برترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند

به گزارش رپید دانلود، سفر به این شهر جادویی مجذوب کننده است که میتواند هزاران خاطره دلپذیر را برای شما بسیازد اما بهتر است برترین زمان سفر به جیپور را بدانید تا بیشتر از سفر خود لذت ببرید. شهر جیپور یا شهر صورتی معروف در استان راجستان، از خانواده سلطنتی تا میراث گرانقدر، در لیست بازدیدی جهانگردان در رتبه بالایی واقع شده است. این شهر از بناهای معروف جهانی گرفته تا معابد پرآذین، کاخ های باشکوه و قلعه های زیبایی شناختی، عظمت بینطیری دارد که هر گردشگری به سوی خود میکشاند.

برترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند

رزرو آنلاین تور هند (مثلث طلایی) تور دهلی | تور آگرا | تور جیپور از سامانه خبرنگاران

کشور هندوستان که شبه جزیره هند است آب و هوای بسیار متنوع دارد و هر بخش از هندوستان برای سفر فرق دارد در کل این شبه قاره سه فصل زمستان، بهار و تابستان دارد. شهر جیپور در شمال غربی هندوستان واقع شده است و در هر فصل فستیوال های متنوعی دارد که گردشگران علاقه مند در هر حیطه به این مکان سفر مینمایند. برترین زمان سفر به جیپور چه زمانی است؟ برای پاسخ سریع به این سوال باید بگوییم که از آغاز نوامبر یعنی آبان ماه تا فوریه و از ژوئن تا اکتبر یعنی خرداد تا مهر برترین زمان سفر به جیپور محسوب میگردد. این برترین زمان سفری به دلیل آب و هوای خاص منطقه هندوستان است.

فصل های زمستان، تابستان و باران های موسمی جیپور طیف وسیعی از تغییرات آب و هوایی را ایجاد مینمایند. البته برای سفر به هندوستان فستیوال ها، جشن های آیینی و مذهبی و برنامه های فرهنگی برای طیفی از گردشگران در اولویت است که بر اساس رویدادهای فرهنگی برنامه سفری خود را تنظیم مینمایند. در این مقاله خبرنگاران برترین زمان سفر به جیپور را شرح میدهد و چندین فستیوال معروف جیپور را معرفی میکند.

در جدول زیر شما به طور کلی آب و هوای سالانه شهر جیپور را میبنید که هر یک از فصل ها برای سفر شما شرح داده می گردد. پس در این مقاله با ما همراه باشید و از به روزترین اطلاعات جیپور در تیم خبرنگاران بهرمند شوید.

جیپور در زمستان (نوامبر تا فوریه). آبان تا بهمن ماه

دمای هوا در فصل این ماه ها که زمستان جیپور به شمار میرود به طور میانگین بین 8 تا 26 درجه سانتی گراد در نوسان است. آب و هوای جیپور در زمستان دلپذیر و مطبوع است. در طول صبح و عصر، شهر در پوشش غلیظی از مه گاهی پوشیده می گردد که زیبایی وصف ناشدنی برای شما به ارمغان می آورد. روزها با آفتاب دوست داشتنی دارد که سوزاننده نیست و زمان لذت بخشی برای و گشت و گذار برایتان فراهم میگردد. شب ها به ویژه سرد می شوند، زیرا دما به رقم های منفرد کاهش می یابد.

این فصل برترین زمان سفر به جیپور محسوب میگردد. مانند سایر شهرهای راجستان، جیپور در ماه های زمستان مجذوب کنندهیت فوق العاده ای دارد. می توان قلعه ها، کاخ ها و بناهای تاریخی مجلل را با وضوح و سهولت بیشتری ببینید چرا که منظره ها شهر و معماری آن دلربا به نظر می رسند و جو هوایی شهر شفاف و باطراوت است که به وسیله سرما در هوا برجسته می گردد. آب و هوا برای قدم زدن و گردش بدون سردرد از گرما و بدون رطوبت ایده آل ترین حالت ممکن است به این ترتیب، این برترین آب و هوا برای سفر به شهر صورتی هند یا همان جیپوراست که زمستان این استان محسوب می گردد و از از نوامبر تا فورریه هست.

در این فصل میتوانید تجربه های هیجان انگیزی را در جیپور تجربه کنید. در زمستان شهر جیپور یادتان باشد به سادگی متحرک و جادویی است. از تجربه های هیجان انگیز میتوان به فیل سواری در قلعه عامر، دوچرخه سواری در اطراف قلعه ناهارگر، قدم زدن در خیابان ها،بازارهای هرازان سال پیش تا کنون، شرکت در جشنواره هایی مانند جشنواره ادبیات جیپور از امکانات بینظیر در این فصل سفری هستند.زمستان فصل اوج گردشگری است. به این ترتیب، سفر کمی گران تر خواهد بود. بسته های تور جیپور، اقامت و موارد مشابه احتیاج به رزرو قبلی دارند. هتل هایی با قیمت میانه و ارزان برای کسانی که در پی لوکس نیستند در دسترس هستند. پرسنل خدمات، خواه باربر، پیشخدمت یا راهنما انتظار دارند حداقل 10٪ انعام دریافت نمایند.

هنگام گشت و گذار، یک ریکشا یا تاکسی را انتخاب کنید. با این حال، مطمئن شوید که در خصوص قیمت قبل از حرکت حتما به توافق رسیده باشد و به قول معروف گربه را دم حجله بکشید. وقتی صحبت از لباس در این فصل سفری می گردد، ناگفته نماند که اگر سرمایی هستید لباس های کمی گرم بگوشید به خصوص در شب ها و میتوانید چند لایه لباس بپوشید تا وقتی احساس گرما کردید بتوانید مقداری از پوشش خود کم هر زمان که خواستید کم کنید. زمستان برترین زمان سفر به جیپور یا همان شهر صورتی هندوستان است.

جشنواره ادبیات جیپور یا JLF

در برترین زمان سفر به جیپور یعنی زمستان یک رویداد جالب ادبی هر ساله برگزار می گردد. اگر عاشق و شیفته ادبیات هستید و معمولا نوشته های به روز نویسندگان دنیا را دنبال میکنید یک اتفاق بسیار دلپذیر در انتظار شما خواهد بود که آن جشنواره ادبیات جیپور یا JLF که یک جشنواره ادبی سالانه است. هر ساله در ژانویه در شهر جیپور هند برگزار می گردد که در سال 2006 تاسیس شد. این بزرگترین جشنواره ادبی آزاد دنیا به شمار میرود. هتل دیگی پالاس به عنوان محل اصلی جشنواره همیشه بوده است و جلسات آن در تالار مخاطبان و در سراسر باغ های کاخ دیگی در مرکز شهر برگزار می گردد.

کارگردانان جشنواره، نویسندگان نامیتا گوکاله و ویلیام دالریمپل هستند و به وسیله سانجوی روی از هنرهای گروهی تهیه شده است. سورینا نارولا موسس حامی و مشاور جشنواره جشنواره ادبیات است. این جشنواره یک ابتکار بنیاد جیپور ویراست (JVF) است که به وسیله فیث سینگ تأسیس شد، در اصل به عنوان بخشی از جشنواره بین المللی میراث جیپور در سال 2006، و به یک جشنواره ادبیات مستقل تبدیل شد که روی پای خود ایستاده است. یادتان باشد تمامی رویدادهای جشنواره رایگان و بدون بلیط هستند.

جیپور تابستان مارس تا ژوئن: اسفند تا سرانجام خرداد

دمای هوا در فصل تابستان بین 24 تا 39 درجه سانتی گراد در نوسان است.آب و هوا گرم و داغ همراه با بادهای گرم و رطوبت در این ماه ها در جیپور است برای آن دسته از افرادی که حساسیت به گرما دارند مناسب نیست و به این ترتیب، گشت و گذار سخت تر می گردد. روزها سوزان هستند و در نهایت را به عصرهای نسبتا خنک تری به روز دارد. اما در کل این فصل برترین زمان سفر به جیپور محسوب نمی گردد هر چند که منطقه ها گردشگری در این فصل با تخفیف ارایه می گردد و هتل ها گران قیمت نیستند اما مورد انتخاب بسیاری از گردشگران این فصل نیست.

تابستان های راجستانی مترادف با غذاها و نوشیدنی های مناسب این فصل است و شما می توانید نوشیدنی هایی مانند آب نیشکر، لیموناد،آب نارگیل، دوغ، هندوانه و خربزه در طول روز مصرف کنید. این فصل می توان در استخرها شهر جیپور بیشترین لذت را ببرید که استخرهای روباز فراوانی در این شهر نیز هست. اگرچه فصل تابستان می تواند به خصوص غیرقابل تحمل باشد، اما بازدید از شهر در این زمان مزایایی دارد. جدا از نقاط توریستی تجاری، برترین مکان برای بازدید در جیپور، بازار شبانه در چائورا راستا، آلبرت هال، دنیای برفی و نمایش نور و صدا هستند.

این برترین زمان برای سفر به جیپور با توجه قیمت های ارزان در هتل های لوکس است. در واقع، بیشتر هتل ها برای جذب جمعیت بیشتر تخفیف هایی ارائه می دهند. علاوه بر این، این کم بارانترین مقصد کشور برای تعطیلات خانوادگی است. علاوه بر این، صف ها کوتاهتر، ترافیک به مراتب کمتر، و اقامت بدون دردسر است. با این حال، خطر گرمازدگی و گرمازدگی در این زمان وجود دارد.

مواردی که در این فصل باید به خاطر داشته باشید مطمئن شوید که تمام وسایل ضروری را برای یاری به غلبه بر گرما بسته بندی نموده اید. چمدان شما باید شامل لباس طرفدار، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه، بطری آب و غیره باشد. هرگز با شکم خالی هتل را ترک نکنید. خوب نوشیدنی بخورید و اما سعی کنید از کافئین و الکل خودداری کنید. زمان بندی گشت و گذار خود را با توجه به آب و هوا، یعنی صبح زود یا عصر، برنامه ریزی کنید.

Sheetla Mata

اگر چه که برترین زمان سفر به جیپور محسوب نمی گردد اما در این فصل تابستان یه رویداد آیینی می تواند شما را با دنیای دیگری از هند کشور هفتاد و دو ملت آشنا کند شیلاتا ماتا در مارس زیارتی برای دلجویی از شیطلا ماتا است. اعتقاد در این منطقه از راجستان این است که اگر خدا راضی نباشد باعث اپیدمی آبله کوچک می گردد. خدای Sheetla Mata با یک سنگ قرمز نشان داده شده است.

این نمایشگاه در جیپور که در روز Sheetla Ashtami در ماه Chaitra ، یعنی مارس آوریل هر سال برگزار می گردد، بسیار بزرگ است و نزدیک به یک میلیون نفر در آن شرکت می نمایند. اعتقاد بر این است که معبد فعلی در محل نمایشگاه، Seel-Ki-Doongri در جیپور راجستان به وسیله مهاراجا مادو سینگ از جیپور ساخته شده است. Sheetla Mata یک الهه پورانی است. کلمه Sheetla از sheetal به معنای آرام گرفته شده است. اعتقاد بر این است که Sheetla Mata به شکل آبله کوچک ظاهر می گردد تا بیمار را پس از ابتلا به تب شدیدآرام کند.

فستیوال فیل در جیپور

جاذبه شهر جیپور، فقط آثار و اماکن تاریخی نیستند. همان طور که میدانید یکی از گونه های پستانداران هندوستان فیل است و در این فصل سفری چون هوا گرم است فستیوال فیل سواری در قلعه عامر برگزار می گردد. در طول این فستیوال که در ماه مارس هر ساله برگزار میگردد فیل ها رنگ می شوند و به صورت دسته جمعی حرکت می نمایند برگزار می گردد،بازی های دسته جمعی مانند طناب کشی به وسیله فیل ها از سال 2012 برای حفظ از گونه های محیط زیست ممنوع شد اما هم چنان فستیوال و یا رژه فیل در شهر جیپور برگزار می گردد. تجربیاتی که میتوانی در این فستیوال برای اولین بار تجربه کنید، رنگ کردن فیل ها با رنگ های ارگانیک، غذا دادن به این موجودات بامزه بزرگ الجثه و شستن آن ها در ماه مارس است که راهنمایان زبرده و مربی فیل ها شما را در این فستیوال یاری خواهند کرد

جیپور در موسمی زمستانی (ژوئیه تا اکتبر) از خرداد تا مهر

دمای هوا در طول فصل باران های موسمی بین 23 تا 34 درجه سانتی گراد در نوسان است.آب و هوای موسمی بسیار مجذوب کننده تر از تابستان است. دما به طور قابل توجهی کمتر گرم است. بادها خنک ترند و وجود باران هم شگفتی را ایجاد می نماید. این زمان ایده آلی برای لذت بردن از منظره ها باشکوه است که با نم نم های باران ریز پوشیده میگردد و از بهرین زمان سفر به جیپور محسوب میگردد. جیپور را در باران های ریز موسمی خواهید دید.

می توانید یک نقطه دنج را انتخاب کنید تا از منظره ها بی نظیر غرق در قطره های ریز شفاف باران شگفت زده شوید و در عین حال از تنقلات لذیذ راجستانی لذت ببرید. در جشنواره رنگارنگ و فرخنده تیج شرکت کنید که در طی آن غرفه های خیابانی غور خوشمزه می فروشند. از جال محل، یک قصر آب نفیس و چوکی دانی، که بهشتی برای علاقه مندان به فرهنگ است، تماشا کنید. یک شب را در استراحتگاه خاکی Tree House بگذرانید و شبی رویایی برایی خود بسازید.

فصل رمانتیک باران های موسمی شاید برترین زمان برای مشاهده شهر صورتی در طبیعی ترین رنگ آن باشد. باران که همه چیز را زیباتر و با طراوت تر جلوه می دهد. از صداها و بوها گرفته تا فوران آب درخشان، شهر صورتی جلوه ای از افسون های عرفانی خدایان موسمی جیپور می گردد. تماشا در چنین فصلی روح تان سرشار از شادی میکند. آگوست بارانی ترین ماه فصل است. هنگام برنامه ریزی تورهای روزانه و گشت و گذار در فضای باز، این را در نظر بگیرید. بعلاوه خطر وقوع طوفان گرد و غبار در این مدت وجود دارد. در کل، قیمت ها ارزان خواهند بود و هتل ها معاملات عالی ارائه می دهند. لباس شما باید فصل را در نظر بگیرد. یک چتر، بادگیر و چکمه با خود داشته باشید. مطمئن شوید که ابزارهای شما ضد آب هستند!

کاجلی تیج مالا برترین رویداد موسمی در ماه آگوست

یکی از ویژگی هایی که بسیاری از گردشگران جدا از آب و هوا این فصل را به برترین زمان سفر به جیپور میدانند، سنت راجستان استکه برترین جشن خود در جشنواره کاجلی تیج، یک رویداد تئاتری و پر جنب و جوش خیره نماینده به تصویر میکشد. جشن کاجلی تیج در بوندی، ملکه هادوتی در راجستان، با چندین جشنواره دیگر تیج که در جاهای دیگر استان و خارج از آن برگزار می گردد، فرق دارد. اینجاجشن یک هفته ای و یک فستیوال تئاتری است.

الهه اوما مورد پرستش جویندگان سعادت و عشق زناشویی است. جشنواره کاجلی تیج در طول فصل بارانی در راجستان جشن گرفته می گردد و هر منطقه جشن های خاص خود را دارد. چنین رویدادهایی با پوشیدن لباس های سنتی رنگارنگ، النگوهای نو و تزئین دست ها با طرح های زیبای حنا نمود پیدا می نماید. این به اتحاد لرد شیوا و الهه پارواتی اختصاص دارد که نمادی از یک زندگی زناشویی شاد و طولانی است. درست در زمان اولیه­ موسمی، تاب هایی از درختان آویزان می شوند و با گل آراسته می شوند.

دختران جوان لباس های رنگارنگ می پوشند و آهنگ های موسمی می خوانند تا ظهور فصل باران های موسمی را جشن بگیرند. این فستیوال یکی از مهم ترین جشن های آیینی جیپور است که میتواند آگاهی وصف ناشدنی از سنت و آیین ها را به شما هدیه دهد. یادتان باشد دومین فصل محبوب برای سفر به جیپور از خرداد تا مهر است که این جشنواره در ماه اگوست برگزار می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1460

به "برترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به جیپور، شهر صورتی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید