمیتی از جمله بنیاد علوی، بخشی از مسائل منطقه کمتر برخوردار درمیان برطرف می گردد.

معتمدیان با تاکید بر توجه به فرآوری و بسته بندی محصولاتی چون زرشک و توجه به حوزه دامپروری، اضافه نمود: راه اندازی کشتارگاه در حوزه گوشت سفید نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که باید تعیین گردد کدام طرح ها قابلیت مشارکت دارند تا بتوان از بنیاد علوی مشارکت جذب کرد.

وی بیان نمود: عشایر از جمله کم برخوردارترین اقشار از امکانات عمومی دولتی هستند که احتیاج به توجه ویژه دارند، در این راستا باید در اسرع وقت شورای عشایری استان تشکیل و موضوع خدمات رسانی آنالیز گردد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه احتیاجهای موجود در حوزه عشایر باید احصا گردد، اظهار کرد: تا به امروز تسهیلات خوبی با سود چهار درصد از سوی صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شده که باعث رشد تعداد واحدهای بوم گردی از 25 واحد به 100 واحد شده است.

معتمدیان با اشاره با اینکه در بخش صنایع دستی نیز مشاغل خرد شناسایی و تعداد وام های مورد احتیاج مورد حمایت قرار می گیرند، توضیح داد: بنیاد علوی در حوزه آموزش نیز اعلام آمادگی نموده است.

وی با اشاره به فراوری یک میلیون نهال در سال با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری به عنوان یک پیشنهاد، اضافه نمود: در حوزه مباحث فرهنگی در جلسه امروز پیشنهادی داده نشد که ضروری است طرح هایی چون ایجاد کتابخانه در حسینیه ها و مساجد پیشنهاد گردد.

وی توضیح داد: طرح جدید بانک مرکزی با عنوان گام گواهی اعتبار اقتصادی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که با اجرای آن سرمایه در گردش در قالب اوراق تامین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: 50 هزار میلیارد تومان در گام اول به تمام استان ها یاری می گردد که باید از این ظرفیت و امکان برای تامین منابع اقتصادی غیر تورمی به عنوان سهم خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: باید طی مدت 20 روز طرح های نیمه تمام تعیین و مسائل زیرساختی آن جمع بندی گردد و سایر مسائل نیز در قالب ستاد برطرف موانع فراوری پیگیری و برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 100

به "تحول در مرز، بازگشایی بازارچه های مرزی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در مرز، بازگشایی بازارچه های مرزی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید