از تعطیلی ساعت 18 به بعد انتظار زیادی برای کاهش آمار نداشته باشیم

به گزارش رپید دانلود، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام اینکه قرار نیست محدودیت های اعلامی از جمله تعطیلی از ساعت 18 به بعد تغییر محسوسی در کاهش آمار مبتلایان و بیماران کرونایی داشته باشد، ازاعمال اقدامات مختلف و محدودیت های آینده ستاد ملی مقابله با کرونا در برابر این ویروس اطلاع داد.

از تعطیلی ساعت 18 به بعد انتظار زیادی برای کاهش آمار نداشته باشیم

به گزارش خبرنگاران ، دکتر پیغام طبرسی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اعلام تایید مجوز برای دو داروی گیاهی برای بهبود علائم کرونا شرح داد: داروهای گیاهی در بسیاری از کشورها از جمله کشور چین مورد استفاده قرار گرفته است اما نکته ای که ضروری است بدانیم این است که همه این داروها مکمل هستند و نقش درمانی ندارند. برای برخی از مردم به اشتباه اینطور تلقی می گردد که این داروها، تاثیر درمانی دارند اما اینطور نیست و این داروها تنها در بهبود علائم نقش دارند. این نکته را هم یادآوری می کنم که تا به امروز دارویی که نقش درمانی در این ویروس داشته باشد، در هیچ کجای جهان کشف نشده است.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری در مورد آخرین شرایط فراگیری بیماری کرونا نیز گفت: متاسفانه آمار گویای شرایط وخیم شرایط کنونی اپیدمی این ویروس هست. ما در یک دوره اوج بیماری و آمار بالای مرگ و میر و ابتلا به سر می بریم که بخشی از آن به دلیل افزایش در تست هایی است که از بیماران مشکوک به ویروس کووید 19 گرفته می گردد. این افزایش تست باعث افزایش موارد مثبت شده و نمی توان از این آمارها بخصوص در شهرهای عظیم غافل بود.

وی اضافه نمود: نیازمند یک واکنش سریع از سمت مسئولین و مقامات هستیم که از امروز قرار است در برخی شهرهای عظیم از ساعت 18 مشاغل دو، سه و چهار به حالت تعطیلی دربیایند و باید دید این محدودیت ها می تواند تاثیری در کاهش آمار این بیماری بگذارد یا نه.

دکترطبرسی بیان نمود: در قرارگاه مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه و اقداماتی قرار است اجرا گردد که 50 درصد موارد ابتلا و 30 درصد موارد مرگ و میر کاهش پیدا کند اما نباید این انتظار را داشته باشیم که تعطیلی از ساعت 18 به بعد به سرعت این آمارها را کاهش دهد. همه این محدودیت ها در بازه های زمانی طولانی مدت جوابگو خواهد بود و ما هم مانند سایر کشورها ملزم به انجام اقدامات مختلف برای مقابله با این ویروس هستیم.

بچه ها، ناقل بی علامت کووید19

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان این نکته که بچه ها در معرض خطر ویروس کرونا هستند، بیان کرد: بچه ها هم به ویروس مبتلا می شوند اما خوشبختانه در بیشتر موارد خفیف هستند و با یک تب یک تا دو روزه بهبود پیدا می نمایند. بچه های که بیماری زمینه ای دارند باید مراقبت های بیشتری از سمت خانواده ها برای آن ها انجام گردد چون خطر بیشتری از این ویروس آن ها را تهدید می نماید.

وی در همین خصوص اضافه نمود: بچه ها ناقلان خوب اما بدون علامت برای این ویروس به حساب می آیند. در بسیاری از موارد ابتلا، خانواده هایی هستند که ابتلا از کودک آن ها شروع شده است یا در برخی دیگر از موارد ابتلای خانوادگی، پدر و مادر مبتلا با تصور اینکه کودک به ویروس مبتلا نیست، برای نگهداری او را به منزل سایر اعضای خانواده می فرستند، بی خبر از اینکه ناقل اصلی کودک آن ها بوده و این کار باعث انتقال ویروس می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 641

به "از تعطیلی ساعت 18 به بعد انتظار زیادی برای کاهش آمار نداشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تعطیلی ساعت 18 به بعد انتظار زیادی برای کاهش آمار نداشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید