انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه

به گزارش رپید دانلود، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه به ارزش 180 میلیارد تومان خبر داد.

انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه

به گزارش خبرنگاران قزوین؛ مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: این اداره کل برای توسعه ناحیه منفصل شهری مهرگان و محمدیه تفاهم نامه هایی با شرکت آب و فاضلاب، استانداری، شهرداری محمدیه، نیروی انتظامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل نوسازی امضا کرده است.

مبارک قدم ارزش این تفاهم نامه ها را 180 میلیارد تومان بیان کرد و اضافه کرد: احداث 5 باب مدرسه در مهرگان، تکمیل شبکه توزیع آب و نصب انشعابات، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال آب، حفر چاه و احداث مخازن ذخیره آب، تکمیل و آماده سازی معابر و احداث معابر مهرگان، احداث کتابخانه عمومی، احداث و تکمیل بوستان بانوان، تکمیل ساختمان آتش نشانی و تجهیز آن و احداث کلانتری از جمله مفاد این تفاهم نامه ها است.

به گفته وی، 100 میلیارد تومان از مبلغ این تفاهم نامه ها از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است و بخش دیگر آن هم از امکانات دستگاه های اجرایی و اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در بخش بهداشت و درمان این منطقه هم علاوه بر تفاهم نامه های امضا شده به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم به طوری که برای احداث بیمارستان در مهرگان زمین به بخش خصوصی واگذار شده و کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

مبارک قدم اضافه کرد: با سرمایه گذارانی که صلاحیت آن ها تایید شده باشد برای توسعه مهرگان همکاری خواهیم کرد.

وی در باره ثبت نام در سامانه املاک و اسکان هم گفت: همه سرپرستان خانوار مستاجر و یا دارای ملک موظفند اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را ظرف مدت 2 ماه سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

مبارک قدم اضافه کرد: کسانی که ثبت نام نکنند در دریافت خدمات دولتی مانند، خدماتی بانکی، یارانه و یا ثبت نام فرزندان خود در مدارس دچار مشکل خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر اشخاص حقیقی دارای واحد خالی مشمول مالیات داشته باشند و واحد آن ها اگر در سال اول خالی بماند معادل 6 برابر اجاره بهای سالانه مشمول جریمه می شود که این مبلغ برای سال دوم 12 و برای سال سوم 18 برابر می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: این مبلغ برای نهاد های حقوقی دارای واحد خالی هم دو برابر می شود.

مبارک قدم با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در این طرح حدود 9 هزار و 500 واحد مسکونی باید در استان احداث شود.

به گفته مبارک قدم، 30 هزار نفر در استان در 4 مرحله ثبت نام کردند که 4 هزار و 500 نفر از آن ها پالایش شده اند.

وی اضافه کرد: در این طرح برای شهر های زیر 100 هزار نفر جمیعت 670 واحد مسکونی پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: در این شهر ها شیوه ساخت به صورت گروهی انجام می شود و پراوانه ساختمانی به نام کننده گروه صادر خواهد شد.

مبارک قدم اضافه کرد: در شهر های بالای 100 هزار نفر هم متولی راه و شهرسازی است و کار را از طریق کارگزارنی که در شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن معین شده پیش می برد.

وی اضافه کرد: شرکت توسعه گران آباد کارگزار این طرح است و ساخت هزار و 200 واحد را بر عهده دارد که تا کنون ساخت 400 واحد آغاز شده است و نیمه اول امسال 200 واحد تکمیل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه یکی از شیوه ها طرح اقدام ملی مسکن موضوع بافت ناکارآمد شهر ها است، گفت: در بافت های ناکارآمد شهری زمین دولتی نداریم به همین منظور به دنبال ایجاد ظرفیت سازی از طریق صاحبان املاک و انبوه سازان هستیم.

مبارک قدم اضافه کرد: برای تشویق این افراد تسهیلات یارانه ای با نرخ 9 تا 12 درصد، ایجاد مشوق هایی در زمینه تراکم و تخفیف های 70 درصدی در عوارض ساختمانی برای صاحبان ملک و انبوه سازان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بنا بر تفاهم نامه ای که با کمیته امداد امضا کرده ایم 200 واحد مسکن مددجویی در سه ماه نخست امسال تکمیل و واگذار می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 935

به "انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه چند جانبه برای توسعه مهرگان و محمدیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید