انتقال مصدومان حادثه قطار به یزد؛ بستری 11 نفر در طبس

به گزارش رپید دانلود، فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: اکنون از 86 مصدوم حادثه خروج قطار مشهد ـ یزد، یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان طبس بستری بوده که حال مساعدی دارد و 10 نفر دیگر در بخش های بیمارستان بستری هستند که هر زمان تقاضای ترخیص داشتند، ترخیص انجام خواهد شد.

انتقال مصدومان حادثه قطار به یزد؛ بستری 11 نفر در طبس

به گزارش ایسنا، علی اکبر رحیمی با اشاره به جمع بندی حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس که روز گذشته رخ داد، اظهار کرد: طی این حادثه 86 نفر در بیمارستان طبس بستری شده که تعداد بسیار زیادی مرخص شدند.

وی با اشاره به شرایط محل وقوع حادثه، اضافه نمود: باز کردن راستا ریل تا یک ساعت دیگر انجام می گردد؛ این کار چند ساعتی بیشتر به طول انجامید که دلیل آن انجام اصولی کارهاست.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه برای مشخص دلیل دقیق حادثه کمیسیون هفت نفره در وزارت راه تشکیل شد که کار تخصصی بر روی ابعاد مختلف این حادثه صورت گیرد، اظهار کرد: در نشست جمع بندی شب گذشته که با حضور وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، به جوانب مختلف حادثه پرداخته شد و آنالیز بیشتر به وسیله تیم کارشناسی انجام خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: پیشنهاداتی در این نشست از سوی مسئولان استان ارائه شد تا بتوانیم حوادث پیش رو را سریع تر مدیریت کنیم؛ در هر حال نباید از یاد ببریم که اتفاقات برای وسایل نقلیه اجتناب ناپدیر است، اما باید پیش بینی های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مواردی را پیشنهاد کردیم تا در موارد بحرانی خدمات رسانی سریع تر انجام گردد، ادامه داد: روز گذشته در مدت سه ساعت اقدامات بسیاری انجام و کار انتقال مصدومان و جان باختگان به سرعت انجام شد، اما ضعف های زیرساختی نیز وجود داشت که کار را سخت میکرد.

رحیمی با اشاره به دسترسی نامطلوب در راه های این شهرستان، اضافه نمود: به دلیل وجود این مسائل، در منطقه راه موقت برای عبور جرثقیل و ماشین آلات سنگین ایجاد شد که همین امر زمان بر بود.

وی از قول مساعد وزیر کشور برای برطرف مسائل زیرساختی شهرستان گفت و اعلام کرد: استاندار خراسان جنوبی در نشست با وزیر کشور، مسائل استان را مطرح کردند که توانستیم قول مساعد وزیر را برای حل مسائل شهرستان طبس با توجه به پهناوری آن و اینکه محل عبور زائران و مسافران بسیاری است، بگیریم.

فرماندار ویژه شهرستان طبس یادآور شد: در نشست شب گذشته مقرر شد مشکل روشنایی فرودگاه طبس برطرف گردد چراکه هواپیما ها در این فرودگاه در شب امکان فرود ندارند.

ساعت 5:30 دقیقه روز گذشته؛ چهارشنبه 18 خردادماه، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلوک عباس آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1423

به "انتقال مصدومان حادثه قطار به یزد؛ بستری 11 نفر در طبس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مصدومان حادثه قطار به یزد؛ بستری 11 نفر در طبس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید