آیفون 16 می تواند عایدی اپل را به 400 میلیارد دلار برساند

به گزارش رپید دانلود، به گزارش موسسه آماری Counterpoint، احتمالا سری آیفون 16 به اپل یاری می نماید به رکورد تاریخی و خیره کننده 400 میلیارد دلار عایدی در امسال دست پیدا کند.

آیفون 16 می تواند عایدی اپل را به 400 میلیارد دلار برساند

موسسه آماری Counterpoint در گزارش نوی پیش بینی نموده که با عرضه آیفون 16، عایدی سالانه اپل برای اولین بار در تاریخ این شرکت به رکورد 400 میلیارد دلار خواهد رسید. اگرچه عایدی اپل در سال 2023 با کاهش روبرو شد، اما Counterpoint انتظار دارد که این روند در سال 2024 معکوس گردد. این موسسه پیش بینی نموده که عایدی جهانی اپل در سال 2024 از مرز 400 میلیارد دلار عبور خواهد نمود. این رکورد بی سابقه ناشی از رشد هر دو بخش سخت افزار و خدمات اپل خواهد بود.

گزارش ها حاکی از آن است که عایدی بخش سخت افزاری اپل پس از افت سال 2023، در سال 2024 رشد 3 درصدی را تجربه خواهد نمود. تمام بخش های کلیدی سخت افزار از جمله آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و ایرپادها به رشد این شرکت یاری خواهند کرد و انتظار می رود که عرضه های نو در این حوزه ها نقش مهمی در این موفقیت ایفا نمایند. بعلاوه عایدی بخش خدمات اپل به روند رشد خود ادامه خواهد داد و پیش بینی می گردد شرکت آمریکایی در سال 2025 به رکورد 100 میلیارد دلار دست یابد.

با وجود افزایش اهمیت عایدیهای خدماتی برای اپل که در مواردی توانسته اند گزارش های مالی ناامیدنماینده را بهبود بخشند، اما همچنان 75 درصد از عایدی این شرکت از فروش سخت افزار به خصوص آیفون ها حاصل می گردد.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات Counterpoint، در این باره می گوید:

وی اضافه کرد:

پیش از این بارها تاکید شده بود که از بین آیفون های موجود، تنها آیفون 15 پرو و پرو مکس قادر به اجرای ویژگی های هوش مصنوعی هستند، بنابراین انتظار می رود آیفون 16 با تقاضای زیادی روبرو گردد. چون هر چهار مدل آن این توانایی را به لطف 8 گیگابایت رم دارند. این تقاضا می تواند یکی از عوامل کلیدی در دستیابی اپل به رکورد عایدی 400 میلیارد دلاری در سال 2024 باشد.

در نهایت، اگرچه بخش خدمات اپل به سرعت در حال رشد است و نقش مهمی در عایدیهای این شرکت دارد، اما این همچنان بخش سخت افزاری است که موتور اصلی عایدی اپل محسوب می گردد. با عرضه آیفون 16 و دیگر محصولات نو، اپل امیدوار است به یک نقطه عطف تاریخی در عایدی خود دست یابد. حال باید دید به این هدف می رسد یا خیر.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1651

به "آیفون 16 می تواند عایدی اپل را به 400 میلیارد دلار برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 16 می تواند عایدی اپل را به 400 میلیارد دلار برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید