اسناد قدیمی میراث جهانی پاسارگاد دیجیتالی می شوند

به گزارش رپید دانلود، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اسناد قدیمی میراث جهانی پاسارگاد دیجیتالی می شوند.

اسناد قدیمی میراث جهانی پاسارگاد دیجیتالی می شوند

افشین ابراهیمی اظهار کرد: سازمان دنیای یونسکو با توجه به ارزش و اهمیت حفظ میراث فرهنگی، موضوع میراث دیجیتال را در سال 2003 بیان کرد و در سال 2015 از دولتها خواست تا کوشش خود را در پاسداری از میراث فرهنگی و طبیعی دنیا و نیز اطمینان از دسترسی عمومی به اطلاعات میراث دیجیتال و محافظت از آنها بیشتر کند.

مدیر پایگاه میراث دنیای پاسارگاد ادامه داد: به تبعیت از این توصیه، روش ها و فناوری های متنوعی برای دیجیتال سازی در سراسر دنیا بکار برده شد و با بهره گیری از جنبه های حفاظتی این دانش تنها مختص به اشیا، ابنیه و تزئینات وابسته به معماری نیست بلکه منابع موجود در مراکز اسناد و کتابخانه ها را نیز در برمی گیرد.

او بیان نمود: در پایگاه میراث دنیای پاسارگاد فرآیند دیجیتال سازی اسناد از سال 1394 شروع شده و تا به امروز ادامه یافته است و این فرآیند نقشه ها، گزارش ها، شناسنامه ها، استعلام ها، تصاویر، کتاب ها، مقالات و دیگر منابع مرتبط با این محوطه را در برمی گیرد.

ابراهیمی یادآور شد: در امسال، اسکن و دیجیتال سازی اسناد قدیمی پایگاه شامل مکاتبات اداری، گزارشهای روزانه و آمارهای بازدید مربوط به سالهای 1359 تا 1341 در دستور کار پایگاه نهاده شد و ثبت و ساماندهی آنها در قالب بانک اطلاعاتی در حال اجرا است.

مدیر پایگاه میراث دنیای پاسارگاد گفت: فراهم کردن شرایط مطلوب نگهداری اسناد کاغذی، تأمین شرایط دسترسی آسان برای کارشناسان، مدیریت میراث دیجیتال و تهیه نسخه پشتیبان از جمله اهداف اصلی این طرح است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1252

به "اسناد قدیمی میراث جهانی پاسارگاد دیجیتالی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد قدیمی میراث جهانی پاسارگاد دیجیتالی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید