احتمال قرمز شدن شرایط شیراز، واکسیناسیون 9 تا 12 ساله ها مشروط است

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تغییر شرایط چهار شهرستان استان فارس ظرف مدتی کمتر از یک هفته، تغییر شرایط شهرستان شیراز به قرمز کرونایی را محتمل دانست و بر لزوم رعایت کامل شیوه نامه ها و استفاده از ماسک و تزریق واکسن، تاکید کرد.

احتمال قرمز شدن شرایط شیراز، واکسیناسیون 9 تا 12 ساله ها مشروط است

دکتر عباس رضاییان زاده در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سویه امیکرون با سرعت بسیار زیادی در حال افزایش است، گفت: 10 روز پیش شیراز آبی بود، اما کمتر از 5 روز زرد و روز پس از آن نارنجی شد.

او همچنین با بیان اینکه هم اینک شهرستان های شیراز، کوار، زرقان و گراش نارنجی است، افزود: با این شرایط انتظار داریم دیگر شهرستان های استان هم نارنجی و شیراز قرمز شوند.

این اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم اعمال محدودیت ها، کاهش تجمعات، تعطیلی مراسم جشن و عزاداری ها، گفت: در خصوص مدارس پیشنهاد ما این است که مجازی دنبال شود. امتحانات دانشگاهها نیز مجازی پیگیری شود. البته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در مقطع بالینی که باید خدماتی به مردم باید در بیمارستان ها ارائه کنند، باید با رعایت پروتکل های استاندارد در محل کار حضور پیدا کنند.

به گفته رضاییان زاده، دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال شدن مدارس به صورت مجازی در شهرستان های نارنجی را به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس پیشنهاد کرده است که به احتمال زیاد تصویب می شود.

او در خصوص واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال نیز گفت: وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه کرونا مجوز تزریق واکسن کرونا به بچه ها رده سنی 9 تا 12 سال را بیان کرده اما آن رامشروط به موافقت والدین بچه ها کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل نگرانی خانواده ها در خصوص واکسیناسیون این گروه سنی اشاره و بیان کرد: دلیل این مهم این است که هنوز جایی به طور قطع اعلام نشده که اجبار در واکسیناسیون 9 تا 12 ساله هاست و همین امر دلیل نگرانی ایجاد کرده است.

رضاییان زاده شرح داد: به عنوان یک متخصص اپیدمیولوژیست به خانواده ها توصیه می کنم که واکسن تزریق شود اما اجباری در کار نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1330

به "احتمال قرمز شدن شرایط شیراز، واکسیناسیون 9 تا 12 ساله ها مشروط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال قرمز شدن شرایط شیراز، واکسیناسیون 9 تا 12 ساله ها مشروط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید