اختلاس از محل یاری ها به افغانستان به بهانه ساخت هتل 5 ستاره و آپارتمان 85 میلیون دلاری

به گزارش رپید دانلود، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) از احتمال اختلاس از محل یاری ها به این کشور به بهانه ساخت یک هتل 5 ستاره و آپارتمانی به ارزش 85 میلیون دلار در کابل اطلاع داد.

اختلاس از محل یاری ها به افغانستان به بهانه ساخت هتل 5 ستاره و آپارتمان 85 میلیون دلاری

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان سپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان، در نامه ای به رئیس شرکت سرمایه گذاری خصوصی خارجی آمریکا (او پی آی سی) گفت که هتل 5 ستاره و آپارتمانی که با وام 85 میلیون دلاری این شرکت در خیابان سفارت آمریکا در کابل ساخته شده، غیر قابل استفاده رها شده است.

وی با تأکید بر غیرقابل سکونت بودن هتل و آپارتمان در کابل اضافه کرد: ساخت این ساختمان ها نه تنها کامل نشده بلکه خالی رها شده است.

در نامه بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان آمده است که وام های ساخت این هتل و آپارتمان رها به احتمال زیاد در نتیجه یک اختلاس بوده است.

سپکو گفت: در حال حاضر سفارت آمریکا در افغانستان باید امنیت هتل و آپارتمان نیمه را تأمین کند که مالیات اضافی را بر مردم آمریکا تحمیل می نماید.

وی گفت: شکست در مدیریت و نظارت درست بر این وام ها نشان از مسائل سیستماتیک در مدیریت و نظارت شرکت سرمایه گذاری خصوصی خارجی در دیگر پروژه ها در افغانستان است.

بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان همچنین چندی قبل گزارش داده بود که پنتاگون با سه شرکت خارجی قراردادی منعقد نموده بود که بار اساس آن گیت های ورودی ضد حریق در ساختمان وزارت کشور افغانستان نصب نمایند اما این شرکت ها درهای غیراستاندارد و تأیید نشده نصب نموده اند.

وی گفته بود که نگرانی هایی وجود دارد که این شرکت ها از دولت آمریکا کلاهبرداری نموده اند.

رئیس اداره سیگار اعلام نموده بود که بازرسان این اداره پس از بازدید از ساختمان های وزارت کشور افغانستان می گویند که صدها در ورودی ضد حریق نصب شده در 25 ساختمان مقر وزارت کشور افغانستان تأیید نشده اند و دارای استاندارد نیستند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 224

به "اختلاس از محل یاری ها به افغانستان به بهانه ساخت هتل 5 ستاره و آپارتمان 85 میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاس از محل یاری ها به افغانستان به بهانه ساخت هتل 5 ستاره و آپارتمان 85 میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید