بچه ها کتابخوان در پیری کمتر دچار آلزایمر می شوند

به گزارش رپید دانلود، علت باهوش تر بودن بعضی افراد نه به دلیل حجم بیشتر ماده خاکستری مغز، بلکه به علت تفاوت در نحوه تکامل مغز آنهاست؛ چراکه تکامل مغز تنها با مطالعه و اندیشیدن درباره مسائل میسر است.

بچه ها کتابخوان در پیری کمتر دچار آلزایمر می شوند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گرند ریپورت، بسیاری از والدین برای رشد و پیشرفت فرزندشان از هیچ تلاشی دریغ نمی نمایند و دوست دارند فرزندشان از بچه ها دیگر باهوش تر و پیروز تر باشد. آنها برای آینده فرزندشان سرمایه گذاری می نمایند و با تلاش و تلاش سعی می نمایند برای آنها آینده ای درخشان را رقم بزنند. آنها به نیازهای فیزیولوژیکی، عاطفی و اقتصادی فرزندشان پاسخ مثبت می دهند. برای کودکشان بهترین شرایط زندگی - در حد توان - را رقم می زنند. بهترین اسباب بازی را می خرند. آنها را به پارک و سینما می برند و درواقع خود را از عذاب وجدان درباره کوتاهی کردن در مقابل نیازهای کودک رها می نمایند. هنگامی که از والدین درباره چگونگی رشد فرزندشان سؤال می گردد و اینکه چقدر برای آنها وقت گذاشته اند با سرافرازی از هزینه هایی که برای فرزندشان نموده اند، سخن می گویند اما این کافی نیست. علت باهوش تر بودن بعضی افراد نه به دلیل حجم بیشتر ماده خاکستری مغز، بلکه به علت تفاوت در نحوه تکامل مغز آنهاست؛ چراکه تکامل مغز تنها با مطالعه و اندیشیدن درباره مسائل میسر است.

  • اختصاصی مجله های تخصصی کودک و نوجوان
  • اختصاصی مجله تخصصی اسباب بازی
  • آشنایی با شیوه های خرید اسباب بازی برای بچه ها
  • چطور با کودک بازی کنیم؟
  • آشنایی با بازی های آموزشی برای سلامت بچه ها
  • چطور کاردستی های بچه ها را سازماندهی کنیم؟

والدین با خرید کتاب و تشویق فرزندشان به مطالعه بیشترین سرمایه گذاری را برای آینده آنها نموده اند. این در حالی است که قشر مغز بچه ها و حجم آن در 8 سالگی به اوج خود می رسد؛ بنابراین والدین باید بدانند که تا پیش از 8 سالگی بیشتر برای فرزندانشان کتاب بخوانند و آنها را به مطالعه تشویق و علاقه مند نمایند و برای فرزندانشان وقت بگذارند و آنها را به کتابخانه ببرند. یکی از راه هایی که می توان بچه ها را به مطالعه تشویق کرد، برگزاری مسابقه کتابخوانی در خانواده است. به این ترتیب که تمام افراد خانواده کتابی معین را بخوانند و برای یکدیگر تعریف نمایند. این کار نه تنها باعث افزایش دامنه لغات کودک می گردد، بلکه یاری می نماید تا کودک از هر یک از اطرافیانش مطلب جدیدی را بیاموزد.

دانش امروز ثابت نموده که بچه ها از بدو تولد می آموزند. از کودکی باید برای او کتاب خواند و به او آموخت که جواب تمام سؤالات خود را می تواند در کتاب پیدا کند. والدین باید بدانند سرمایه گذاری اقتصادی نمی تواند جایگزین سرمایه گذاری علمی گردد.

کتاب خواندن به رشد مغز یاری می نماید و چه بسا بچه های که ضریب هوشی متوسطی در بدو تولد داشته اند در 7سالگی به دلیل توجه والدین و بهره از کتاب خواندن و بازی های فکری در گروه بچه های باهوش قرار گرفته اند. محققان دریافته اند افرادی که از کودکی کتاب خوانده اند در پیری کمتر دچار آلزایمر و زوال مغز شده اند.

  • منبع: گرند ریپورت نویسنده: امیلی کلابو
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 30

به "بچه ها کتابخوان در پیری کمتر دچار آلزایمر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها کتابخوان در پیری کمتر دچار آلزایمر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید