از مطبخ تا بازار کار

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/آذربایجان غربی زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و سهم بزرگی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.خلاقیت و نوآوری بانوان در حوزه های مختلف مالی و اشتغال زایی و توجه به توسعه مشاغل خانگی در سال های اخیر موجب معرفی بانوان کار آفرین پیروز به جامعه شده است.

از مطبخ تا بازار کار

در آذربایجان غربی هم بیشمار بانوی کار آفرین فعالیت دارند که احتیاجمند حمایت برای بیشتر وبهتر دیده شدن و توسعه فعالیت خود هستند.

آهنی یک کارآفرین زن ارومیه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: کار تهیه و فراوری لوستر های آنتیک و محصولات برنزی را از 7 سال گذشته در یک اتاق کوچک آغاز نموده است.

وی با اشاره به اینکه کار خود را با سرمایه اندک 5میلیون تومان آغاز نموده است ، توضیح داد: به مرور و با توسعه کارگاه و جذب نیروهای بیشتر و فروش و صادرات درامد کارگاه هم افزایش یافت.

آهنی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10نفر به طور مستقیم و 50نفر غیر مستقیم در کارگاه لوستر سازی مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: اگر حمایت ها، تسهیلات پرداختی و مواد اولیه به وقت در اختیار داشته باشند می توان این فعالیت را توسعه داد چرا که ازاین هنر تنها 3 کارگاه در کشور وجود دارد.

این کارآفرین خانم در استان اظهار کرد: با وجود بازدیدهایی که امور بانوان استانداری آذربایجان غربی از کارگاه داشته احتیاج است به بانوان فرصت و زمینه رشد و شکوفایی داده گردد چرا که زنان توانایی های دارند که اگر بها داده گردد میتوانند تحول افرین باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کنار مشکل اقتصادی که احتیاج است از کارافرینان حمایت گردد در تهیه مواد اولیه در استان با مشکل مواجهه هستیم و برای تهیه مواد باید از تهران و با سختی مواد تهیه کنیم.

سوسن محمدی کارآفرین ارومیه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: بیش از 32سال است که فعالیت خود را در حوزه صنایع دستی و با اموزش هنرهای دستی آغاز نموده و در این سال ها علاوه بر آموزش موحب اشتغال زایی ده ها بانوی استان هم شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت ها به ویژه از طرح های صنایع دستی و مشاغل خانگی باید بیش از این ها باشد، گفت: دولت باید از طرح های بلند مدت حمایت کند.

محمدی که اکنون در موسسه خود بیش از 40هنر را آموزش می دهد، یاد آور شد: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری درجامعه به ویژه در بین جوانان باید حمایت مادی و معنوی خود را افزایش داده و موانع فراوری و کار آفرینی را برطرف کند.

عبادی مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: در سال گذشته در آذربایجان غربی 55میلیارد ریال به تعداد 266پرونده با اشتغال زایی 477نفر تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از اهداف دولت توسعه مشاغل خانگی و حمایت از این مشاغل است، توضیح داد: در امسال 354 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در استان تسهیلات پرداخت شد ه است.

عبادی با تاکید به اینکه بیشترین پرونده های که تسهیلات بخش مشاغل خانگی را دریافت نموده اند برای بانوان بوده خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای 6 شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار 45 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگاران؛ باید به مدیریت توانمند بانوان اعتماد کرد و جهت توسعه و فعالیت انها را فراهم و دغدغه های کاری آنها را برطرف کرد چرا که مهمترین دغدغه زنان کارآفرین به ویژه در حوزه مشاغل خانگی بازار عرضه و فروش محصولات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1161

به "از مطبخ تا بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مطبخ تا بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید