آمادگی اورژانس کشور در روز های بارانی، شماره گیری 115 در اولویت باشد

به گزارش رپید دانلود، لغزندگی جاده ها و رعایت نکردن فاصله های طولی از طریق رانندگان و رعایت نکردن نکات ایمنی منجر به تصادفات زنجیره ای جاده ای می شود.

آمادگی اورژانس کشور در روز های بارانی، شماره گیری 115 در اولویت باشد

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره شروع فصل پائیز و زمستان و ایجاد تصادفات جاده ای اظهار کرد: همیشه در فصول سرد سال شاهد انواع تصادفات زنجیره ای در بزرگراه ها و جاده ها هستیم.

او افزود: لغزندگی جاده ها همچنین رعایت نکردن فاصله های طولی از طریق رانندگان و رعایت نکردن نکات ایمنی منجر به تصادفات زنجیره ای جاده ای می شود، البته اورژانس کشور همیشه آماده هرگونه خدمات برای هموطنان از گذشته تا به امروز بوده است، به همین منظور به تمامی هموطنان سراسر کشور توصیه می شود تمامی نکات ایمنی را در این روز ها رعایت کنند و به اخبار و اطلاعاتی که از اخبار و رسانه ملی در خصوص محور های مواصلاتی اعلام می شود توجه ویژه داشته باشند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان نمود: اگر هموطنان در هر جاده یا بزرگراهی به مسئله ای برخورد کرده یا با تصادفات سهمگینی رو به رو شدند، حتما در اولین فرصت با شماره 115 تماس گرفته و با در جریان گذاشتن همکاران اورژانس از آدرس محل حادثه به پیشگیری از خطرات کمک کنند.

او درباره رانندگی و خواب آلودگی افراد گفت: اگر چناچه افراد به هر دلیلی خواب آلود هستند و اگر قصد سفر دارند باید در وهله اول از خروج از منزل صرف نظر کنند، زیرا رعایت نکردن این موضوع می تواند در ساعات آینده برای افراد پشیمانی داشته باشد، بنابراین توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از مسافرت با تعداد سرنشینان بالا در فصول سرد سال فراد بپرهیزید، اما در صورت لزوم مسافرت حتما از کمربند ایمنی و زنجیر چرخ استفاده کنند، زیرا بیشترین آمار مصدومان حوادث جاده ای ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

خالدی در ادامه انجام کمک های اولیه در تصادفات جاده ای و کمک هموطنان را یک امر الزامی دانست و گفت: همچنین به تمامی هموطنان توصیه می شود، تا مدت زمانی که همکاران اورژانس خود را به محل حادثه برسانند هموطنانی که از کمک های اولیه سر رشته دارند به مصدومان کمک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1269

به "آمادگی اورژانس کشور در روز های بارانی، شماره گیری 115 در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اورژانس کشور در روز های بارانی، شماره گیری 115 در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید